Promocja marki

Czy znasz kogoś kto nie zna coca-coli? Jeśli zdarza Ci się od czasu do czasu odwiedzać znajomych zamieszkujących wyżyny południowej Malezji, być może tak, ale to mało istotne w kontekście rozpoznawalności marki. Czy wiesz dlaczego do utartych zwrotów weszło wyrażenie „brawo ja” i „brawo ty” i jaka firma użyła ich w swoich reklamach? Moglibyśmy tak długo. Testów na świadomość marki jest bardzo wiele i wynika z nich, że są rozpoznawalne lepiej niż np. kwiaty czy liście drzew. Co z tego?

Marka czyli Twoja wizytówka

Jest tak: masz firmę, która z małego start-up’u stopniowo przekształca się w dużego gracza na rynku. Sukcesywnie zwiększasz sprzedaż i pozyskujesz nowych klientów. Wszystko jest w porządku? Być może tak. Warto jednak zadbać o coś więcej niż tylko liczby. Żeby stać się głównym potentatem branży,trzeba zyskać rozpoznawalność nie tylko w docelowej grupie odbiorców, ale też poza nią. Trzeba sprawić, by klient kupił jednego dnia, a następnego wrócił kupić znowu. I znowu. I znowu. Do realizacji tych celów służy branding.

Wejdź w buty swoich klientów

Klient to zupełnie abstrakcyjne pojęcie oznaczające osobę, która kupuje Twoje usługi i produkty. Zastanawiasz się kim jest naprawdę? To mężczyzna, czy kobieta? To dziecko czy dorosły? Czy to młody wykształcony z wielkiego miasta, czy też emerytowany rolnik z podwarszawskiej wsi? Na czym się zna, co go interesuje, jakie ma oczekiwania? Pytania można mnożyć w nieskończoność. Jeśli naprawdę chcesz zwiększać świadomość swojej marki, powinieneś znać na nie odpowiedź. Powiesz, że to względne i Twoi klienci są zbyt zróżnicowani, by móc to zrobić? Mylisz się. Nawet w największych grupach docelowych widać pewne powtarzalne wzorce, które tylko czekają, byś uwzględnił je w działaniach marketingowych.

Sprzedaż poprzez identyfikację

Żeby zasłużyć na miano rozpoznawalnej marki trzeba sporo trudu. Nie chodzi o to, żeby sprzedać produkt lub usługę. Chodzi o to, żeby ktoś zapytany o dobry produkt/usługę xxx, bez wahania wymienił nazwę Twojej firmy lub produktu. I to nawet wybudzony w środku nocy. Jak to osiągnąć?

Za pomocą odpowiedniej nazwy? Sloganu, który będą znać wszyscy? A może niesłychanie kreatywnej akcji marketingowej, która wirusowo rozprzestrzeni się po sieci? Za pomocą memu, który przejdzie do historii? Za pomocą filmu, który pokaże jak bardzo wyróżniasz się na tle konkurencji jakością i profesjonalizmem? Po części każdy z tych elementów jest ważny. I wszystkie trzeba wziąć pod uwagę tworząc strategię brandingową. Potrzebujesz pomocy? Znamy się tworzeniu silnych marek.

Już w pierwszych tygodniach pracy zauważysz  naszą obecność w Twojej firmie.

Przekonaj się, jak ciekawie jest z nami pracować i...

Napisz do nas

Wiedza czeka, zapraszamy do lektury.
Wizerunek Twojej marki: Mędrzec, odkrywca a może bohater?

Chyba każdy zdaje sobie sprawę z tego, że ludzie swoim ubiorem, zachowaniem, gestykulacją i ekspresją podczas wielu codziennych sytuacji prezentują […]

Landing Page

Czym jest Landing Page? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło […]

Agenda setting jako wyznacznik rangi informacji w mediach.

Zastanawialiście się kiedyś, na jakiej podstawie dokonuje się selekcji informacji przy przygotowywaniu wiadomości? Dlaczego informacje o wszelkich wypadkach, wizytach dyplomatów […]

Jak skutecznie się reklamować? Przewodnik dla firm

Dzisiejsi marketingowcy nie mają łatwego życia: jak reklamować firmę, kiedy wydaje się, że “wszystko już było”? Nie jest łatwo zaspokoić […]

Wszelkie prawa zastrzeżone © Getso.pl 2011 – 2017. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies.