Pozycjonowanie w wyszukiwarkach
SEO (z ang. Search Engine Optimization) należy zdywersyfikować na dwa oddzielne robocze obszary działań. SEO to przyjęta strategia, która nastawiona jest na stałe i progresywne działania zmierzające do poprawy widoczności strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W Polsce aż 97% użytkowników internetu korzysta z wyszukiwarki Google lub jej partnerów (np. wyszukiwarki Onetu).
SEO on-site i off-site
Optymalizacja on-site dotyczy jedynie środowiska domeny (np. kod źródłowy domeny / hosting) oraz jej zasobów contentowych, czyli odpowiedniej architektury treści i jej optymalizacji pod kątem SEO. Uzupełnieniem działań on-sitowych są działania podejmowanych poza obszarem strony internetowej tzw. off-site, jak np. strategia linkbuilding oraz skuteczne zarządzanie “portfelem” linków przychodzących do domeny.
Optymalizacja SEO strony internetowej
SEO należy więc definiować jako spektrum działań optymalizujących daną witrynę w celu dostosowania jej do wytyczonego reżimu przez wyszukiwarki Google i jej algorytmów.
Optymalizacja strony on-site
- rozbudowa i optymalizacja treści
- struktura witryny
- UX strony witryny i jej warstwa graficzna
- poprawienie szybkości wczytywania strony i jej responsywność
- skrócenie odpowiedzi czasu serwera
- optymalizacja kodu źródłowego
- architektura linków wewnętrznych
- zarządzanie profilem linków przychodzących (ang. backlink)
- przyjazne adresy url
- wiele innych czynników rankujących (ponoć jest ich ponad 200)
To czym jest SEO a czym jest pozycjonowanie?
SEO jest newralgicznym elementem pozycjonowania, a ich synonimiczna interpretacja jest błędna, gdyż termin pozycjonowanie strony odnosi się do znacznie szerszego aspektu działań marketingowych w internecie, jak np:
- content marketing (pozyskiwanie artykułów sponsorowanych / buzz marketing / webinaria / podcasty)
- pozyskiwanie linków (fora internetowe / system dedykowanych zaplecz / portale internetowe jak np. Wikipedia)
- analityka internetowa (z wykorzystaniem narzędzi Google Analytics / Google Search Console / Sento / Ahrefs)
To głównie dzięki dobrze dobranej i następnie wdrożonej strategii SEO odnosi się założony cel pozycjonowania danej domeny internetowej, maksymalizując systematycznie zdefiniowane cele konwersji.
Swoją pracę opieramy na dokładnej analizie SEO i panujących trendach
Aby przyjąć optymalną strategię SEO bazujemy na autorskim, długofalowym trybie pracy oraz przydatnych narzędziach do audytu SEO (Screeming Froog), analizy widoczności witryny (Senuto / Semstorm) oraz linków przychodzących (Ahrefs). Dodatkowo przy wyborze słów kluczowych dla Twojej witryny korzystamy z profesjonalnych narzędzi jak, Ubersuggest, Keywoord Tools, Answer The Public. Dopiero odpowiednia synteza analizy z wyżej wymienionych narzędzi i zorientowania się na Twój biznes i branżę w której działasz – pozwala wybrać nam optymalną strategię SEO dla Twojej strony internetowej.
Gdzie zdobyliśmy cenne doświadczenie w branży SEO?
Nasza agencja Getso.pl nie przetrwanie funkcjonuje na rynku IT / SEM od ponad 9 lat. W tym okresie zrealizowaliśmy dziesiątki projektów SEO o zasięgu lokalnym, krajowym oraz europejskim. Jesteśmy stałymi bywalcami najważniejszych eventów z branży – tylko w 2018 roku byliśmy na:
- SEO Festiwal w Katowicach
- semKRK w Krakowie
- SEMcamp
- InCommerce
- #digitalfest
- Search Conference
- Traffic Trends
- Tour de e-commerce
Przez cały okres naszej ciężkiej pracy nad pozycjami w wyszukiwarce Google naszych klientów, nie zapomnieliśmy o rozwoju własnym i dalszym samodoskonaleniu się. Szkoliliśmy się u najlepszych specjalistów w branży m.in. u Pawła Gontarka, Tomasza Wieliczko, Szymona Słowika, Katarzyny Baranowskiej i innych.
Dzięki dziesiątkom godzin spędzonych na prelekcjach i szkoleniach + niezliczonym rozmowom branżowych w kuluarach, miej pewność, że powierzysz swój biznes w ręce najlepszych specjalistów.