facebookJeśli ktoś jeszcze zastanawia się nad wprowadzeniem własnej firmy na ramy Facebooka, to w tej chwili powinien zdać sobie sprawę, że musi to zrobić. Twitter, Instagram, Google+ to aktualnie jedne z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Wszystkie mają pewien zasięg i odbiór, jednak żadne z nich nie zbliża się nawet do siły, jaką dysponuje Facebook.

Zasięg

Dane odnośnie liczby aktywnych użytkowników cały czas się zmieniają, nie sposób określić ilu dokładnie jest ich obecnie. Jednakże, jak wynika z ostatnich badań, na świecie z Facebooka korzysta ponad 1.3 mld ludzi, a w Polsce około 12 mln. Już samo to pokazuje, o ile łatwiej jest nam trafić do większej ilości osób, zakładając tylko konto dla naszej firmy. Pomyślmy – możemy osiągnąć większy zasięg, niż gdyby naszą reklamę, na jakimś budynku, zobaczyła cała Warszawa!

Kontakt z klientem

Posiadając konto na Facebooku, jesteśmy w stanie być w ciągłym kontakcie z potencjalnym klientem. Jeśli będzie miał pytanie, wątpliwości albo zwyczajnie nie będzie wiedział od której mamy otwarte, to poszuka nas na Facebooku. A jeżeli nawet klientowi coś się nie spodoba i będzie nas o to pytał publicznie, to przynajmniej będziemy w stanie zatrzymać tę informację przed jej dalszym rozpowszechnianiem. W takim momencie należy skupić się nad problemem, porozmawiać z użytkownikiem, wyjaśnić sytuację albo jeśli zawiniliśmy, to zwyczajnie przeprosić. Klient poczuje, że nie został zlekceważony, a inni użytkownicy zobaczą, że mamy odwagę przyznać się do błędu. Bez Facebooka, ta osoba mogłaby napisać krytyczną opinię na dowolnym forum, której prawdopodobnie nie odszukalibyśmy przez kilka miesięcy. Ile szkód by wyrządziła? Nawet nie myślmy…

Większa widoczność

Będąc na Facbooku cały czas jesteśmy w zasięgu wzroku. Wraz ze wzrostem naszej popularności, publikowane posty zostaną wyświetlone coraz większej ilości użytkowników. Gdy nasi “fani” będą lajkować i komentować posty, istnieje duża szansa, że ich znajomi też to zobaczą – zadziała efekt śnieżnej kuli. Dzięki temu nasza marka stanie się bardziej rozpoznawalna i znajoma dla szerszego grona odbiorców.

Wtyczki na stronie

Kluczowe jest posiadanie różnego rodzaju wtyczek Facebooka na swojej firmowej stronie internetowej. Dzięki temu osoba będąca na niej, zobaczy, że może nas także obserwować na portalu społecznościowym. Lajkując nasz profil prawdopodobnie zostanie już stałym odbiorcą. Dodatkowo istnieją też wtyczki, dzięki którym można komentować nasze produkty i udostępniać je na swoich profilach. Nie każda osoba jest do tego skora, ale jeżeli ktokolwiek się na to zdecyduje, mamy gwarantowany większy odbiór przez jego znajomych. Zwiększy to ruch na samej stronie, jak i na naszym profilu na Facebooku. Wtyczki różnią się kształtem, formą, wielkością. Mogą być non-stop widoczne z boku strony, może też to być forma wysuwana, która pojawia się po najechaniu kursorem myszki. Sposobów jest mnóstwo, wszystko można dopasować do własnych potrzeb.

Promocja

Jest to opcja płatna, ale bardzo efektywna. Można przeprowadzić ją samemu, ale dobrze też jest oddać ją w ręce ludzi, którzy mają w tym doświadczenie. Promować możemy cały profil na Facebooku, nasz konkretny post, konkurs lub zdjęcie. Wszystko zależy od tego, co pragniemy osiągnąć. Może to być zdobycie lajków na profilu, większy zasięg naszych wpisów etc. Budżet zależy tylko od nas, możemy przeznaczyć od 10 zł do kilku tysięcy, sami decydujemy, na ile możemy sobie pozwolić. Ważna też jest cykliczność reklamy. Tydzień zmasowanej kampanii może mieć gorszy skutek, niż miesięczna wyważona akcja.

Drogi czytelniku, zatem gdy poznałeś już wszystkie zalety działań promocyjnych na Facebooku, możesz zdać sobie sprawę z tego, że Ty również tego potrzebujesz, bo warto inwestować w swoją firmę. Zespół getso.pl czeka na Twoje pytania – możesz zadać je teraz wykorzystując formularz kontaktowy poniżej lub zadzwonić już dziś na numer (77) 457 50 00 i wyrazić Twoją chęć działania.