Postanowiliśmy podzielić się z Wami tym, co usłyszeliśmy i co widzieliśmy, chociaż to tylko część prezentacji, w których mogliśmy wziąć udział.
Zacznijmy od kilku danych, na imprezie było:

  • 23 prelegentów,
  • 21 wystąpień,
  • ponad 7 godzin prelekcji,
  • 2 sale kinowe.
relacja digital fesr

Black Friday is coming

Prelekcja Błażeja Abla dotyczyła zastosowania landing page w sprzedaży i marketingu. Oparł ją na przykładzie kampanii Black Friday w landingi.pl. Błażej pokrótce przedstawił kilka bardziej i mniej udanych działań związanych z organizowaniem akcji na czarny piątek w Polsce i zagranicą. Zwrócił też uwagę na błędy przy tworzeniu akcji promocyjnej. Jeśli jesteście ciekawi wyników – zapiszcie się na www.landingi.com/bf a dostaniecie kompletne case study z kampanii.

Co smartfon o mnie wie?

Z prezentacji Adriana Romana – “Dane z mobile – cyfrowy trop, informacje o użytkownikach na wagę złota” – wyszliśmy nieco zaniepokojeni. Prawie jak po obejrzeniu kilku odcinków “Black Mirror”. Jeśli zastanawialiście się kiedyś, ilu właścicieli smartfonów przebywa w konkretnym miejscu oraz kim są i czym się interesują, to przedstawiamy Wam poniżej dane o uczestnikach #digitalfest, uzyskane za pomocą identyfikatorów GAID/IDFA.

GAID/IDFA

Przyjazny content

Grzegorz Miłkowski w swojej prelekcji na temat efektywności w content marketingu – skupił się na tym, w jaki sposób myśleć o treściach, żeby Excel się zgadzał. Wspomniał również, by dobierać treści do najbardziej możliwych zapytań czytelników. Wykazał, że można stworzyć przyjazny i angażujący content – nawet jeśli dotyczy kredytu hipotecznego!

Rosyjski Facebook

Kolejne wystąpienie dotyczyło social mediów. VK.com to najpopularniejszy serwis społecznościowy na wschodzie Europy. Konstantin Kanin omówił, jakie dane można wykorzystać podczas ekspansji w Rosji. Może niektórzy z Was będą zaskoczeni, ale w systemie reklamowym VK.com nie ma praktycznie żadnych ograniczeń – możecie skierować reklamę do fanów konkurencji, a nawet do użytkowników zarejestrowanych na konkurencyjnej stronie.

SMS w dobie Facebooka

Dalej nie wiemy, skąd Andrzej Ogonowski wziął się na #digitalfest, ale jego prezentacja o B2B marketingu i wskaźnikach efektywności była taka świetna, że jeśli chcielibyśmy zrobić kampanię esemesową, na pewno zrobilibyśmy to z SMS API. Polecamy!

andrzej ogonowski

Nasze dobre RODO

Myśleliśmy, że o RODO już nikt nie chce słyszeć, jednak wystąpienie Agnieszki Grzesiek-Kasperczyk – “Analityka w marketingu zgodnie z prawem. Bez check-boxów i denerwujących pop-up’ów” – zatrzymało na sali wiele osób. Agnieszka przedstawiła kilka dobrych rozwiązań, które z pewnością nie wpływają na ilość zapisów do newslettera. Podała również przykłady kilku popularnych stron, które mimo rozbudowanej informacji o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych, nie umieją w #RODO.

analityka zgodna z prawem

Dane ładnie opakowane

Na koniec wysłuchaliśmy prezentacji Zuzanny Faliszewskiej oraz Ewy Frączek. dotyczącej wizualizacji danych i data storytellingu. Dziewczyny zaprezentowały i opowiedziały, w jaki sposób można prezentować dane w formie interesujących ikonografik. Choć jesteśmy wierni Google Data Studio, to taka  forma jest zdecydowanie bardziej efektowna.

Podsumowując – dużo przydatnej wiedzy, wysoki poziom prezentacji oraz super klimat. To wszystko sprawiło, że konferencję można uznać za bardzo udaną. Zatem jeśli w kalendarzu konferencji na przyszły rok znajdziecie #digitalfest – polecamy z czystym sumieniem!

relacja digitalfest