W poprzednim wpisie wprowadziliśmy Was w świat skutecznej reklamy na Facebooku. Opowiedzieliśmy nieco o tym, jak konstruować przekaz i jak dobierać grupę odbiorców. Przejdźmy dalej! Tym razem zajmiemy się zasięgiem, kompozycją, a także rodzajami reklam na Facebooku. Zapraszamy do lektury!

Zasięg nie weźmie się sam!

Aby zwiększyć zasięg naszego posta, powinniśmy stworzyć jak kreację angażującą na najwyższym poziomie. To dobry czas na to, aby zastanowić się nad formatem reklamy, bo może się okazać, że reklama wideo będzie w tym momencie najlepsza. Tak czy inaczej, grafika i treści muszą być jakościowo znakomite. Angażująca reklama i zaangażowani odbiorcy wróżą wysoki zasięg organiczny, a co za tym idzie – mniejsze koszty kampanii i mniejsze koszty dotarcia do odbiorców. Inaczej rzecz ujmując: koszt kampanii zwiększy się, ale finalnie kwota, jaką zapłacisz za model CPM (cost per 1000 impressions – koszt tysiąca wyświetleń) – zmaleje. Mniej angażujące kreacje będą wymagały większego nakładu, aby osiągnąć podobny zasięg.

Świadomość marki budujemy świadomie

Nie ma nic gorszego, niż próba podnoszenia świadomości marki bez – de facto – podejmowania tej próby. O co chodzi? Przecież dodajemy reklamę z konta firmowego! Zauważ jednak, że większość ludzi najpierw zwróci uwagę na kompozycję, a dopiero później ewentualnie zobaczy, kto za nią stoi. Jak więc na tym etapie komunikować, kto jest reklamodawcą? To proste – poprzez logo! Odpowiednia ekspozycja logo na grafice jest bardzo ważna – nie może być ono ani za małe, ani za duże. Na tym etapie równie ważne jest przystosowanie reklamy do kanału, jakim będzie dystrybuowana. Jeżeli tworzysz reklamę na urządzenia mobilne, zwróć uwagę na to, że większość Twoich odbiorców jest praworęczna. W praktyce wygląda to tak, że trzymając urządzenie w prawej dłoni, przysłaniają oni część treści kciukiem. Skoro część treści z prawej strony może być przesłonięta, najważniejsze informacje staraj się dawać z lewej strony. Bez względu na cel Twojej kampanii, przygotuj treści atrakcyjne dla Twojej grupy odbiorców.

Typy reklam na Facebooku

Skoro wyjaśniliśmy, co zrobić, aby osiągnąć zamierzony cel, czas na wybór odpowiedniego rodzaju kreacji. Jaki mamy wybór?

  • Standardowy post – najczęściej wykorzystywana forma reklamy na Facebooku. Duża grafika przyciąga uwagę lepiej niż reklamy w panelu bocznym. Reklama w formie standardowego posta najczęściej wykorzystywana jest do tworzenia konkursów, natomiast “Click Ad”, dzięki odpowiedniemu call to action, łatwo sugeruje odbiorcom, jakiej reakcji oczekujemy od nich.
  • Multi Products Ads – inaczej Carousel format – jeżeli chcemy przedstawić wiele produktów na raz, warto skorzystać z tej opcji. Dzięki możliwości dodawania różnych grafik, każda z nich może mieć inny przycisk CTA, a także może linkować do innych produktów. Od niedawna zamiast standardowych obrazków “na karuzeli” można umieścić np. filmy wideo, co dodatkowo urozmaici Twoją reklamę i przykuje uwagę.
  • Video Ads – wydaje się, że najtrudniejsza forma reklamy w mediach społecznościowych. O skuteczności tej reklamy decyduje zaledwie kilka pierwszych sekund. Reklamy tego typu uruchamiają się automatycznie, więc jeżeli nie wykorzystamy potencjału kreacji już od samego początku, odbiorca po prostu pominie wideo.