Coraz silniejsze powiązania z Facebookiem sprawiają, że Instagram jest aktualnie najszybciej rozwijającą się aplikacją w mediach społecznościowych. Z miesiąca na miesiąc pojawiają się nowe funkcje. Korzystając z nich oraz tworząc dobry content marketing, można zbudować silną i rozwijającą się markę online. Poniżej przedstawiamy nowe i warte zauważenia funkcje, które pojawiły się w ostatnim czasie na Instagramie. Koniecznie je wypróbuj!

Sukces Instagram Stories

Na początek warto przypomnieć sukces Instagram Stories. Wzorowana na Snapchacie funkcja okazała się strzałem w dziesiątkę. Stories umożliwia udostępnianie treści wszystkim użytkownikom na określony czas. Po 24 godzinach udostępnione materiały znikają. Pomimo początkowej fali krytyki i zarzucania kopiowania funkcji z platformy konkurencji, wielu użytkowników uważa instagramowe Stories za lepsze niż oryginał. Teraz czas na Facebooka, który chce powielić ten sukces na Messengerze.

Dodawanie galerii

Niedawno Instagram wprowadził nową aktualizację do aplikacji mobilnych. Długo wyczekiwaną przez użytkowników możliwość udostępniania zdjęć i filmów za jednym razem. Dodane materiały można przeglądać jak galerię. Album jest wyświetlany jak pokaz slajdów, przy czym każde kolejne zdjęcia otwieramy przesuwając palec w lewo lub w prawo. Maksymalnie do serii można dodać 10 zdjęć lub filmów. Dodawanie wielu zdjęć w formie jednego wpisu jest bardzo proste. Przy dodawaniu zdjęcia na Instagrama, klikamy w nową ikonkę WYBIERZ WIELE i dodajemy do posta kolejne materiały. Minusem tworzenia albumu jest możliwość dodania tylko jednego opisu i jednego zestawu tagów. Jak również nie można polubić, ani skomentować pojedynczego zdjęcia.

Nowe funkcje w komentarzach

To, co znamy doskonale z Facebooka, pojawiło się także na Instagramie. Najważniejsze w portalach i aplikacjach społecznościowych jest budowanie więzi i generowanie zaangażowania, dlatego od grudnia 2016 roku na Instagramie możliwe jest lajkowanie komentarzy – wystarczy kliknąć w serduszko przy komentarzu. Jak nowa funkcja zostanie wykorzystana i czy się sprawdzi, przekonamy się w najbliższym czasie. Z pewnością znajdzie zastosowanie przy organizowaniu konkursów przez marki. Druga opcja, równie przydatna, choć z innego punktu widzenia, czyli wyłączenie komentarzy pod postem. Przydatna jest w sytuacjach wyjątkowych, gdy np. opublikowana przez nas treść zbiera nieuzasadnione i krytyczne lub obraźliwe komentarze.

Powiadomienie screenshot

Często robisz zrzut ekranu interesującej Cię treści? Czy wiesz, że takie działanie nie jest do końca legalne. Repostowanie, czyli udostępnianie zdjęć na Instagramie nie jest tak znane i proste, jak na Facebooku. Dlatego często dochodzi do łamania praw autorskich wewnątrz aplikacji. Instagram jednak znalazł sposób na interwencję w tej sprawie i włączył funkcję wysyłania powiadomienia do użytkowników. Jeśli ktoś zrobił screenshota opublikowanej treści, wtedy jej autor otrzymuje o tym powiadomienie i może np. sprawdzić czy materiał pojawi się na obcym profilu.

Zapisywanie zdjęć

Po przeczytaniu poprzedniego akapitu, obawiasz się robienia screenshotów? Spokojnie, od pewnego czasu możliwe jest zapisywanie zdjęć w zakładce. Ikonka, dzięki której można zapisać udostępniony na Instagramie materiał, znajduje się po prawej stronie poniżej zdjęcia. Po kliknięciu w ikonkę, materiał trafia do zakładki, do której ma dostęp tylko użytkownik profilu.

Aktywne linki

Do tej pory jedyną opcją wstawienia klikalnego linku na Instagramie, było BIO. Aktualnie, niektóre zweryfikowane konta mają możliwość dodawania w treści Instagram Stories aktywnych linków, które przekierowują na zewnętrzną stronę. Towarzyszy temu CTA „Zobacz więcej”. Blogerzy wgrywają do stories zajawkę nowego artykułu i odsyłają bezpośrednio do bloga, marki przekierowują do swoich sklepów online. Możemy się spodziewać, że w 2017 roku opcja zostanie udostępniona także innym użytkownikom Instagrama.

Konto biznesowe

Pojawienie się nowego rodzaju profilu było jedną z najbardziej wyczekiwanych zmian i dodatkowych funkcji na Instagramie. Aby przekształcić profil prywatny na konto biznesowe, trzeba połączyć konto na Instagramie z fanpagem na Facebooku, na którym ma się uprawnienia administratorskie. Połączenie to jest konieczne do aktywowania profilu biznesowego na Instagramie. Dzięki temu profilowi za pomocą statystyk można dowiedzieć się o zasięgu i liczbie kliknięć posta, liczbie kliknięć w BIO, o godzinach, w których Twoi odbiorcy są aktywni na Instagramie, a nawet o danych demograficznych naszych followersów. Możliwe, że w tym roku Instagram umożliwi prowadzenie sprzedaży na swojej platformie.