Facebook_like_thumbWtorkowy wieczór może przejść do historii zmian regulaminowych Facebooka. Gorący temat zmian w organizacji konkursów pojawił się niemal w każdym miejscu dyskusji o Social Media w Polsce.

Na pierwszy rzut oka dla zwyczajnego użytkownika serwisu nie zmienia się nic – większość firm do tej pory stosowała praktykę konkursu organizowanego na Fanpage w formie posta, gdzie zgłoszeniami było „Polubienie” lub komentarz do umieszczonej informacji – przy czym niewielu miało świadomość lub nie bardzo się tym przejmowało, że taka forma nie była dopuszczalna przez Facebooka.

Konkursy w formie aplikacji – do wtorku jedyna regulaminowo słuszna opcja – organizował mniejszy odsetek firm, gdyż wiązało się to z dodatkowymi kosztami, stworzenia lub zakupu aplikacji. Jak i czy wprowadzone ostatnio zmiany wpłyną na rynek aplikacji konkursowych w serwisie?

Niewątpliwie tak, na pierwszy rzut oka wydawało by się, iż aplikacje konkursowe „umrą śmiercią naturalną”, ze względu na wszechobecną w tym momencie „oszczędność” kosztów – łatwiej będzie zorganizować konkurs w formie posta i zyskiwać zasięg za pomocą napływu kolejnych “Polubień”, niż opłacanie aplikacji konkursowej.

Wyżej postawiona teza nie musi być jednak prawdziwa, idąc o krok dalej może być to zwiastun “śmierci naturalnej” właśnie konkursów organizowanych w formie postów. Ilu z Nas trafiło już na “farmę fanów” gdzie całkiem przypadkiem do wygrania jest “500 nieofoliowanych iPhonów” czekających na szczęśliwców?

Owszem dla firm chcących zacząć promocję w social media jest to niewątpliwie szansa, która nie obciąży dodatkowo budżetu reklamowego, ale jest również spore zagrożenie “inwazji” nieofoliowanych iPhonów na Facebooku w celu pozyskania jak największej ilości fanów na danej stronie.

Tak czy inaczej, na efekty musimy jeszcze trochę poczekać, lecz na pewno bez większych obaw – w końcu nie samymi konkursami człowiek żyje.