social media, blog, getso, internetOstatecznym polem bitwy dla marketingu
jest umysł i im lepiej zrozumiesz, jak działa umysł,
tym lepiej zrozumiesz, na czym polega pozycjonowanie.
Jack Trout

Zaistnienie w świecie marketingu internetowego jest niezwykle istotne. Dzięki temu nie tylko tworzymy swoją pozycję w Internecie, ale przede wszystkim kreujemy markę i jej wiarygodność, a co za tym idzie, budujemy zaufanie wśród swoich odbiorców (klientów). Codzienne do Internetu trafiają niesamowite ilości komunikatów, które zostają niezauważone, zapomniane i pozbawione szansy przekazu. Dlaczego tak się dzieje? Bo tekst to nie wszystko. Aby osiągnąć sukces, potrzeba odpowiedniej oprawy graficznej, która w sposób dosadny wpłynie na tworzenie impulsów w naszym mózgu. Starasz się, a Twoje grafiki wciąż nie są udostępniane? Robisz co możesz, a działania przez Ciebie podjęte nie przynoszą spodziewanego rezultatu w social media? Jeśli choć na jedno z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco – ten tekst jest właśnie dla Ciebie. Zastosuj nasze wskazówki, a Twoje grafiki zawładną umysłami odbiorców!

Emocje

Emocje, emocje i jeszcze raz emocje. 90% informacji jakie przetwarza nasz mózg ma charakter wizualny. Ta forma też jest szybciej dla nas przyswajalna. Co więcej, to właśnie dzięki emocjom w większości przypadków podejmujemy swoje decyzje. Rzadko kiedy nasze wybory są wyłącznie efektem czystej logiki. Zazwyczaj musimy się emocjonalnie zidentyfikować z obrazem, by wykazać określoną reakcję – polubienie, komentarz, udostępnienie lub kupienie wybranego produktu. Tworzone przez nas grafiki powinny także nieść ze sobą wyznaczoną przez nas treść, pogłębiać przekaz, nadawać określone emocje. Odpowiedni kolor, czcionka, przejrzystość oraz prostota formy to klucz do graficznego sukcesu w marketingu społecznościowym. Ważne także jest to, aby grafiki były idealnie dopasowane rozmiarowo pod wymogi każdego z portali.

Kolor i czcionka

Czy wiesz, które grafiki zdobywają największą ilość udostępnień? Jeśli nie, to najwyższy czas, aby się dowiedzieć. Okazuje się, że kolory czerwony, różowy oraz fioletowy motywują do udostępnień poprzez bazowanie na emocjach instynktownych. Warto zatem wyróżniać tymi barwami najważniejsze elementy na graficznym przekazie. Kolory niebieski, zielony i czarny zniechęcają natomiast użytkowników do reakcji. W kontekście przekazu nie bez znaczenia jest również czcionka, jaką używamy w swoich grafikach. Nieco śmiesznie będzie wyglądać gruba i toporna czcionka na grafice reklamującej chociażby salon urody, który większości z nas kojarzy się z relaksem, subtelnością i delikatnością. Czcionka musi być przede wszystkim czytelna i dostosowana swoim “charakterem” do Twojej grupy docelowej. Moc przekazu tkwi nie tylko w formie, ale i stylu!

Tekst

Przede wszystkim zainteresuj! Jeśli Twoja treść będzie pozbawiona emocji i przekazu, nic nie zyskasz. Pamiętaj także o personalizacji swoich treści – nie zawsze to, co bawi i raduje młode mamy będzie w taki sam sposób oddziaływać na przedstawicieli biznesu. A przecież Twój klient jest Ci doskonale znany, więc z pewnością nie będziesz miał z tym problemu ;). Mało tekstu – dużo treści. Jeśli będziesz kierował się tą zasadą, część sukcesu będziesz miał już gwarantowaną. Baw się słowami, korzystaj z cytatów, urozmaicaj przekazy pozostając jednak w spójnej konwencji.

Trafność przekazu w social media

Zanim przejdziesz do tworzenia grafiki odpowiedz sobie na podstawowe pytania:

  • Kim jest Twój klient?
  • Jakie są jego zainteresowania?
  • Co lubi, a czego nie?
  • Co jest jego największym lękiem?
  • Skąd pochodzi/gdzie mieszka?
  • Jaki jest jego status społeczny i materialny?

Dopiero wtedy, gdy dokładnie będziesz wiedział, do kogo kierujesz swój przekaz, będziesz w stanie stworzyć go skutecznie. Jeśli Twoja branża nie bazuje na produktach, pomyśl o przekazie wizualnym w formie prezentacji zadowolonych klientów. Sam odpowiedz sobie na pytanie, co przekonałoby Cię bardziej – suchy tekst, że zaufało Wam X osób, czy obraz tych zadowolonych osób? Odpowiedź wydaje się być oczywista.

Jak widzicie tworzenie skutecznych grafik nie jest takie banalne, jakby mogło się to wydawać w pierwszej chwili. Jesteśmy jednak przekonani, że dzięki naszym wskazówkom Wasze osiągnięcia i wyniki znacznie się polepszą. Jeśli jednak nie czujecie się na siłach w graficznych (i nie tylko) tajnikach social media – skontaktuj się z nami! Z pewnością odpowiednia strategia jest na wyciągnięcie ręki – wystarczy ją tylko odpowiednio zobaczyć!