Open Rate

Kompedium marketingu

Czym jest Open Rate? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.

Open Rate to jeden ze wskaźników w kampaniach marketingowych, który dostarcza marketerom podstawowej wiedzy na temat skuteczności mailingu. Wskaźnik określa, jaki procent osób, do której była skierowana kampania, otworzyło wiadomość. Dzięki Open Rate możemy określić na przykład, czy baza mailingowa została dobrana w odpowiedni sposób. Na podstawie niskiego wskaźnika widzimy, że target został określony w sposób niewłaściwy. Analiza wskaźnika Open Rate pomaga w wysyłce informacji tekstowych, poprzez sprawdzanie poziomu skuteczności tematu, który podaliśmy w wiadomości. Wskaźnik Open Rate to nic innego, jak stosunek otwarć maili do ich łącznej liczby. Według wielu marketerów wskaźnik nie jest do końca wiarygodny, z powodu sposobu zliczania otwarć. Aby taka wiadomość została zaliczona do otwartych, użytkownik musi pobrać jej zawartość (obrazy), bądź kliknąć w zamieszczony w niej link. W przypadku Gmaila zostaną one załadowane (czyli pobrane) automatycznie. Za nieotwartego maila uważa się również taką, która nie posiada ani grafik, ani kodu HTML, a zawiera sam tekst.

Wysokość Open Rate

Na szczęście wysokość wskaźnika nie zależy tylko od zawartości wiadomości i można nad nią pracować. Czynniki, które wpływają na wysokość wskaźnika to:

  • Temat wiadomości – komunikat, który decyduje o celu i użyteczności wiadomości dla danego odbiorcy. Aby zdobyć zainteresowanie użytkownika i spowodować otwarcie wiadomości, temat powinien być możliwie jak najkrótszy, a jednocześnie intrygujący. W polu warto wpisać korzyść, która płynie z otwarcia i przeczytania maila.
  • Pole nadawcy – stała, krótka nazwa (2-3 wyrazy), która powinna zawierać imię, nazwisko i/lub nazwę firmy. Nazwa musi być dla użytkownika prosta do zidentyfikowania, ponieważ to decyduje o jej priorytecie i celu. Ponadto jeżeli nazwa będzie wiarygodna, użytkownik będzie miał większe zaufanie do nadawcy i możliwe, że otworzy maila już na samej jej podstawie.
  • Preheader – to pierwsze zdanie, które wyświetla się zaraz za tematem wiadomości. Preheader jest swoistym uzupełnieniem tematu, który przekazuje użytkownikowi dodatkowe wiadomości na temat treści, którą otrzyma.
  • Termin wysyłki – czas i dzień wysyłki powinny być dostosowane do odbiorców i ich preferencji czasowych. W optymalnym doborze terminu pomagają testy dostępne w systemach przeznaczonych do mailingu.

Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, kampania mailingowa może pomóc w promocji Twojej firmy? Skontaktuj się z nami!

Przekonaj się, jak ciekawie jest z nami pracować i...

Napisz do nas

Już w pierwszych tygodniach pracy zauważysz  naszą obecność w Twojej firmie.

Wszelkie prawa zastrzeżone © Getso.pl 2011 – 2018. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies.