Twitter od 10 lat na rynku, niezmiennie z roku na rok staje się coraz popularniejszym narzędziem do komunikacji w internecie. Korzystają z niego nie tylko duże firmy, ale też marki osobiste: politycy, dziennikarze, sportowcy. Wszyscy powoli zdają sobie już sprawę z tego, jak bardzo ważna jest komunikacja za pośrednictwem tego narzędzia a także znają wartość hashtagów w komunikacji social media. Co daje nam konto na Twitterze? Do kogo możemy dotrzeć? Jak korzystać z niego aby przedstawić swój pogląd lub produkt jak największej grupie osób?

Twitter
Obecnie jest to jeden z bardziej dynamicznych serwisów społecznościowych. W Polsce jest to trzeci serwis społecznościowy pod względem ilości użytkowników. W podsumowaniu roku Sotrender podaje liczby:
4 miliony użytkowników Twittera w Polsce.

Jedną z zalet Twittera jest to, że przy odpowiedniej strategii, w bardzo krótkim czasie możemy osiągnąć imponującą ilość obserwujących nasz profil dzięki czemu możemy dotrzeć do większej ilości osób. Wszystko dzięki małym kosztem lub nawet za darmo.

Budowanie relacji z klientem

Jeśli już zebraliśmy grupę osób, która śledzi nasze poczynania na Twitterze, musimy zadbać z nimi o pozytywną relacje, aby nasz biznes rósł w siłę. Należy pamiętać o tym aby ćwierkać o rzeczach ciekawych, użytecznych i unikalnych związanych z naszą firmą. W ten sposób klient poczuje zainteresowanie. Jeśli zaciekawimy nowego użytkownika to zwiększamy szanse na to, że powróci do nas. Tutaj świetnie sprawdza się Twitter jako narzędzie komunikacji na linii firma – klient.

Słuchanie klientów

Twitter to doskonałe narzędzie na zbieranie opinii na temat swojego biznesu. Dzięki hashtagom wszystkie informacje na dany temat mamy skatalogowane. Poprzez zwracanie uwagi na to co mówią o naszym biznesie w Internecie mamy darmową informację zwrotną na temat naszych usług dzięki czemu możemy wprowadzać zmiany, mając na uwadze wszystkie propozycje naszych klientów. W przyszłości może to Wam bardzo pomóc.

Twitter jest bardzo dynamicznym narzędziem komunikacyjnym i o wiele łatwiej osiągnąć jest większy zasięg naszych postów dzięki odpowiedniej strategii marketingowej i promocji wpisów.

Promocja swojego biznesu

Jeśli posiadasz już stronę internetową swojej firmy i prowadzisz na nim bloga jako część Twojej strategii pozycjonowania to Twitter jest dobrą drogą do promocji strony internetowej. O ile blog na waszej stronie jest prowadzony starannie i potencjalny klient może znaleźć na nim przydatne rzeczy to warto promować go na Twitterze. Nie tylko zwiększy się ruch na stronie firmy, ale jeśli tylko użytkownik znajdzie na niej wartościowe treści to przy odpowiednio dobranej strategii zyskujemy spore szanse na wirusowe (w pozytywnym znaczeniu) rozprzestrzenienie się naszego Tweeta!

Co świadczy o sile Twittera?

Na pewno to, że jest darmowy w związku z tym daje nam to idealne rozwiązanie marketingowe dla naszego przedsiębiorstwa. Dynamika tego serwisu jest o wiele większa aniżeli na Facebooku. Informację tutaj wymieniane są szybko i sprawnie. W realnym czasie możemy reagować i na różne wydarzenia i krótkim wpisem określać swoje zdanie na różnorodne tematy w powiązane z filozofią naszej marki lub opublikować wpis związany z luźnym przemyśleniem lub celną uwagą na jakiś temat. Czasami takie reakcje lub komentarze odnośnie wydarzeń lokalnych lub globalnych pokazują ludzką twarz naszej marki, a takie zachowania klienci doceniają coraz częściej. Faktem jest, że popularność tego medium wzrasta z miesiąca na miesiąc.

Co dalej?

Twitter to 3 platforma w Polsce pod względem ilości zarejestrowanych użytkowników. Popularność tego medium rośnie niespodziewanie szybko. Serwis jest często aktualizowany i pod kilkoma względami, takimi jak wygląd ikon i nawigacja zaczyna przypominać najbardziej wpływowy serwis na świecie – Facebook. Z Twittera korzysta coraz więcej młodych ludzi dlatego przewiduję się, że za kilka lat z serwisu będzie korzystać jeszcze więcej osób. W związku z tym warto działać na różnych polach komunikacji w wirtualnym świecie co w długodystansowym planie naszej działalności przełoży się na wzrost zainteresowania naszym biznesem.