Pozycjonowanie / SEO

Pozycjonowanie stron to wszystkie działania zmierzające do poprawy widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania. W Polsce przygniatająca część użytkowników (aż 97%) korzysta z wyszukiwarki Google lub jej partnerów (np. wyszukiwarki Onetu). Jeśli nie ma Cię w Google, nie istniejesz!

Pozycjonowanie a SEO

Chociaż w Polsce przyjęło się, że pozycjonowanie i SEO są tym samym, tak naprawdę istnieje między nimi znacząca różnica.

SEO (z ang. Search Engine Optimization)  polega na optymalizacji strony pod kątem widoczności w sieci (a zatem jest związane ze zmianami na stronie – on-site).  Z kolei pozycjonowanie stron internetowych wiąże się z wszystkimi rzeczami, które możesz zrobić poza witryną, a które mają wpływ na jej widoczność w sieci (off-site).

Chcąc skutecznie wdrożyć kampanie SEO/SEM, potrzebujesz wiedzy na temat tego, jakie frazy przyniosą Ci największy zysk? Możemy to dla Ciebie sprawdzić!

Optymalizacja strony WWW

Czym jest optymalizacja strony internetowej? I jakie płyną korzyści, gdy się ją profesjonalnie przeprowadzi? Zanim przejdziemy do szczegółowych zagadnień, zacznijmy od zdefiniowania samego terminu. Optymalizacja strony WWW jest zatem szeregiem działań prowadzących do tego, aby Twój portal internetowy możliwie najpełniej „wpisywał się” w wymogi stawiane przez wyszukiwarki. W rezultacie czego zajmie on wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Jest to  niebywale ważne, przecież zdajemy sobie sprawę, że niewielu internautów znajdzie w sobie tyle wytrwałości, by przedzierać się przez kolejne strony wyników wyszukiwania, zwykle poprzestają na drugiej.

Im lepsze miejsce witryna zajmuje, tym więcej ludzi na nią zagląda. Jeśli jest nastawiona komercyjnie, wówczas wzmożony ruch przekłada się na wzrost klientów. Oczywiście pisząc w uproszczeniu, bo zależność ta jest bardziej skomplikowana. W każdym razie nie zmienia to faktu, że dobrze wyeksponowana strona WWW to pierwszy krok do sukcesu.

Magiczne rezultaty

Prowadzą do tego zabiegi SEO. Omówimy najistotniejsze spośród nich. Nie sprowadzają się one do „magicznych sztuczek”, jak niektórzy sądzą po osiągniętych rezultatach. Rzeczywiście może to tak wyglądać z boku. Przychodzi tajemniczy człowiek, robi kilka rzeczy – i oto po niedługim czasie witryna wskakuje na pierwszą stronę wyszukiwań! Umacnia się na niej, aby wkrótce wspiąć się aż na samą górę! Tymczasem wyjaśniamy: SEO-wiec nie terminował w żadnej ze szkół magii, po prostu wie, co zrobić, aby strona prawidłowo w tym względzie funkcjonowała.

Algorytmy wyszukiwarek

Istotne jest zrozumienie tego, na jakich prawach działa wyszukiwarka. Z uwagi na bezkresne rozmiary przestrzeni internetowej nie jest możliwe, aby ludzie, nawet ci najzdolniejsi, własnoręcznie zbierali oraz aktualizowali dane. Pracochłonne zadania zlecają specjalnie do tych celów zaprogramowanym robotom. Katalogują one zawartość sieci według odpowiednich algorytmów. Te są utajnione.

Ale dla nas nie stanowi to poważnej przeszkody! Dzięki nabytemu doświadczeniu odgadujemy w mig zasady, na jakich opierają się aktualnie obowiązujące algorytmy. Pewne rzeczy wydają się oczywiste, innych musimy się domyślać, przeczuwać lub też dedukować. Trzymamy rękę na pulsie, przecież naszym zadaniem i obowiązkiem jest wyprzedzać o krok twórców wyszukiwarek!

Merytoryka tekstów

Z pieczołowitością podchodzimy do tekstów znajdujących się na Twojej witrynie. Te powinny być zwięzłe, „trafiać w punkt”, jak to się popularnie mówi. Internauci odwiedzają stronę w konkretnym celu. Jeśli prędko nie znajdą tego, czego szukają, natychmiast się zniechęcają i ją opuszczają. Kilka kliknięć i już są bardzo daleko, natrafiają na inną, konkurencyjną ofertę.

Wiemy jak przygotować tekst pod SEO. Przypadnie on do gustu odwiedzającym stronę, ale i roboty nie będą miały problemów ze sprawną indeksacją. Wprowadzamy internautę w interesujące go zagadnienie. Skutkuje to tym, że pozostaje on na stronie dłużej, czuje się na niej dobrze, bo jest mu przyjazna. Zapamiętuje ją i następnie poleca swoim znajomym. W pierwszej kolejności piszemy dla ludzi.

Teksty więc brzmią naturalnie. Są przejrzyste dla człowieka. W efekcie i robot bez zbędnych problemów je indeksuje.

Nawigacja na stronie

Lecz nic po nawet najbardziej ambitnej, merytorycznej treści, jeśli układ i system nawigacji na stronie nie został dobrze przemyślany. Również i ten aspekt optymalizujemy! Sam termin „nawigacja” kojarzy się z żeglugą. Nie przypadkowo, w końcu z łac. „navigatio” to „żegluga”, analogicznie „navigator” określa „żeglarza”.

Zatem właściwie wykonane menu nawigacyjne na stronie jest jak latarnia morska, która umożliwia przybyłym podróżnym pomyślnie dotrzeć do celu. Wiązka światła, którą wysyła w ciemność nocy, wskazuje żeglarzowi najprostszą drogę. Wiemy, co zrobić, aby dzięki intuicyjnemu menu na Twojej stronie internauta szybko i sprawnie docierał do przedstawianej przez Ciebie oferty.

Oczywiście bierzemy w rachubę charakter serwisu i dobieramy najtrafniejsze z rozwiązań. Naczelną tutaj zasadą jest przejrzystość. Przedkładamy efektywność nad efektowność.Wiemy, że imponujące wizualnie realizacje nie zawsze przynoszą zadowalające efekty. Sprawiamy, że użytkownik wie, gdzie się aktualnie znajduje w trakcie przeglądania Twojej strony WWW. Internauta odczuwa komfort, zapoznając się z Twoją ofertę.

Słowa kluczowe

Kolejna rzecz, o którą zadbamy, to dobór słów oraz fraz kluczowych. Odnajdziemy te, po których wpisaniu ludzie trafią na Twoją stronę! Odgadujemy preferencje internautów, przewidujemy ich zapytania i zapotrzebowania. Przygotowujemy satysfakcjonujące dla nich odpowiedzi.

Nakierujemy go na Twoją niepowtarzalną ofertę. Należy, jak mawiał poeta, „odpowiednie dać rzeczy słowo”. Zatem przy pomocy adekwatnych narzędzi selekcjonujemy i analizujemy słowa kluczowe oraz frazy, następnie wprowadzamy je do tekstów oraz reklam, w tym również profesjonalnych kampanii AdWords. Nasze usługi są kompleksowe i wszechstronne. Pamiętamy o wszystkich czynnikach składających się na to, by Twoja strona WWW zyskiwała jak największą liczbę odwiedzających, którzy stają się wiernymi klientami.

Dlaczego muszę wypozycjonować swoją stronę i sklep internetowy?

Najważniejszym argumentem na rzecz pozycjonowania stron oraz sklepów internetowych  jest fakt, że nawet najlepsza, najbardziej intuicyjna strona czy sklep internetowy, nie przyniesie żadnemu przedsiębiorcy zysków, jeśli nie będzie odwiedzana przez użytkowników. Stąd poza pozycją, dla pozycjonowania ważny jest ruch, jaki strona może wygenerować, a co za tym idzie, konwersja, którą jest w stanie przynieść.

Proces optymalizacji czy pozycjonowania jest iteracyjny. Oznacza to, że regularnie trzeba powtarzać pewne czynności oraz stale pracować nad pozycjami fraz. Raz osiągnięta wysoka pozycja nie jest nam dana na zawsze. Potrzebujemy regularnej, systematycznej pracy, którą dodatkowo utrudniają częste aktualizacje algorytmu. Niewielu przedsiębiorców ma czas na takie mozolne, systematyczne działanie. Na szczęście masz do dyspozycji Getso.pl. Pomożemy Ci zdominować Twoją branżę w internecie.

Jak widzisz gra jest warta świeczki, ale nie należy do najłatwiejszych. Pamiętaj, że pozycjonowanie to najskuteczniejsza forma promocji jaką możesz sobie wyobrazić.

Pozycjonowanie sklepów internetowych

W pozycjonowaniu sklepu internetowego chodzi o coś więcej niż widoczność na kilka określonych słów kluczowych.

Im więcej oferujesz produktów, tym trudniejsze jest to przedsięwzięcie. Na szczęście istnieją sprawdzone sposoby pozycjonowania, które mogą przynieść Ci wymierne korzyści w stosunkowo krótkim czasie. Znamy się na tym. Zaufali nam najwięksi gracze na rynku nieruchomości i nie tylko.

Przekonaliśmy Cię? Skoro tak, pozwól nam rzucić okiem na Twoją stronę lub sklep internetowy. Wykonamy wstępny audyt oraz zaproponujemy Ci słowa, które mają największy potencjał generowania zysków.

Przekonaj się, jak ciekawie jest z nami pracować i...

Napisz do nas

Już w pierwszych tygodniach pracy zauważysz  naszą obecność w Twojej firmie.

Wiedza czeka, zapraszamy do lektury.
Anchor tekst – czym jest i jak go używać

Samo określenie może wydać Ci się obce. Nic dziwnego – jak wiele terminów z branży SEO, także i ten wziął […]

Jak skutecznie analizować ruch na stronie internetowej?

Co oczywiste, samo wprowadzenie zmian na stronie to za mało, aby przyniosły zadowalający efekt. Co najwyżej tylko na krótki czas, […]

Jak wydawać komendy robotom Google

Naszą stronę odwiedzają roboty internetowe czy boty indeksujące. Ze względu na ich funkcje czy sposób poruszania zwie się je z […]

Czym są tagi i kategorie w WordPressie?

Zrobiłeś wpis na blog, cóż, naprawdę się do tego przyłożyłeś. Wybrałeś ciekawy temat, do tego w lekki sposób go opisałeś. […]

Wszelkie prawa zastrzeżone © Getso.pl 2011 – 2018. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies.