Agencja interaktywna – czym się zajmuje?
Agencja interaktywna buduje sukces marki w sieci.
Za sukcesami wielu firm, zarówno mniejszych jak i większych, często stoją agencje interaktywne. Tworzą je grupy kreatywnych ludzi, którzy wspólnymi siłami promują w internecie swoich klientów. Nie dla każdego pojęcie “agencji interaktywnej” jest jasne, dlatego wyjaśnijmy czym się zajmują zatrudnieni w niej specjaliści.
Już od dobrych kilku lat ci, którzy myślą poważnie o swoim biznesie inwestują w promocję w internecie. Już frazesem stało się określenie, że jak nie ma twojej firmy w sieci, to nie istniejesz. Ale to oczywiście prawda!
Niektórzy biznesmeni dłuższy czas wykorzystują w ten sposób swój potencjał, inni od niedawna poznają uroki e-biznesu, a jeszcze inni stawiają w tej dziedzinie pierwsze kroki lub dopiero nieśmiało o nich myślą. Rzecz jasna trudno wymagać od przedsiębiorcy, nawet bardzo utalentowanego, aby znał się na wszystkim. Oczywiście dobrze, aby się nieco orientował w różnych dziedzinach. Ale za kompleksową promocją firmy w sieci odpowiadają agencje interaktywne.
Bieżący rok w kontekście reklamy internetowej ma być przełomowy. Zgodnie z analizami i przewidywaniami kwoty wydawane na reklamę w sieci przewyższą sumy przeznaczane na promocję w klasycznych mediach, głównie radio, prasie i telewizji.
Rośnie więc konkurencja, zarówno dla agencji interaktywnych jak i ich klientów. Budowanie pozycji w sieci, utrwalanie swojej marki w świadomości odbiorców to działanie składające się z wielu etapów i aspektów. Dlatego też zwykle agencje interaktywne skupiają pracowników o różnorodnych kompetencjach.
Projektowanie strony
Klient przychodzi do agencji interaktywnej ze swoją wizją. Ona stanowi punkt wyjścia dla obydwu stron, które porozumiewają się w kwestiach charakteru i zakresu współpracy. Być może firma zleceniodawcy ma już stronę internetową, lecz zazwyczaj należy ją udoskonalić lub wręcz zaprojektować od nowa. Tak, aby spełniała wymogi e-biznesu. Ma się przecież stać wizytówką i punktem odniesienia dla kampanii reklamowych i wszelkich działań promocyjnych, które zwykle prowadzą do niej.
Wyróżniamy wiele rodzajów stron www, od prostych, choć bardzo czytelnych one-page’ów przez klasyczne, a na rozbudowanych serwisach e-commerce kończąc. Bez względu na typ każda powinna być przejrzysta i zawierać informacje interesujące docelowych odbiorców. W parze więc idą szeroko pojmowane rozwiązania wizualne – web design – oraz tak ostatnio popularne UX (User Experience), czyli doświadczenia wyniesione z interakcji z produktem, w tym wypadku stroną internetową.
Działania SEM (SEO & Google Ads)
Jednym z istotniejszych celów i zadań agencji interaktywnej jest zapewnienie klientowi dobrej widoczności w sieci. Bez niej wszelkie inne akcje nie przyniosą żadnego efektu. Tutaj otwiera się pole do popisu dla działu SEM (Search Engine Marketing), czyli speców od pozycjonowania i reklam w wyszukiwarce (głównie Google). To oni określą grupę docelowych odbiorców (przeważnie potencjalnych klientów), którzy wpisując słowa kluczowe trafią na stronę główną firmy bądź którąś z podstron.
Duża w tym będzie zasługa wartościowych, precyzyjnych treści rozmieszczonych w kluczowych sektorach witryny. Nad profesjonalizmem tekstów czuwa copywriter, często dodatkowo parający się SEO.
Pozycjonowanie warto wesprzeć dodatkowym kanałem promocji jakim są reklamy sponsorowane. Przybiorą one różne formy, będą to – w zależności od specyfiki branży i preferencji odbiorców – banery graficzne, reklamy tekstowe czy inne materiały promocyjne.
Firma w mediach społecznościowych
Na koniec zostawiliśmy portale społecznościowe. Chyba nikogo już nie trzeba przekonywać, jaką potęgę stanowią. Nie od dziś pełnią istotną funkcję w działaniach marketingowych firm. Wciąż najpopularniejszym tego typu serwisem jest Facebook. Jego pozycja póki co jest niepodważalna. Założenie fanpejdża to dobra okazja, by trafić do docelowych odbiorców i nawiązać z nimi owocne relacje. Specjaliści zatrudnieni w agencji interaktywnej wypromują Cię dodatkowo poprzez reklamy Facebook Ads.
Co się składa na sukces w sieci?
Właśnie o tym napisaliśmy powyżej. Na sukces w sieci składa się wiele czynników. Pierwsza rzecz to dobrze zaprojektowana strona. Kolejnym aspektem są praktyki zwiększające jej widoczność w internecie. To one kierują na nią ruch. Działania te warto poszerzyć o sprawny marketing w mediach społecznościowych.
Wszystkie te zabiegi marketingowe powinny się uzupełniać i być przede wszystkim zgodne ze sztandarowymi założeniami, celami i wizją firmy.