Jedną z nowości, jakie oferuje reklamodawcom Facebook są reklamy dynamiczne. Jest to w miarę nowy format, który pozwala bardzo precyzyjnie wyświetlać potencjalnym odbiorcom reklamy takich produktów, którymi są zainteresowani.

W tym artykule dowiesz się jak wykorzystać w praktyce reklamy dynamiczne na Facebooku.

Reklamy dynamiczne: Facebook

Aby zacząć wyświetlać reklamy dynamiczne na Facebooku musisz dodać do katalogu produkt lub usługę – zależnie oczywiście od rodzaju biznesu, jaki prowadzisz. Facebook poprzez Business Managera daje możliwość zbudowania takiego katalogu.

 Jeżeli Twój sklep internetowy stworzony jest na jednej z popularnych platform e-commerce, jest możliwość automatycznej integracji Facebooka z Twoim sklepem. Dzięki temu wszystkie zmiany produktów, cen czy stanów magazynowych będą aktualizowane na bieżąco.

W innym wypadk możesz ze swojego sklepu wyeksportować listę produktów i wgrać ją do Facebooka.

Istnieje możliwość ręcznego dodawania produktów do katalogu, lecz zalecamy to robić wyłącznie wtedy, gdy inne metody zawiodą lub też, kiedy masz w ofercie niewielką ilość produktów czy usług.

Powyższy zabieg ma na celu dostarczenie Facebookowi informacji, jakie produkty będzie mógł automatycznie wyświetlać odbiorcom Twojej reklamy.

Krok drugi – stwórz grupę docelową

Zanim opublikujesz reklamy, warto przemyśleć, do kogo chcesz je skierować. Reklamy dynamiczne można wykorzystać zarówno w grupie osób, które jeszcze nie miały z Twoim sklepem styczności lub do konkretnej grupy odbiorców.

Mogą to być osoby, które już u Ciebie dokonały zakupu, odwiedziły stronę, czy są w gronie Twoich fanów. Generalna zasada jest taka, że im lepiej potencjalny klient Cię zna i kojarzy – tym chętniej dokona zakupu.

Warto przetestować różne grupy i wybrać tę, która wygeneruje najlepszą sprzedaż.

Krok trzeci – reklama

Kiedy masz już katalog produktów i grupę odbiorców, trzeba poświęcić czas reklamie… która tak naprawdę stworzy się sama! Tobie pozostanie przygotowanie krótkiego opisu z zachętą do skorzystania z oferty.

Integracja z platformą sprzedażową pozwoli Ci stworzyć taki szablon tekstowy, gdzie treść również będzie po części generowana automatycznie. Działa to na takiej zasadzie:

Tylko do końca miesiąca przecena na wybrane produkty od (nazwa producenta) aż do 50% Skorzystaj teraz!

Pole (nazwa producenta) będzie generowane automatycznie. Nie musisz w tym momencie tworzyć kilku, czy nawet kilkudziesięciu reklam i zastanawiać się komu je wyświetlić – Facebook zrobi to za Ciebie.

A skąd Facebook będzie wiedział, jaką nazwę producenta wyświetlić i jakie produkty pokazać? Dzięki informacjom, które zbiera w swojej bazie danych. Jeżeli przykładowo klient przeglądał na Twoim sklepie miesiąc temu jakieś produkty, serwis jest w stanie ponownie mu je wyświetlić. Te, lub podobne. Funkcjonuje to nie tylko w przypadku osób, które odwiedziły Twój sklep. Mechanizm działa na podstawie aktywności użytkownika na różnych stronach – w tym konkurencyjnych firm. Jeśli zatem użytkownik szukał danego produktu na stronie konkurencji, a Ty masz go w swojej ofercie, Facebook z dużym prawdopodobieństwem z całego Twojego katalogu wybierze do reklamy te produkty, którymi najbardziej był zainteresowany dany użytkownik.

Reklama dynamiczna pozwala tworzyć automatycznie niezliczone ilości wersji reklam, które będą idealnie dopasowane do użytkownika.

Zwiększa to szanse na sprzedaż i trafienie w potrzeby klienta. Pamiętaj – główną zaletą reklamy na Facebooku jest możliwość bardzo precyzyjnego dotarcia do konkretnych osób..

Jeżeli nie wiesz, od czego zacząć i jak wykorzystać reklamy dynamiczne – zgłoś się do nas. Przygotujemy dla Ciebie kampanię, która idealnie trafi w potrzeby klientów.