Jak odzyskać utraconych klientów? O remarketingu AdWords słów kilka

Każdy prowadzący witrynę internetową zmaga się z jednym problemem: jak dotrzeć do klientów, którzy już odwiedzili moją witrynę, ale nie dokonali konwersji?

Jak dotrzeć do osób, które w jakimś stopniu są zainteresowane moją ofertą, ale są niezdecydowane i opuszczają moją stronę? W takich przypadkach z pomocą przychodzi remarketing, czyli rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu Google AdWords.

Remarketing działa podobnie do sprzężenia zwrotnego. Wyobraźmy sobie, że użytkownik wchodzi na stronę internetową, ale nie dokonuje żadnych czynności pożądanych przez administratora. Google umieszcza plik cookies w przeglądarce z informacją, że dana osoba odwiedziła witrynę. Użytkownik opuszcza stronę internetową i dalej przegląda strony będące w sieci reklamowej AdSense, a w tym czasie plik cookies uruchamia wyświetlanie reklam w sieci internetowej. W konsekwencji użytkownik, świadomie bądź nie, ponownie odwiedza na witrynę – możliwe, że dokonuje zakupu. Pod tą prostą zasadą kryje się jednak wiele rozwiązań na wykorzystanie usługi. Skupmy się na rodzajach i możliwościach remarketingu.

Remaketing standardowy

To najprostsza ze wszystkich opcji, czyli wyświetlanie naszych reklam użytkownikom, którzy przeglądali naszą stronę i inne witryny. Główną zaletą jest docieranie do użytkownika wtedy, kiedy ponownie szuka on produktów i usług, które oferuje reklamodawca. Remarketing standardowy podlega jednak pewnym obostrzeniom: do jego uruchomienia potrzebujemy minimum 1000 użytkowników na liście remarketingowej, a czas pamięci cookie wynosi maksymalnie 180 dni.

Remarketing dynamiczny

Bardziej intuicyjny sposób, w jaki możemy działać. Pod dynamicznym remarketingiem należy rozumieć wyświetlanie użytkownikowi produktów, które już przeglądał na stronie reklamodawcy i jest nimi potencjalnie zainteresowany. Użytkownik, widząc taką reklamę, ma możliwość bezpośredniego wejścia na stronę i dokonania zakupu. Ta opcja jest idealna dla sklepów internetowych. Tak, jak w przypadku remarketingu standardowego, tu też mamy do czynienia z obostrzeniami: funkcja jest dostępna wyłącznie dla posiadaczy kont Google Merchant Center, czyli Centrum Sprzedawcy Google.

Korzystając z remarketingu dynamicznego, musimy zadbać o uzupełnienie parametru definiującego użytkownika, który będzie powiązany z danym produktem. Integrując działania z GMC możemy liczyć na to, że użytkownikowi wyświetli się oferta, która nie dość, że będzie dostosowana do jego potrzeb, to jeszcze będzie zawierała cenę, opis i zdjęcia odpowiednich produktów.

Remarketing wideo

Jeżeli wspieramy naszą sprzedaż kanałem YouTube, warto zainteresować się tą formą remarketingu. Reklamy z użyciem tego narzędzia wyświetlane są tym użytkownikom, którzy weszli w interakcję z naszymi filmikami, a także wtedy, kiedy przeglądają inne filmy lub witryny. Nieważne, czy film został obejrzany, czy skomentowany, albo przesłany dalej – jeżeli klient wszedł w interakcję z naszą marką, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że jest mocno zainteresowany zakupem, albo przynajmniej dobrze go zna.

Reklamodawcy, którzy korzystają z remarketingu w YouTube uzyskują wyraźnie większy zwrot z inwestycji (ROI) – dzięki rozległej sieci YouTube reklamy wideo mogą docierać do osób z listy remarketingowej skuteczniej. Listy remarketingowe można tworzyć po połączeniu kont YouTube i AdWords. Połączenie umożliwia tworzenie list osób, które dokonały jednej z czynności:

  • obejrzały Twój film
  • wykonały działanie – polubiły film, skomentowały itd.
  • obejrzały film jako reklamę TrueView
  • subskrybują kanał.

Remarketing AdWords jest pracochłonnym procesem, który potrzebuje ściśle określonych, minimalnych i maksymalnych parametrów – ilości użytkowników i pamięci cookie. Duży nakład na planowanie i implementację działań skierowanych do konkretnych grup docelowych może się jednak opłacić – zyskujemy korzystne dla nas konwersje, dzięki ponownemu pozyskaniu początkowo utraconych klientów. Zasięg i skuteczność zależy od nas – im dokładniej stworzymy listy remarketingowe, tym efekt będzie lepszy, a im bardziej pogrupujemy docelowych odbiorców, tym bardziej precyzyjne ogłoszenia stworzymy. Remarketing AdWords to rentowne inwestycje, które owocują konwersją przez powracających do nas klientów.

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Powiązane artykuły

Spacer dróżkami hipertekstu

Co charakteryzuje teksty internetowe oraz odróżnia je od tradycyjnych, ukazanych w druku? Z pewnością ich hipertekstualność. Treści te są już statyczne, ustalone raz na zawsze, zastygłe w jednej pozie – ich cechą jest dynamiczność. Wraz z pojawieniem hipertekstów co bardziej ... czytaj więcej