Jak zbudować dobry newsletter?

Kompedium marketingu

E-mail marketing wciąż jest bardzo popularną formą marketingu internetowego. Newsletter jest dobrym pomysłem na przekazanie oferty zarówno nowym, jak i potencjalnym klientom. O jego skuteczności decyduje odpowiednia konstrukcja. Co powinien zawierać dobrze zbudowany newsletter? Odpowiedź w poniższym artykule!

Newsletter – najważniejsze elementy

Jak każda kreacja marketingowa, newsletter również musi zawierać pewne stałe elementy, aby był skuteczny. Wśród nich wyróżnia się:

  • Call to action – nie mówimy tu tylko o dodaniu losowego CTA. Musi być on wyrazisty, przyciągający uwagę i dokładnie określający, czego oczekujemy od adresata. Na naszym blogu niejednokrotnie wspominaliśmy o sile i specyfice CTA. W newsletterze wezwanie do akcji musi być wyróżnione – najlepiej na innym, kontrastującym tle i z zastosowaniem większego fontu (np. na ciemnym tle jasny CTA).
  • RWD – wiadomość nie musi być w pełni responsywna, ale warto wziąć ten element pod uwagę. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy mogą odczytać wiadomość na telefonie!
    odpowiednia ekspozycja najważniejszych elementów – co z tego, że wyślesz newsletter z promocją, skoro nie będzie ona odpowiednio wyeksponowana? W zależności od tego, jaką treść umieszczasz w wiadomości, musisz podkreślić jej najważniejsze elementy. Niech rabat będzie zaznaczony większym niż normalnie fontem – powszechnie wiadomo, że większe cyferki przykuwają większą uwagę.
  • dobre zdjęcia i grafiki – kupujemy przede wszystkim oczami, dlatego newsletter, który wysyłamy, musi być po prostu ładny. Zwłaszcza wtedy, kiedy za jego pośrednictwem sprzedajemy! Na przykład niektóre sklepy, które działają tylko on-line, muszą zwrócić na to szczególną uwagę. Ładne zdjęcie i estetyczny wygląd w dużej mierze sprzyja pozytywnym decyzjom zakupowym.

Chcesz jeszcze lepiej? Możesz!

Powyższe elementy to nie wszystko, co możesz zrobić, aby Twój newsletter był skuteczny, wiarygodny i trafiał do odbiorców. Przede wszystkim musisz zdać sobie sprawę z tego, że na przygotowanie idealnego newslettera trzeba poświęcić czas! Jakie jeszcze elementy mogą znaleźć się w Twoim mailu, aby zwiększyć prawdopodobieństwo przeczytania go?

Możliwość odpowiedzi

Konsumenci lubią rozmawiać z firmą – z jej pracownikami, a nie z automatami. Jeżeli dasz możliwość odpowiedzi na maila do konkretnej osoby, zwiększysz zaufanie klienta. Skrzynka tego adresu musi być systematycznie sprawdzana przez pracowników, a wiadomości od klientów nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Dzięki temu Twój odbiorca nie będzie myślał o wiadomości w kategoriach spamu, a realnej chęci nawiązania kontaktu na linii firma – klient. Informacja „Ta odpowiedź została wygenerowana automatycznie, prosimy na nią nie odpowiadać”, bądź adres „noreply@” niemal na pewno będzie traktowany jako niewiarygodny.

Preheader

To treść, którą odbiorca zobaczy jeszcze zanim zdecyduje się otworzyć maila. Znajduje się zaraz za tytułem wiadomości, przed headerem, treścią i CTA. Po co to robić? Twoi klienci często mają zablokowane automatyczne pobieranie grafik, zwłaszcza na skrzynkach firmowych.

Atrybut “ALT”

Ponownie wychodząc z założenia, że Twój odbiorca ma zablokowane automatyczne pobieranie grafik, trzeba niejako zmusić go do tego, aby pobrał je ręcznie. Tu z pomocą przychodzą “alty”, czyli tekst, który wyświetlany jest, w takich przypadkach, zamiast grafiki. Alternatywna wiadomość wzbudza większe zaufanie i sprawia, że adresat zapozna się z wiadomością, którą dla niego przygotowałeś.

Wersja tekstowa wiadomości

Większość użytkowników skrzynek pocztowych akceptuje pobieranie grafik i klika w odpowiednie pole – ale nie wszyscy. O tej grupie odbiorców również należy pamiętać! Przygotowując swoje newslettery nie skupiaj się tylko na kodzie HTML, ale stwórz też atrakcyjną treść tekstową.

Stopka

To tam mogą znaleźć się informacje na temat Twoich mediów społecznościowych. Ale nie tylko! Stopka to idealne miejsce na umieszczenie wiadomości o tym, dlaczego w ogóle wysyłasz maila, a także o tym, jak nadawca może wpłynąć na treści, które od Ciebie otrzymuje. No i najważniejsze – to tam znajduje się instrukcja rezygnacji z subskrypcji. Oczywiście na końcu wiadomości można umieścić też szczegóły współpracy z firmą, wspominając na przykład o obsłudze klienta 24/7, albo o możliwości 30 dniowego zwrotu.

Jak widać, przygotowanie idealnego newslettera nie należy do najprostszych i każda dobra wiadomość musi zawierać wiele elementów. Ale ciężka praca się opłaca – zauważysz to choćby na wskaźniku Open Rate. Jeżeli mimo wszystko wydaje Ci się, że cały proces jest zbyt czasochłonny, bądź nie wiesz, jak wykonać go w odpowiedni sposób – skontaktuj się z nami!

Przekonaj się, jak ciekawie jest z nami pracować i...

Napisz do nas

Już w pierwszych tygodniach pracy zauważysz  naszą obecność w Twojej firmie.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Getso.pl 2011 – 2018. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies.