W połowie stycznia Facebook zaprezentował wyszukiwarkę Graph Search, w Polsce nazywaną Socjogramem. W chwili obecnej udostępniania jest w wersji beta ograniczonej liczbie użytkowników Facebooka korzystających z serwisu w amerykańskiej wersji językowej.

Z pomocą Graph Search znajdowanie osób, miejsc i rzeczy oraz przeglądanie zawartości Facebooka będzie jeszcze szybsze. Wyszukiwarka w socjogramie na początku podaje sugestie, wliczając w nie strony znajomych, aplikacje, miejsca grupy.
Oparta na powiązaniach między czterema rodzajami informacji: osobami, zainteresowaniami, zdjęciami i lokalizacją.

Użytkownicy Facebooka będą mieć okazję odkryć nowe miejsca, gdzie warto jeść oraz zespoły, których warto słuchać, za pośrednictwem swoich znajomych.

Wyszukiwarka umożliwia również znalezienie osób o tych samych zainteresowaniach, czy też poznanie świata poprzez zdjęcia umieszczane przez znajomych, wpisując frazę typu „Zdjęcia znajomych zrobione w Nowym Jorku”.

Dzięki wyszukiwaniu w socjogramie użytkownicy Facebooka otrzymają unikatowe wyniki odnoszące się do treści , które im udostępniano. Co więcej prostsze również będzie znalezienie zdjęcia opublikowanego przez użytkownika lub jego znajomych.

Nowa wyszukiwarka jest zielonym światłem dla firm i marek, które posiadają swój fanpage na Facebooku!

Aby strona była lepiej pozycjonowana warto zainwestować w rozwój strony profilowej i zadbać o kompletność wszystkich danych. Istotny jest również adres strony www, podanie dokładnej lokalizacji fizycznej, jeśli firma takową posiada. Warto pamiętać także o aktywizacji fanów, którzy razem z Tobą dbają o wizerunek firmy.

W celu zwiększenia zasięgu firmy i lepszego pozycjonowania w Graph Search warto skorzystać z aplikacji.
Na stronie getso.pl znajdziecie narzędzia, które z pewnością podniosą waszą pozycję na Facebooku.

Wyszukiwarka w socjograme póki co dostępna w wersji beata. W celu wypróbowania funkcji, oficjalna strona Social Graph umożliwia zapisy do beta testów.