facebook, porady, narzędzia, banki zdjęć,

Chcielibyście spróbować wypromować swoją firmę na Facebooku, ale nie wiecie od czego zacząć? Podajemy Wam kilka przydatnych, aczkolwiek bardzo podstawowych narzędzi, dzięki którym Wasza strona wyróżni się spośród monotonnych grafik i filmów.

Program graficzny – Canva

Darmowy i zaskakująco dobry program online, przy pomocy którego możecie stworzyć naprawdę ciekawe grafiki. Musicie się najpierw go nauczyć, poznać jak funkcjonuje. Gdy zobaczycie już, jakie owy program ma zalety i możliwości, będziecie mogli stworzyć niezwykle kreatywne grafiki. Canva posiada też opcje dodatkowo płatne, ale jeżeli wykorzystacie także darmowe stocki (o których mowa później), macie praktycznie nieograniczone możliwości. Po spędzeniu pewnej ilości czasu przy tym programie będziecie mogli stworzyć naprawdę ciekawą oprawę graficzną. Oczywiście nie można jej równać z photoshopem, aczkolwiek ma swoje zalety.

Darmowe stocki – pexels.com, pixabay.com

Wiadomo, że większość agencji i firm ma nieograniczony budżet, dzięki czemu może sobie pozwolić na pełnopłatne grafiki i zdjęcia. Jednak jeśli my sami dopiero zaczynamy z rozkręceniem własnego biznesu, możemy wspomagać się darmowymi grafikami, które po dokładnym wybraniu mogą okazać się estetyczne i ładne. Co więcej, w takich bazach grafik możemy trafić na ciekawe tła, dodatki, wycięte elementy, dzięki którym urozmaicimy nasze grafiki stworzone w Canvie. Jednak jeśli czasami brakuje Wam pojedynczego zdjęcia, powstrzymajcie pokusę przed kradzieżą zdjęcia z Internetu. Lepiej raz zainwestować paręnaście złotych na grafikę z płatnego stocka, niż zepsuć sobie renomę.

Edytor filmowy – YouTube

Choć jest to też bardzo podstawowe narzędzie, od którego nie możemy zbyt dużo wymagać, to idealnie się sprawdzi dla podstawowych mini prezentacji i filmów. Zyskamy też minimalną przewagę nad lokalną konkurencją, gdyż będziemy oferować już nie tylko statyczne obrazy, ale także filmy, dzięki czemu skuteczniej przyciągniemy uwagę odbiorców.

Kalendarz postów – Excel

Jest to niezbędne narzędzie, dzięki któremu możemy z wyprzedzeniem planować wszystkie posty. Pozwoli to zaoszczędzić czas, przygotować długofalową taktykę działania, a także uniknąć potencjalnego kryzysu. Dzięki temu też w jasny i przejrzysty sposób będziemy mogli sprawdzać reakcję na nasze posty. Ciekawie urządzony szablon posiada Monika Czaplicka na swoim blogu, polecamy sprawdzić jej twór.

Jednak jeśli boicie się i uważacie, że to Was przerasta, oddajcie swój profil w ręce profesjonalistów, którzy z chęcią zajmą się promocją strony na Facebooku! Macie pytania? Skontaktujcie się z nami już TERAZ!