Menedżer reklam to zaawansowane narzędzie do tworzenia, zarządzania i monitorowania reklam. Pewnie już nieraz o nim słyszałeś i wiesz też, że dzięki niemu można wyświetlać reklamy na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i Audience Network.

Nie trzeba jednak mieć zdolności super ninja social media managera, aby opanować najważniejsze funkcje Menedżera reklam i zarządzać podstawowymi typami kampanii reklamowych. Chcesz wiedzieć jak skonfigurować narzędzie i uruchomić pierwszą kampanię reklamową?! 

Tworzenia Menedżera reklam 

Tworzenia Menedżera reklam jest bardzo proste – wystarczy przejść do strony: https://www.facebook.com/ads/manager.

Ale jeśli chcesz zarządzać nie tylko reklamami, ale także stronami, kontami i dostępem użytkowników, warto używać Menedżera firmy.

Menedżer firmy to bezpłatne narzędzie, które ułatwia organizowanie działalności biznesowej i zarządzanie nią. Możesz zintegrować działania marketingowych na Facebooku w obrębie firmy oraz współpracę z partnerami zewnętrznymi (możesz dodać agencję, która dla Ciebie pracuje lub partnerów marketingowych, którzy pomagają Ci w zarządzaniu firmą).

Dowiedz się jak utworzyć Menedżera firmy.

Jeśli jednak nie chcesz jeszcze korzystać z Menedżera firmy – pomiń jego konfigurację.

Jak utworzyć nową kampanię reklamową?

Tak jak już wspomniałam w Menedżerze Reklam możesz tworzyć reklamy, zarządzać miejscem i czasem ich wyświetlania oraz monitorować reklamy i wyniki kampanii. Zacznijmy jednak od początku.

Przechodzisz do Menedżera reklam i klikasz +Utwórz. 

Cel kampanii

Pierwszy krok przy tworzeniu reklamy w Menedżerze reklam to wybór celu.
Cel reklamowy to czynność, do której chcesz zachęcić użytkowników. Facebook oferuje kilka celów reklamowych, które pomogą w realizacji Twoich założeń biznesowych. Jeśli np. chcesz zaprezentować witrynę osobom, które interesują się Twoją firmą, możesz utworzyć reklamę, która przekieruje ich do Twojej strony internetowej.

Następnie wpisujesz nazwę kampanii oraz określasz czy chcesz optymalizować budżet kampanii w obrębie zestawów reklam. Co to znaczy? Optymalizacja budżetu spowoduje nierówne rozdzielenie Twojego budżetu między zestawy reklam, aby uzyskać jak najwięcej wyników. Jednak założony budżet kampanii nie zostanie przekroczony.
Jeśli odznaczysz opcję optymalizacji budżetu kampanii, zostaniesz poproszony o podanie budżetu w kolejnych krokach.

Na tym poziomie masz opcję utworzenia testu A/B, który umożliwia przetestowanie materiału reklamowego, umiejscowienia, grupy odbiorców i strategii optymalizacji wyświetlania.

Zestaw reklam

Kolejny krok to stworzenie zestawu reklam. Tutaj ustalasz targetowanie, czyli Twoją grupę docelową, budżet (jeśli nie został ustalony na poziomie kampanii), harmonogram, sposób składania ofert i umiejscowienie reklam.

W tym miejscu warto przypomnieć wpis o formatach i umiejscowieniu reklam Facebook Ads.

Reklama

Ostatni krok po utworzeniu kampanii i zestawu reklam to tworzenie reklamy. Dopiero tutaj wybierzesz materiał reklamowy, czyli grafikę, zdjęcie film i dodasz tekst.

1. Najpierw wybierasz stronę, która jest powiązana z reklamą.

2. Następnie wybierasz format reklamowy: karuzelę, pojedynczy obraz lub film, kolekcję; możesz też utworzyć pokaz slajdów, jeżeli wybierzesz format pojedynczego obrazu lub filmu.

3. Dodajesz materiał reklamowy – wybierz opcję Dodaj więcej obrazów lub Prześlij film, aby przesłać nowe materiały lub Przeglądaj bibliotekę, aby przeglądać wcześniej dodane materiały.

4. Na koniec zostaje napisanie tekstu do reklamy oraz w zależności od poprzednich wyborów możesz też skorzystać z opcji dodania przycisku CTA lub wyboru piksela, jeśli jest zainstalowany na Twojej stronie internetowej. Kliknij podgląd reklamy i jeśli wszystko jest w porządku wybierz Zatwierdź.

Składając pierwsze zamówienie, jeśli wcześniej nie dodałeś danych, zobaczysz prośbę o podanie informacji dotyczących płatności.

Monitorowanie reklam i wyników kampanii

W Menedżerze reklam możesz edytować budżet, grupę odbiorców, umiejscowienie i materiał reklamowy. Możesz też zatrzymać, skopiować i uruchomić ponownie kampanię reklamową.

Dowiedz się, jak edytować reklamy w Menedżerze reklam.

Natomiast narzędzia do raportowania i monitorowania umożliwiają sprawdzenie, czy dzięki reklamom realizujesz wybrany cel. Możesz na bieżąco sprawdzać trendy dotyczące wyników, porównywać reklamy, w razie potrzeby możesz edytować elementy wymagające poprawy (obraz, budżet, grupę odbiorców). To wszystko może wpłynąć na skuteczność Twoich kampanii.

Czy warto korzystać z Menedżera reklam?

Jeżeli zarządzasz reklamami, stronami, kontami, a także dostępem użytkowników do stron i kont, warto korzystać Menedżera firmy. Dzięki niemu możesz:

  • możesz szybko powielać reklamy, zestawy reklam i kampanie,
  • edytować wszelkie ustawienia reklam (targetowanie, budżet),
  • przeglądać kluczowe wskaźniki w jednym widoku,
  • analizować wyniki, edytować reklamy i wprowadzać zmiany w kampaniach reklamowych,
  • dostosować wykresy i tabele, aby poznać najważniejsze wskaźniki.