Facebook właśnie wprowadził nową usługę płatnej promocji wpisów dla swoich użytkowników!

Najnowszy format reklamowy, użyty dziś po raz pierwszy w Polsce!
Połączony z Reach Blockiem daje zasięg prawie 5mln Polskich użytkowników i 20 mln odsłon w 24 godziny!

System promuje na „wallach” posty, umieszczające je w bardziej widocznych miejscach i utrzymując wysoko na stronie przez dłuższy czas.
Testową usługę Facebook uruchomił początkowo w Nowej Zelandii i Australii, następnie w 20 innych krajach, aż przyszła kolej na Stany Zjednoczone. Pierwszy raz o nowości doniosło BBC. Jak się okazuje wyniki testów są na tyle pomyślne, iż opłaty pojawiają się stopniowo na całym świecie.

Na czym właściwie będzie polegać nowa usługa?

Opłacony przez użytkownika wpis traktowany w systemie Facebooka jest jak zwykła reklama. Facebook oczywiście opisuje to bardziej zawile, ale w gruncie rzeczy do tego właśnie sprawa się sprowadza. Opłacony wpis wyświetlany jest na samej górze wpisów, u wszystkich znajomych – niezależnie od tego czy korzystają z list posegregowanych chronologicznie czy może z usługi „Facebook Top Stories”

źródło: PCLab.pl

Ciekawi jesteśmy jaka będzie reakcja użytkowników Facebooka w Polsce na promowane zmiany? Już teraz pojawiły się słowa krytyki, wielu zapowiada, że pierwsza osoba, którą zobaczą promowaną na swoim strumieniu aktualności zostanie usunięta z grona znajomych.

Zdaniem analityków internetowych Facebook będzie teraz coraz częściej wprowadzał opcje, które pozwolą przynieść większe zyski. Firma próbuje swoich sił na giełdzie, a takie działania na pewno zadowolą przyszłych inwestorów.