Co to jest Landing Page?
W telegraficznym skrócie – Landing Page to intuicyjne i uniwersalne narzędzie marketingowe z pojedynczą stroną docelową o prostym designie. Trafią na nią użytkownicy np. z płatnych kampanii reklamowych w internecie lub z reklam outdoorowych. Strony docelowe tworzone są w marketingu jako dedykowane i „lekkie” witryny dla danej kampanii promocyjnej.
Wyróżniają się one idealnie dopasowanymi nagłówkami, precyzyjnymi treściami oraz skutecznym wezwaniem do działania tzw. call to action (CTA) jak np. zapisanie się do newslettera lub wypełnienie formularza kontaktowego.
Od tradycyjnych stron internetowych różnią się tym, że posiadają znacznie mniejszą strukturę, a ich żywotność jest znacznie krótsza – zazwyczaj są wygaszane wraz z końcem konkretnej kampanii.
Do czego służy Landing Page?
Strony docelowe służą wywołaniu konkretnej i pożądanej przez reklamodawców reakcji u użytkowników internetowych. Wspomnianą reakcją może być:
- dokonanie zakupu;
- zapoznanie użytkownika z produktem bądź usługą;
- wzięcie udziału w promocji, np. w konkursie;
- pozostawienie danych kontaktowych (lead);
- utworzenia konta w danym serwisie;
- wiele innych, o których charakterze decyduje specyfika kampanii.
Aby wygenerować „kaloryczny” ruch na landingu, niezbędna jest jego odpowiednia promocja. Służą do tego kampanie banerowe, newsletter, linki sponsorowane, reklama na Facebooku lub w Google Ads.
Wchodząc na tego typu stronę użytkownik powinien mieć od razu podane niezbędne informacje, które bezpośrednio korespondują z jego oczekiwaniami i wywołanymi wcześniej emocjami – np. obiecany w kampanii kupon zniżkowy. Całość powinna być „podana” w skompresowanej, lekkiej i atrakcyjnej formie. Landing zarówno od strony graficznej, jak i stricte contentowej musi stanowić naturalne przedłużenie kampanii, tworząc spójną koncepcję marketingową.
Landing Page idealnie sprawdzają się przy kampaniach Google Ads i Facebook. Dzięki odpowiednio skonstruowanej stronie, przejrzystej nawigacji i szybkiemu ładowaniu witryny, możemy osiągać jeszcze lepsze rezultaty niż w przypadku tradycyjnych, rozbudowanych stron internetowych – zwłaszcza, gdy zależy Ci na ruchu z urządzeń mobilnych.
Szybkość wczytywania strony – zwiększ swoje szanse sprzedażowe
Główną zaletą strony typu Landing Page jest szybkość jej wczytywania na urządzeniach mobilnych i desktopowych. Niestety im dłuższy czas renderowania konkretnej strony, tym wyższy współczynnik odrzuceń przez użytkowników. Pamiętaj, iż użytkownik jest zaangażowany jedynie przez 8 sek. w przekaz marketingowy! Dzięki idealnie zaprojektowanemu landingowi masz szansę pozyskać jeszcze więcej potencjalnych klientów!
Idealnie zaprojektowany, czyli jaki?
Projektując landing warto zrezygnować z podstron i zaawansowanych kreacji, które są zarezerwowane dla strony głównej marki. Należy ograniczać nadmierne klikanie w celu odnalezienia niezbędnych informacji.
Co powinien posiadać każdy Landing Page?
Konkretnie określony cel: zakup produktu, pobranie pliku, zapisanie się do newslettera, wypełnienie formularza kontaktowego itp., call to action – wezwanie do akcji, które wprost skłoni do podjęcia pożądanej przez nas akcji, prostą grafikę, która nie będzie odciągać od głównego celu strony, a także obciążać serwera, pisane językiem korzyści krótkie komunikaty, nastawione na wysoką treściwość i czytelność.