InstagramCzęsto słyszymy od ludzi pytanie “czy lepiej założyć Instagram, czy Twittera?”. Jakkolwiek pod względem biznesowym, należy posiadać konta na obydwóch portalach, by móc się komunikować każdym kanałem ze swoimi fanami. Tak jak w życiu prywatnym – często jeden portal pasuje do nas bardziej, a drugi mniej. Dzisiaj postaramy się pokrótce opisać, które medium wybrać, abyście czerpali z niego maksymalną radość.

Twitter:

Jest portalem łatwym do poznania, jednak komunikowanie się na nim jest utrudnione. Przymus stworzenia 140 znakowej wiadomości, często zmusza do takiego minimalizmu, że możecie zatracić właściwy sens wiadomości. Dlatego musicie nauczyć się pisać krótko i na temat. Co prawda można dzielić swoje wpisy na kilka, ale nigdy to nie jest tak dobrze odebrane, jak jeden treściwy tweet.

Samego Twittera warto założyć, aby być na bieżąco z informacjami ze świata, które się tam pojawiają. Mało kto prowadzi konto tam czysto domowo-prywatnie, choć są wyjątki. Dzięki samej obecności tam i obserwacji czy to dziennikarzy, polityków, czy tzw. społeczników, szybciej niż z telewizji i Facebooka dowiemy się o poszczególnych wydarzeniach. Chcecie wiedzieć, co się dzieje na bliskim wschodzie? Chcecie wiedzieć co się dzieje w Polsce? Wystarczy, że poszukacie/poczytacie (bądź zapytacie nas) kogo należy najpierw obserwować, a później sugestie samego Twittera wskażą Wam kolejne dopasowane wyniki. Później zobaczycie już sami, kto z kim i o czym rozmawia, i sami zdecydujecie kogo chcecie obserwować.

Instagram:

Jest portalem odwrotnym do Twittera, gdyż tutaj liczą się zdjęcia, a nie słowa. Instagram jest zdecydowanie bardziej prywatnym medium. Oczywiście zakładają tam konta firmy, jednak przeważają tam jednka osoby prywatne. Z Instagrama poznacie bliżej konkretne osoby, dowiecie się co robią i jak spedzają wolny czas. Jeśli kochacie piękne krajobrazy, bądź eleganckie fotografie, Instagram jest dla Was! Tutaj nie relacjonuje się na bieżąco wydarzeń.

Komunikowanie na tym kanale jest całkowicie inne niż na Twitterze. Tutaj nie ma żadnych ograniczeń, a co więcej, im więcej dodacie hashtagów, tym zwiększy się Wasz zasięg. Fani Instagrama jeśli mają ulubione hasła, to głównie po nich będą wyszukiwać konkretne wpisy. Dlatego, choć z początku dziwnie to wygląda, trzeba dodawać w miarę dużo hashtagów, by dana społeczność Was zauważyła.

Jaka jest nasza rada? Załóżcie konto i poznajcie każde medium od środa. Możemy Was przekonywać i Wam doradzać. Jednak nic nie jest tak skuteczne, jak własne doświadczenie!