Czym są Backlinks? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.

Backlinks, czyli linki zwrotne, są niczym innym, jak adresami dowolnej innej witryny bądź podstrony, która zawiera się w konkretnej domenie. Operujemy nimi w SEO marketingu, aby zoptymalizować kod i linkowanie stron, co w efekcie ma realnie zwiększyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

Backlinks a wyniki wyszukiwania

Linki zwrotne są niezbędnymi narzędziami stosowanymi w ramach SEO. Linkiem zwrotnym jest każde łącze zamieszczone gdziekolwiek w Internecie. Docelowo wyprowadza on użytkownika do innego adresu URL bądź strony, na której prowadzone są działania w ramach SEO. O popularności danej witryny wśród społeczności internetowej świadczy między innymi wysoka liczba takich linków.

Stosując backlinks należy zachować zdrowy umiar – niewłaściwie prowadzony link building może skutkować nałożeniem kary na witrynę, a nie wzrostem jej popularności. W praktyce oznacza to tyle, że jeżeli będziemy zbyt często linkować do zbyt wielu odnośników w krótkich odstępach czasu, możemy zostać objęci filtrem w wyszukiwarce. Kara skutkuje spadkiem z pozycji w wynikach wyszukiwania, ale w gorszych przypadkach witryna może zostać całkowicie wykluczona z obszaru działań mechanizmów wyszukiwarki. Jeżeli tak się stanie – strona teoretycznie przestaje istnieć.

Nowe witryny są zwłaszcza narażone na kary, ponieważ wysoki przyrost hiperłączy jest w tym przypadku rzeczą nienaturalną. Domniema się, że największą skuteczność mają odnośniki zamieszczone na stronach, które tematycznie powiązane są z witryną docelową.

Backlink z dyrektywą: dofollow i nofollow

Powszechnie uważa się, że atrybuty dofollow działają na korzyść strony, a nofollow – nie. Przypisywanie atrybutów nie może odbywać się na zasadzie loterii i należy je przypisywać umiejętnie. Linki przychodzące, które umożliwiają zapoznanie się z treścią na promowanej stronie można przypisać do jednego z tych dwóch atrybutów. Większa liczba pozyskanych linków dofollow powoduje to, że roboty, czyli mechanizmy indeksujące stronę w wyszukiwarce, będą reagowały na zamieszczone atrybuty. Na czym polega różnica?

  • Dofollow rozpoczyna przekierowywanie wartości strony zawierającej hiperłącze na rzecz witryny, do której prowadzi backlink;
  • Nofollow powoduje że linki nie muszą podlegać analizie, co wcale nie oznacza, że nie mogą. Nofollow generuje ruch na stronie, pozyskuje wartość wskaźnika odwiedzin z witryny, na której zamieszczony jest backlink.

Dofollow wpływa pozytywnie na pozycjonowanie, natomiast atrybut nofollow powoduje, że odnośniki do witryny są naturalne. Jeżeli chcemy relatywnie szybko zwiększyć popularność strony, stosujemy atrybuty dofollow.

Linki zwrotne – po co mi one?

Linki zwrotne, wykorzystywane w pozycjonowaniu witryn, działają cuda. Aby zwiększyć naszą wiarygodność dla mechanizmów wyszukiwania, linkowanie powinno odbywać się w sposób naturalny. Kontrolowanie sumy wszystkich linków (współczynnik BL) będzie bardzo pomocne przy ocenie skuteczności działań SEO i jakości strony, dlatego jest to niezmiernie ważne.

Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak poprawne linkowanie może pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami!