Geotargetowanie

Czym jest geotargetowanie? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z …

Czym jest geotargetowanie? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.

Ukierunkowywanie przekazu na konkretną lokalizację, inaczej – geotargetowanie, to podstawowy element docierania do grupy docelowej. Siłą rzeczy w naszych briefach spotykamy polski geotarget. Przeprowadzając kampanię, warto nie zawężać się tylko do kierowania na cały kraj. Stosując geotargetowanie, należy zagłębić się w segmentację i wyodrębnić mniejsze, konkretne jednostki. Proces segmentacji jest pomocny w zbieraniu statystyk skuteczności kampanii w poszczególnych miastach, co z kolei pozwala na efektywne zarządzanie budżetem i optymalizację kampanii. Do geotargetów zaliczamy kraje, miasta, regiony, ale także dzielnice, a nawet tak wąskie grupy jak obszar o konkretnym promieniu w pobliżu danego miejsca na mapie. Tak wąska segmentacja jest korzystna zwłaszcza w promocji lokalnych biznesów, jak restauracja czy sklep.

Lokalizację użytkownika określamy poprzez:

  • adres IP – na podstawie tej lokalizacji możemy albo określać użytkowników korzystających z komputera w danym regionie, albo wręcz wykluczać takich odbiorców i wyświetlać reklamy w regionach nie obejmujących wykluczeń.
  • lokalizację urządzenia – działa wówczas, gdy użytkownik określa dokładną lokalizację poprzez urządzenia przenośne, korzystając z dostępnych źródeł, jak GPS, Wi-Fi czy bazy danych Google z informacjami o lokalizacji identyfikatorów smartfonów.

Geotargetowanie w wyszukiwarkach

Geotargetowanie w kampaniach AdWords nie stawia żadnych ograniczeń. W zależności od wyszukiwarki, miejsca, do których możemy kierować przekaz, różnią się od siebie. Przykładowo w Bing Ads możemy targetować przekaz wyłącznie do 35 krajów, przy czym 14 z nich znajduje się w Europie – nie ma w nich jednak Polski. W czeskiej wyszukiwarce Seznam, w panelu Sklik co prawda można wybrać tylko miasta i regiony czeskie, ale istnieje możliwość obejścia tego systemu poprzez tworzenie obszarów wokół punktów spoza Czech. Topowa wyszukiwarka chińska, Baidu, umożliwia kierowanie reklam tylko na Chiny i Japonię, ale już Yandex daje pełne spektrum możliwości i kampanie mogą być targetowane w zasadzie do każdego kraju.

Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak szczegółowe geotargetowanie może pomóc w Twojej kampanii reklamowej? Skontaktuj się z nami!

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Powiązane artykuły

Marketing kościelny – niewykorzystany potencjał

W rodzimej literaturze wciąż brakuje pozycji rzetelnie omawiających temat. Również w internecie trudno znaleźć artykuły odnoszące się do zagadnienia. Cały czas uprawnione jest nazwanie kościelnego marketingu niewykorzystanym potencjałem. Czy jest nadzieja, by się coś zmieniło? Marketing – czy to przystoi ... czytaj więcej

Spacer dróżkami hipertekstu

Co charakteryzuje teksty internetowe oraz odróżnia je od tradycyjnych, ukazanych w druku? Z pewnością ich hipertekstualność. Treści te są już statyczne, ustalone raz na zawsze, zastygłe w jednej pozie – ich cechą jest dynamiczność. Wraz z pojawieniem hipertekstów co bardziej ... czytaj więcej