Z jakich aplikacji najczęściej korzystamy?

Zastanawialiście się kiedyś, z jakich aplikacji najczęściej korzystamy? Co ma większy zasięg pod względem użytkowania? Jaki czas średnio spędzamy w …

Loga narzędzi dla Social MediaZastanawialiście się kiedyś, z jakich aplikacji najczęściej korzystamy? Co ma większy zasięg pod względem użytkowania? Jaki czas średnio spędzamy w naszej ulubionej aplikacji?

Jak wynika z badań Mobience, w ubiegłym miesiącu największe powodzenie wśród mobilnej społeczności internetowej zanotowały aplikacje Facebook (60% użytkowników smartfonów z systemem Android) oraz Messenger (51% użytkowników smartfonów z systemem Android).

Badanie Mobience jest realizowane od jesieni ubiegłego roku przez firmę Spicy Mobile na grupie ok. 2,5 tys. użytkowników, którzy na swoich urządzeniach mobilnych z systemem Android zainstalowali aplikację.

Mobience? Co to takiego?

Zapewne wielu z Was zastanawia się teraz, czym właściwie jest Mobience. Już spieszymy z odpowiedzią! Mobience to darmowa aplikacja badawcza zbierająca dane o korzystaniu z urządzeń mobilnych. Instalując taką aplikację na naszym smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym Android, stajemy się częścią panelu badawczego dostarczając danych i informacji o korzystaniu z urządzeń mobilnych. Aplikacja w żaden sposób nie jest uciążliwa dla użytkowników, gdyż działa w tle. W czasie korzystania z urządzenia, Mobience w ciągły sposób rejestruje naszą aktywność i prowadzi pasywne badanie użytkowników telefonów komórkowych i tabletów.

Facebook najczęściej używaną aplikacją

Jak wspomnieliśmy już na początku, najwięcej użytkowników korzysta z aplikacji Facebook (60% użytkowników). Drugie miejsce zajmuje Messenger (posiada go 51% użytkowników mobilnych aplikacji), podium zaś zamyka Skype osiągając wynik na poziomie 12%. Na dalszych miejscach znalazły się: Instagram – 12%, WhatsApp – 11%, Snapchat – 6%, Twitter – 4%.
W przeliczeniu na liczbę użytkowników, sytuacja wygląda następująco: Facebook – 7,9 mln, Messenger – 6,7 mln, Skype – 2,4 mln, Instagram – 1,6 mln, WhatsApp – 1,5 mln, Snapchat – 805 tys. oraz Twitter – 535 tys.

Ile czasu spędzamy w aplikacji

Badanie Mobience ukazują także, ile czasu przeciętny użytkownik systemu Android spędza na korzystaniu z wybranej aplikacji. Na Facebooka poświęcamy codziennie średnio 20 minut, na Messengera natomiast około 2,5 minuty. Snapchat zanotował średni czas nieco ponad 10 minut, WhatsApp – 7 minut, Instragram prawie 6 minut, a Skype i Twitter na prawie 4 minuty.
Warto przy tym przypomnieć, że zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez TNS Polska w maju bieżącego roku, przeciętny użytkownik smartfona w naszym kraju korzysta z niego przez średnio niemal 3 godziny dziennie, z czego dwie godziny tego czasu poświęcamy na przeglądanie Internetu.

Najmłodsi wybierają Snapchat

Zdecydowanie najmłodszą grupę użytkowników ma Snapchat, gdyż dwie trzecie z nich jest w przedziale wiekowym 15-24 lata. Generalnie połowa użytkowników całego Internetu jest w tym przedziale wiekowym. Starsi użytkownicy aplikacji mobilnych wybierają natomiast Skype (ponad 30% użytkowników ma ponad 35 lat)

Jak wynika z powyższych wyników, coraz częściej sięgamy do Internetu i aplikacji mobilnych, bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania. Różnorodność udogodnień na nasze smartfony jest tak ogromna, że tak naprawdę nie zastanawiamy się nad tym, czy w ogóle korzystać z dobrodziejstw rozwoju Internetu. Pytanie jest już inne – z jakich aplikacji chcemy korzystać i które z nich najbardziej spełniają nasze oczekiwania. Czy można mieć lepszy dowód na potęgę Internetu we współczesnym świecie?

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Powiązane artykuły

Spacer dróżkami hipertekstu

Co charakteryzuje teksty internetowe oraz odróżnia je od tradycyjnych, ukazanych w druku? Z pewnością ich hipertekstualność. Treści te są już statyczne, ustalone raz na zawsze, zastygłe w jednej pozie – ich cechą jest dynamiczność. Wraz z pojawieniem hipertekstów co bardziej ... czytaj więcej