facebook_getsoKonkursy na Facebooku są fantastycznym motorem napędowym fanpage’a i narzędziem budowania lojalności klientów. Dobrze dobrana do branży i grupy docelowej nagroda może być łakomym kąskiem dla szerokiej rzeszy fanów strony Twojej firmy. Aby jednak ich nie zniechęcić, należy jasno określić zasady uczestnictwa oraz zorganizować taki konkurs, który dostarczy zabawy, a nie będzie trudnym do spełnienia obowiązkiem. Jak umiejętnie wykorzystać możliwości marketingowe, jakie daje nam Facebook?

W organizacji konkursów nie wykorzystuj znaku towarowego i nazwy Facebook.

Regulamin Facebooka mówi o tym, iż jego znakiem towarowym i nazwą handlową nie wolno firmować konkursów, są one zastrzeżone dla funkcjonalności Facebooka. Ważną informacją jest również fakt, że każdy konkurs promocyjny musi zostać zorganizowany zgodnie z prawem obowiązującym w danym kraju.

Skonstruuj poprawny regulamin promocji.

W regulaminie konkursu należy zawrzeć zapisy informujące, kto jest jego organizatorem i zbiera dane uczestników, a przede wszystkim informację o tym, że dane powierzane są zewnętrznej firmie, a nie Facebookowi. Szczegółowo należy opisać zadania konkursowe, rozpiętość czasową, nagrodę, warunki wyboru zwycięzcy itp. W tworzeniu takich treści obowiązuje zasada ograniczonego zaufania, dlatego należy zapewnić informację o procedurze reklamacyjnej.

Skorzystaj z narzędzia, które zapewni Ci możliwość gromadzenia danych o uczestnikach konkursu.

Zorganizowanie konkursu zgodnego z wytycznymi Facebooka nie musi być skomplikowane i kosztowne – wystarczy wybrać odpowiednie narzędzie. Specjaliści getso.pl udzielą Ci profesjonalnej porady, zaplanują działania i przeprowadzą konkurs od podstaw. Poznaj nasze aplikacje i czerp zyski ze zgromadzonych danych użytkowników!

Wykorzystaj zasadę marketingu – AIDA.

  • A – attention – uwaga,
  • I – interest – zainteresowanie,
  • D – desire – pożądanie,
  • A – action – działanie.

Zasady te odnoszą się do promowania produktu ale doskonale opisują też konieczność przeprowadzenia konkursu. Pierwszym krokiem jest przyciągnięcie uwagi użytkowników – ładna grafika, łatwa możliwość zdobycia nagrody. Drugie w kolejności jest zainteresowanie – postaw się w roli swojego klienta i zastanów się, czy oferowana nagroda skusiłaby Cię do wzięcia udziału w konkursie. Pożądanie – dostosuj opis, zdjęcie nagrody oraz oprawę graficzną do preferencji swoich użytkowników. Muszą poczuć potrzebę posiadania oferowanego jako nagrodę produktu/usługi. Ostatnim etapem jest działanie – skomponuj konkurs w formie ciekawego, łatwego quizu lub krótkiego pytania. Warunki konkursu muszą przyciągnąć fanów i zachęcić do zaangażowania, a nie odstraszyć dużym poziomem trudności. Najlepiej, gdyby na końcu pojawiło się u fanów zadowolenie i satysfakcja. Zadbaj o to, żeby fani otrzymywali odpowiedzi na wszystkie swoje pytania, a zwycięzca faktycznie zasłużył na wygraną. Pozwoli to na uniknięcie ewentualnych konfliktów.

Jeśli nie masz doświadczenia w organizowaniu i przeprowadzaniu konkursów, oddaj się w ręce profesjonalistów, którzy zadbają o każdy detal i z powodzeniem wypromują Twoją firmę. Skonsultuj się z naszym przedstawicielem, który doradzi i dostosuje ofertę do Twoich potrzeb.