O tym, że analiza strony pod kątem SEO jest niezbędna, wie niemal każdy. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ tylko w ten sposób jesteśmy w stanie określić problem i działania, które mogą znacząco wpłynąć na ilość wejść i jakość ruchu na stronie.

Analiza strony 

Sam audyt to przede wszystkim zalecenia oraz uwagi stworzone przez specjalistę SEO. Dobrze przygotowany dokument będzie idealnym drogowskazem dla redaktorów strony oraz programistów pracujących nad jej optymalizacją. Pamiętaj, że Twoja strona ma być przede wszystkim przyjazna dla użytkowników oraz robotów indeksujących. 

Narzędzia SEO

Do przeprowadzenia analizy niezbędne będzie użycie narzędzi, dzięki którym zbadane zostaną najważniejsze właściwości strony. Czego używają SEOwcy? Poznaj nasze TOP3:

  1. Google Analytics – śledzi skuteczności prowadzonych zadań oraz zachowań użytkowników na danej domenie.
  2. Google Search Console – analiza słów kluczowych, linków, które możemy poprawić, a to wpłynie na widoczność strony w wyszukiwarce Google.
  3. Senuto/Ahrefs – analiza słów kluczowych, monitorowanie konkurencji pod kątem widoczności na dane słowa kluczowe. 

Niezbędnym jest, podczas przeprowadzania analizy SEO, zbadanie strony w wynikach wyszukiwania. Podczas tego procesu badane są meta znaczniki tzw. meta tagi. Muszą być one skonstruowane tak, by zarówno użytkownicy, jak i roboty indeksujące uznali je za interesujące – zwięzła treść zawierająca słowa kluczowe oraz krótki opis działań prowadzonych na stronie.

Kolejnym krokiem powinno być zbadanie zawartości strony. Zwróć uwagę na to jak prezentuje się URL strony i czy jest on prawidłowo skonstruowany. Przede wszystkim powinien być krótki i składać się z słów kluczowych i co ważne – pokazuje użytkownikowi oraz samej wyszukiwarce co jest zawartością strony. To samo tyczy się nagłówków na poszczególnych podstronach. Zbyt duża liczba tych samych hX może wpłynąć na statystyki strony w negatywny sposób; tak samo źle dobrane tytuły. Dobry SEOwiec powinien zwrócić również uwagę na linkowanie wewnętrzne, dzięki któremu wzmocnimy domenę bez działań prowadzonych poza stroną. 

Analiza SEO – efekty

Kiedy audyt jest już gotowy, należy zacząć wprowadzać w życie zalecenia, które zostały w nim umieszczone. W jakim momencie zaczniemy widzieć efekty? To wszystko zależy od tego, jakie ulepszenia zostały wprowadzone oraz historii samej domeny. Czasami pierwsze wzrosty widać już po kilku tygodniach, czasami dopiero po kilku miesiącach. Najlepszym sposobem na monitorowanie tego procesu jest śledzenie:

  1. Słów kluczowych,
  2. Liczby wejść z wyników wyszukiwania. 

Google Analytics w SEO

Kiedy mówimy o audycie SEO nie możemy zapomnieć o jednym z najważniejszych narzędzi, jakim jest Google Analytics. To właśnie dzięki niemu możliwa jest analiza ruchu na stronie. Jakie informacje znajdziemy w GA?

  1. W jaki sposób użytkownicy trafili na naszą stronę.
  2. Ilu użytkowników przebywało w danym momencie na naszej stronie.
  3. Liczbę konwersji. 
  4. W jakiej lokalizacji przebywają użytkownicy naszej strony.
  5. Jakie strony najczęściej przeglądają. 

Dzięki śledzeniu poszczególnych zachować na stronie jesteśmy w stanie ustalić schemat działań korzystnie wpływających na jej odbiór.

Zatem, jeśli zależy Ci na wysokiej widoczności i dotarciu do jak największej liczby potencjalnych klientów, zdecyduj się na audyt SEO i użyteczności swojej strony!