Wyszukiwarki nie faworyzują stron, które w znacznikach meta zawierają słowa kluczowe (choć coraz częściej możemy usłyszeć o ich rosnącym znaczeniu). Zatem chyba nie warto poświęcać im specjalnie dużo czasu, skoro nie mają znacznego wpływu na pozycję witryny w rankingu, to jaką możemy z nich mieć korzyść? Właściwie: bardzo dużą! Przecież to meta opis, o ile tylko jest sprawnie napisany, decyduje o konwersji użytkownika!

Czym jest konwersja?

Czym jest konwersja? To dość pojemne pojęcie. Jej ścisła definicja zależy od przyjętych przez przedsiębiorcę celów. W skrócie o konwersji mówi się wtedy, gdy internauta wykonał pożądaną przez nas czynność. Jeśli prowadzimy sklep internetowy, powiemy o niej, kiedy użytkownik przejrzy ofertę, umieści produkt w koszyku lub kupi daną rzecz. Istnieje więc wiele stopni konwersji. W przypadku znacznika description zakładamy, że odbiorca zainteresował się naszym serwisem, odwiedził go i zapoznał się z ofertą.

konwersja

Przykuj uwagę klienta

Jak uczy nas życie – niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie. Dotyczy to wszelkich dziedzin ludzkiej aktywności; zatem również stosunków międzyludzkich, w tym także, rzecz jasna, relacji na linii klient – sprzedawca. Warto tu dodać, że niezmiernie istotny w przypadku marketingu internetowego jest czas. Użytkownik sieci nie wczytuje się w długie, bardziej zawiłe teksty. Jest to bardzo ważne mając na uwadze materiały reklamowe. Jeśli coś go natychmiast nie zaciekawi, to rezygnuje z lektury. Porzuca ją w mgnieniu oka.

meta description

W efekcie opuszcza Twoją stronę, kontynuuje poszukiwania, ostatecznie ląduje na domenie któregoś z konkurentów. Okazuje się, że zaoferował mu coś, czego Ty nie potrafiłeś zaprezentować. Najprawdopodobniej ich produkty czy usługi nie są wcale lepsze od tego, co sam masz do zaproponowania. On jednak trafniej je opisał, wyeksponował najważniejsze rzeczy.

Wykorzystaj swoją szansę

Aby to zrozumieć, zastanówmy się, jak wyglądają poszukiwania internauty. Najpierw wpisuje on słowa i frazy, pierwsze przychodzące mu do głowy. To one mają go zaprowadzić do pożądanych treści. Następnie rzuca okiem na pierwsze wyniki. I co widzi? – tytuły oraz opisy stron (to są właśnie znaczniki meta: title i description). Jeżeli żaden z rezultatów go nie zadowala, rzadko kiedy przechodzi na drugą stronę wyników. Przypomnijmy: czas ma tu kluczowe znaczenie. Nasz modelowy użytkownik chwilę się zastanawia i nieco modyfikuje zapytanie. Ukazują mu się inne wyniki. Spogląda tu i tam. Wreszcie jeden z opisów przykuwa jego wzrok i uwagę. Tak, to jest właśnie to! – myśli. Odwiedza stronę, jego podejrzenie się potwierdza, trafił tu, gdzie pragnął dotrzeć.

Jak pisać descriptions?

I co ważne, strona ta nawet nie musi być na samym szczycie listy wyszukiwań. Tutaj zadecydowało coś innego – opis strony. Dlatego jest taki ważny. Poprzez znacznik description łapiesz kontakt ze swoim klientem. To są pierwsze słowa, jakie do niego kierujesz. Masz mało miejsca do zagospodarowania – około 140-170 znaków, więc góra dwa, trzy zdania. W niewielkim polu powinieneś zawrzeć obietnicę. Już pierwsze słowa muszą nieść sobą przekaz. Nie możesz powoli rozwijać swojej propozycji. Rzuć czytelnika w sam wir zdarzeń! Nie opisuj drętwo profilu swojej firmy.

meta description

Postaw na konkret. Odwołaj się do emocji odbiorcy. Tych jest wiele. Specjaliści do najważniejszych zaliczają miłość, honor, strach. Każde z nich jest złożone, do tego wchodzą ze sobą w ścisłe relacje. Wybierz, na którą położysz nacisk. Tak, aby współgrała z profilem Twojego klienta.

Obecnie dużą popularnością cieszy się storytelling – więc i Ty opowiedz wciągającą i angażującą odbiorcę historię. Bohaterem najchętniej czytanych czy słuchanych opowieści jest człowiek, z którym łatwo się utożsamić; dzielimy z nim te same bądź bardzo podobne pragnienia. Ważne też, abyś już za jednym zamachem nie zgrał się ze wszystkich swoich atutów, pozostaw w rękawie asa! Dobrze jest zakończyć, zawiesić opis w najbardziej frapującym momencie. Skłoni to internautę do tego, aby kliknął w Twoją stronę, chcąc pilnie poznać dalszy ciąg dobrze się zapowiadającej historii.

Pamiętaj i o tym, aby ważyć każde słowo. Nie tworzysz opasłej powieści, nie możesz sobie pozwolić na rozlewność stylu czy wielostronicowe wprowadzenie do akcji. Nie używaj waty słownej, nie posługuj się frazesami, utartymi zwrotami, które przepełniają internet. Zamiast tego skorzystaj z kluczowych wyrazów. Choć nie wpłynie to bezpośrednio na wyniki wyszukiwań, to dobrze je zawrzeć w opisie meta.

Przede wszystkim – niech Twój opis będzie niepowtarzalny. Umieść w nim coś, o czym nie pomyśleli Twoi konkurenci. Wyróżnij się spośród innych.