Czym jest Landing Page? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.

W telegraficznym skrócie: „Landing Page” to strona docelowa, na którą trafia użytkownik. Tak zwane landingi tworzone są w marketingu i reklamie jako strony, które są dedykowane danej kampanii marketingowej. Od tradycyjnych stron internetowych różnią się tym, że są stosunkowo mniejsze, a ich żywotność jest znacznie krótsza – zazwyczaj znikają wraz z końcem docelowe jkampanii.

Czemu służy Landing Page?

Jak nietrudno się domyślić, landingi służą wywołaniu konkretnej reakcji u użytkowników. Reakcją może być:

  • dokonanie zakupu,
  • zapoznanie użytkownika z produktem bądź usługą,
  • wzięcie udziału w promocji, np. w konkursie,
  • pozostawienie danych kontaktowych (lead),
  • utworzenia konta w danym serwisie,
  • wiele innych, o których charakterze decyduje specyfika kampanii.

Aby wygenerować ruch na landingu, niezbędna jest jego właściwa promocja. Służą do tego kampanie banerowe, newsletter, linki sponsorowane, adres www podany podczas kampanii telewizyjnej bądź radiowej, czy też reklama na Facebooku. Wchodząc na Landing Page użytkownik powinien mieć od razu podane informacje, których oczekuje – np. obiecany w kampanii kupon zniżkowy. Całość powinna być podana w skompresowanej i atrakcyjnej formie, a landing zarówno od strony graficznej, jak i treściowej, musi stanowić naturalne przedłużenie kampanii. Projektując landing warto zrezygnować z podstron i zaawansowanych kreacji, które są zarezerwowane dla strony głównej danej marki. Landing powinien ograniczać nadmierne klikanie w celu odnalezienia niezbędnych informacji.

Co powinien posiadać każdy Landing Page?

    • konkretnie określony cel: zakup produktu, pobranie pliku, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego itp.,
    • call to action – wezwanie do akcji, które wprost skłoni do podjęcia pożądanej przez nas akcji,
    • prostą grafikę, która nie będzie odciągać od głównego celu strony, a także obciążać serwera,
    • pisane językiem korzyści krótkie komunikaty, nastawione na wysoką treściwość i czytelność.

Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak Landing Page może pomóc w kreacji Twojej firmy? Skontaktuj się z nami!