Czym jest konwersja marketingowa? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.

Konwersja w różnych dziedzinach oznacza coś innego – podobnie w marketingu, gdzie przybiera różne postaci. Słownik PWN definiuje konwersję jako przekształcenie postaci „czegoś”, przy czym to „coś”, w przypadku np. strony internetowej, jest realizacją celów, jakie założył jej właściciel. Najprościej rzecz ujmując, konwersja jest oczekiwaną reakcją leżącą po stronie odbiorcy w odpowiedzi na wezwanie do działania. Działania można wywołać na przykład kampanią reklamową bądź SEO.

Konwersja w internetowej gałęzi marketingu

W specyficznej branży internetowej konwersja może być wyrażona poprzez:

  • dokonanie zakupu reklamowanego produktu;
  • wydanie określonej kwoty na zakupy;
  • kliknięcie we wskazany element na stronie;
  • rejestracja do serwisu;
  • pozostawienie leadu – uzupełnienie formularza kontaktowego;
  • przejście do konkretnej zakładki na stronie lub otworzenie strony w ogóle.

Co ma wpływ na konwersję?

Odpowiednie nazwanie celów, a nawet wyraźne ich wskazanie, nie wystarczy, aby osiągnąć zadowalający poziom konwersji. Na jej – nomen omen – niski poziom, może mieć wpływ zbytnia sezonowość branży, powolne działanie serwisu, wysokie ceny i brak promocji, a także skomplikowany proces zakupowy. Aby zwiększyć współczynnik, należy wyeliminować błędy, które przeszkadzają w dokonaniu reakcji.

Konwersja jest istotnym elementem w biznesie internetowym. Utrzymanie współczynnika konwersji na wysokim poziomie jest możliwe dzięki odpowiednio zdefiniowanym celom, a także wspomaganiu ich działaniami reklamowymi. Poziom wskaźnika można śledzić za pomocą Google Analytics.

Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak zwiększyć poziom konwersji dla swoich działań internetowych? Skontaktuj się z nami!