Zaczynacie właśnie swoją przygodę z własnym biznesem oraz załatwiliście już wszelkie formalności. Jesteście zatem gotowi, aby oficjalnie prowadzić własną działalność. Interesujecie się reklamą w Internecie i wpadacie na hasło “pozycjonowanie” „SEM”, „SEO” i pytacie w końcu „SEO co to jest„?.

I co teraz? Jak to zrozumieć? Na czym to w ogóle polega? Czy warto w to wejść? A jeśli tak, to w które?

SEO co to jest?

SEO (Search Engine Optimization) po polsku możemy nazwać optymalizacją stron dla wyszukiwarek internetowych lub zwyczajnie pozycjonowaniem. Możemy wyróżnić podział SEO na dwie kategorie – on-page i off-page. Pierwsze dotyczy samej zmiany kodu strony, który trzeba cyklicznie dostosowywać do wymagań wyszukiwarek. Mówimy wyszukiwarek, ale prawda jest taka, że obecnie liczy się głównie Google, dlatego to pod jej kątem musimy udoskonalać stronę. Do obsługi kodu strony potrzebny jest już wykwalifikowany informatyk, który zrozumie wymagania Google i zastosuje je na naszej stronie. Druga kategoria dotyczy już samego pozycjonowania, czyli tworzenia treści, które mają sprawić, że nasza strona będzie posiadała wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Jak stworzyć tekst pod SEO?

Tekst pod pozycjonowanie nigdy nie będzie należał do najładniejszych pod względem marketingowym.

Głównym powodem są wymagania, jakie musi spełniać tekst pod SEO, aby wyszukiwarka zaczęła go zauważać. Ciężko wymienić wszystkie cechy, gdyż oficjalnie Google nigdy nie podał takowych. Jednak nasz tekst musi zawierać często powtarzane słowo/sformułowanie kluczowe, które chcemy wypromować. Takie słowo musi znajdować się w samym tytule tekstu oraz w krótkim opisie, który musimy obowiązkowo stworzyć. To właśnie on pokazuje się pod naszą stroną w wyszukiwarce.

Dodatkowo należy także zadbać o przemyślane rozłożenie śródtytułów tak, aby i tam znalazło się przynajmniej raz nasze wyrażenie. Choć im częściej ono występuje, tym lepiej, to jednak trzeba znać umiar.

Tekst pod pozycjonowanie powinien dla lepszych efektów posiadać przynajmniej jeden link zewnętrzny. Już te podstawowe wymogi sprawiają, że nasz tekst nie może być swobodnie napisany tak jak chcemy, ale musi jednak znajdować się w pewnych ramach. Ciężko też zadbać o to, by ładnie brzmiał pod względem marketingowym, gdy cały czas musimy skupiać się na konkretnym wyrażeniu. Oczywiście jest to do zrealizowania, ale nie należy do najłatwiejszych czynności, przez co pochłania dość dużo czasu.

Czy tzw. reklama SEO jest płatna?

SEO różni się od innej formy reklamy – SEM – tym, że Google nie pobiera za to dodatkowych pieniędzy. Koszty, z którymi musimy się liczyć to osoba bądź agencja, której zlecimy napisanie tekstów. Możemy spróbować też sami stworzyć odpowiednie artykuły, ale to znowu pochłonie nasz cenny czas.

Kiedy zobaczę efekty?

Minusem SEO, jest fakt, że na efekty musimy trochę poczekać. Konkretne rezultaty naszej pracy będziemy mogli zobaczyć dopiero w ciągu tygodni-miesięcy. Dodatkowo musimy dostarczać teksty na stronę cyklicznie. Jeden tekst tutaj raczej nic nie pomoże.

Każdy artykuł ze słowami kluczowymi będzie pozytywnie wpływał na naszą pozycję w wyszukiwarce. Czerwonym kolorem zaznaczony jest obszar oddziaływania pozycjonowania SEO.

Reklama SEO – jesteście już zdecydowani?

Po naszym tekście podjęliście decyzję, że spróbujecie pozycjonować swoją stronę z SEO. Co teraz? W Internecie znajduje się wiele poradników mówiących o tym, jak tworzyć teksty pod pozycjonowanie. Niektóre lepsze, niektóre gorsze, ale trochę można się z nich dowiedzieć.

Możecie sami spróbować pozycjonować swoją stronę, jednak czy naprawdę zaryzykujecie powodzenie swojego biznesu z chęci oszczędności? Mamy lepsze rozwiązanie…