Instagram nie traci na popularności. Obecnie pojawia się na nim coraz więcej nowych użytkowników, w tym firm. Portal może być przepustką do sukcesu, o ile będzie dobrze prowadzony. Trzema złotymi zasadami prowadzenia dobrego konta na Instagramie są: jakość, kreatywność i systematyczność. Jeżeli połączysz je z reakcją na sugestie fanów, umiejętnie wykorzystasz trendy i posłużysz się Real Time Marketingiem, osiągniesz sukces. Jak się wyróżnić? Nasz poradnik pozwoli Ci stworzyć profil idealny.

  1. Jakość to podstawa

Dobra jakość zdjęć jest jedną ze złotych zasad prowadzenia konta na Instagramie. Oko Twojego klienta i fana lubi ładne rzeczy, a poprzez wysoką jakość zdjęć sprawisz, że będzie chciał na nie patrzeć. Dobra jakość zdjęć to nie tylko ostrość i odpowiedni dobór światła, ale także kompozycja. Instagram przypomina album ze zdjęciami albo wystawę w galerii sztuki – korzystaj z tego podobieństwa! Najlepiej robi to sam Instagram – warto uczyć się od założycieli.

instagram
www.instagram.com/instagram
  1. Postaw na kreatywność

Instagram coraz bardziej utożsamiany jest z platformą, na której użytkownicy poszukują inspiracji, więc Twoje publikacje powinny być kreatywne – zwłaszcza te, które pokazują Twój produkt. Bądź inspirujący, a sprawisz, że użytkownicy będą do Ciebie wracali każdego dnia. Czasem lepiej poświęcić więcej czasu na jedno zdjęcie, zamiast bez końca powielać wykorzystane już schematy. Zobacz, jak robią to specjaliści Oreo.

oreo
www.instagram.com/oreo
  1. Abstrakcyjne spojrzenie

Skoro użytkownicy Instagrama lubią kreatywność, to polubią też treści, które ich zaskoczą. Raz na jakiś czas pozwól sobie na odrobinę szaleństwa i stwórz kolaż z przypadkowych przedmiotów tak, aby utworzyły Twoje logo, pobaw się z kontrastem albo stwórz kolaż, gdzie głównym motywem będzie Twój produkt zestawiony z innymi, np. w formie lookboka. Szczególnie dobrze robią to marki odzieżowe, np. H&M.

h&M
www.instagram.com/hm
  1. Zwróć uwagę na użytkowników

Zamieszczaj zdjęcia swoich fanów! Pracując na takim “żywym organizmie” rozbudujesz kreatywność swojego profilu i dodatkowo nawiążesz ze swoimi fanami więź, która na Instagramie jest niezwykle cenna. Każdy z nas lubi być wyróżniony na tle innych, więc udostępniając treści swoich fanów pokażesz im, że są oni dla Ciebie ważni. Zwłaszcza, jeżeli prowadzisz profil związany z wszelką aktywnością, zyskasz dzięki temu niezwykłe i niepowtarzalne treści – jak na przykład GoPro.

gopro
www.instagram.com/gopro
  1. Układy, układziki

Twoje grafiki nie muszą być publikowane “od tak”. Zauważ, że Instagram tworzy układ, który może być wykorzystany na różne sposoby. Dzięki kafelkom możesz stworzyć całe kolaże, puzzle, labirynty i wiele, wiele innych – wystarczy odrobina kreatywności, aby Twój profil wyróżnił się na tle innych. Jeżeli dodajesz całą mozaikę bądź sekwencję – uważaj. Istnieje ryzyko, że nie wszystkie elementy uzyskają polubienia, a wrzucenie każdej kolejnej grafiki przesunie zdjęcia, co może zepsuć efekt. Zobacz, jak robi to profil NikeLab.nikelab

www.instagram.com/nikelab
  1. Jeden styl górą

Zdecyduj się na jeden, wyróżniający Cię styl, a Twoje konto nie będzie zbieraniną przypadkowych zdjęć. Jeden, konkretny styl pozwoli Ci na budowanie świadomości marki, dzięki czemu użytkownicy będą potrafili przypisać konkretną grafikę do Ciebie. Chupa Chups na wszystkich swoich zdjęciach zamieszcza lizaka, przez co marka jest rozpoznawalna.

chupachups
www.instagram.com/chupachupspl
  1. Hashtagi

Korzystaj z możliwości Instagrama. Jedną z tych możliwości jest dodawanie hashtagów, które zwiększają Twoją szansę na wyszukanie. Możesz też stworzyć swój własny hashtag, który w połączeniu z konkretną reakcją fanów pozwoli na szybszy wzrost popularności Twojego profilu

  1. Real Time Marketing

Święta, głośna premiera filmowa, ważne wydarzenie społeczne – jeżeli umiejętnie wprowadzisz Real Time Marketing w życie, możesz zachwycić swoich fanów i szybko pozyskać nowych. Zobacz, jak robi to Coca-Cola.

cocacola
www.instagram.com/cocacola
  1. Bądź aktywny!

Mamy nadzieję, że tego punktu nie trzeba specjalnie wyjaśniać. Nie możesz dopuścić do sytuacji, kiedy Twoje konto jest nieaktywne. Nikt z użytkowników nie chce “zaśmiecać” sobie listy obserwowanych, dlatego zwróć na to szczególną uwagę. Nie musisz od razu umieszczać treści codziennie – tak robią duże firmy. Małe stawiają na parę wpisów w tygodniu. Dzięki temu nie pozwalają swoim fanom o sobie zapomnieć!