SEO i Pozycjonowanie

Analiza SEO

O tym, że analiza strony pod kątem SEO jest niezbędna, wie niemal każdy. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ tylko w ten sposób jesteśmy w stanie określić problem i działania, które mogą znacząco wpłynąć na ilość wejść i jakość ruchu ... czytaj więcej

O przechwytywaniu domen

Wspominaliśmy już nieraz, że pozycjonowanie to specjalność, która obejmuje wiele działań. Osobne artykuły poświęciliśmy takim filarom SEO jak link building czy tworzenie treści na stronę internetową. Skupmy się więc teraz na kolejnym aspekcie, który również bywa wykorzystywany w strategii pozycjonerskiej.  ... czytaj więcej

Pozycjonowanie bloga

Nieraz spotykamy się z pytaniami typu – “Czy trzeba pozycjonować bloga? A jeśli tak – to jak?”. Nie sposób udzielić na nie szybkiej odpowiedzi – zagadnienie to wymaga nieco szerszego omówienia. Poświęcamy mu więc osobny wpis.  Blog, który sam się ... czytaj więcej

Jak zoptymalizować obrazki pod SEO

Można pokusić się o stwierdzenie, że wypierają inne środki komunikowania się. Słowa, jak należy przypuszczać, stają się zaledwie ich uzupełnieniem. Widać to na przykładzie rozpowszechnionych w internecie memów. Trochę to niepokojące  – coraz trudniej nam sformułować złożone wypowiedzi. Czy tego ... czytaj więcej

Teksty SEO

Jak pisać teksty SEO? Copywriter pisze teksty na zamówienie. Z reguły nie ogranicza się do wąskiego zakresu tematów. Chyba że wyrobił sobie renomę i zajął interesującą go niszę. Powinien jednak być dość oczytany i wszechstronny. Z równą, bądź porównywalną, łatwością napisze tekst ... czytaj więcej

Prowadzenie bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego to dobra sposobność, by wypromować swoją firmę i nawiązać długotrwałą więź z klientem. Zobacz, co możesz zrobić, by poprzez niego rozwinąć swoje przedsiębiorstwo. Bądź z czytelnikiem na “ty” W tworzeniu blogów ważne jest, aby nawiązać ze swoim ... czytaj więcej

Anchor tekst – czym jest i jak go używać

W tym artykule przekażemy podstawową wiedzę na temat roli anchor tekstu w budowaniu pozycji strony i zarazem własnej marki. Omówimy także różne rodzaje tekstu zakotwiczenia. Podstawowe informacje o tekście zakotwiczenia Zacznijmy od początku. Kiedy mamy z nimi do czynienia? Właściwie ... czytaj więcej

Co Google o mnie wie?

Zdania są podzielone, jedni twierdzą, że Google wie o nas zbyt dużo, i jest to niebezpieczne. Drudzy głoszą, że jeśli nie jesteśmy przestępcami, nie robimy nic zdrożnego, to nie ma się czego obawiać. W każdym razie ludzie coraz częściej zadają ... czytaj więcej

Jak sprawdzić ruch na stronie

Co oczywiste, samo wprowadzenie zmian na stronie to za mało, aby przyniosły zadowalający efekt. Co najwyżej tylko na krótki czas, ale trzeba myśleć długofalowo. Istotne zatem jest, aby sukcesywnie monitorować ruch na pozycjonowanej witrynie. Taką analizę przeprowadza się za pomocą ... czytaj więcej

Jak wydawać komendy robotom Google

Naszą stronę odwiedzają roboty internetowe czy boty indeksujące. Ze względu na ich funkcje czy sposób poruszania zwie się je z ang. crawlerami, po polsku nieraz można się spotkać z pojęciem pełzacza. Ważne jest to, że sami możemy decydować o tym, ... czytaj więcej

Czym są tagi i kategorie w WordPressie?

Zrobiłeś wpis na blog, cóż, naprawdę się do tego przyłożyłeś. Wybrałeś ciekawy temat, do tego w lekki sposób go opisałeś. Za chwilę powinien pojawić się pierwszy komentarz, potem drugi, i wreszcie kolejne... Jednak zaraz, chwila, nic się tak właściwie nie ... czytaj więcej

Algorytmy Google

Co jakiś czas środowisko pozycjonerów wstrząsane jest doniesieniami na temat nowych algorytmów Google lub modyfikacji, nowych wersji już istniejących. Niektóre są oficjalnie ogłaszane przez ich twórcą, jak choćby Pingwin, informacja o innych dociera do nas poprzez przecieki i domysły – ... czytaj więcej

Słownik SEO

Zanim przystąpisz do pierwszej rozmowy ze swoim SEO-wcem, dobrze, byś zapoznał się wstępnie z najpopularniejszymi terminami SEO. Przedstawiciele każdej branży posługują się odrębnym, sobie tylko znanym żargonem – nie inaczej jest i tutaj! Ale nic się nie martw, w przystępny ... czytaj więcej

Dlaczego Google nie wyszukuje mojej strony?

Stworzyłeś stronę internetową, wygląda dobrze, jesteś z niej zadowolony. Internauci – jak się spodziewasz – już wkrótce zaczną ją tłumnie odwiedzać. Całkiem możliwe, że tak by było, gdyby nie pewien “szczegół”. Jak się okazuje, Google nie wyszukuje Twojej strony! Otóż ... czytaj więcej

Link building

Już pewnie niejeden raz spotkałeś się ze stwierdzeniem, że link building – czyli pozyskiwanie linków –  to podstawa działalności SEO. Oczywiście nie należy pomijać innych aspektów pozycjonowania – także ważnych – ale rzeczywiście przywołane zdanie od wielu lat jest niezmiennie ... czytaj więcej