Czy popełniasz ten błąd reklamując się na Facebooku?
Facebook to potężne narzędzie, które możesz wykorzystywać do promocji swoich produktów i usług. Setki tysięcy przedsiębiorstw małych i dużych skutecznie …
Facebook to potężne narzędzie, które możesz wykorzystywać do promocji swoich produktów i usług. Setki tysięcy przedsiębiorstw małych i dużych skutecznie wykorzystuje jego potencjał reklamowy. Wielu robi to na własną rękę. Niektórzy skutecznie, ale spora część codziennie traci pieniądze publikując nieskuteczne reklamy.
Jak skutecznie reklamować się na Facebooku? O tym przeczytasz w tym tekście.
Reklamy na Facebooku nie tworzysz dla siebie
Z niezrozumiałych powodów niektóre firmy biorą na swoje barki ciężar przygotowania i przeprowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku. Zbierają się w pokoju, robią burzę mózgów, publikują reklamę… i nie ma odzewu. Dlaczego? – pytają. Przecież mamy fajny chwytliwy tekst i ładną grafikę z naszymi produktami. Dlaczego to nie działa?
Niektórzy czasami zapominają dla kogo tworzone są reklamy
Odpowiedź jest prosta. To co podoba się Tobie nie musi być atrakcyjne dla potencjalnego klienta. Chwytliwy i błyskotliwy tekst spodoba się wykładowcy literatury, ale nie to jest celem reklamy – chyba że reklamujesz ekskluzywne pióra lub notatniki obszyte skórą.
To o czym opowiadasz w reklamie odbiorcom może ich wcale nie interesować.
Stara i skuteczna szkoła reklamy
Dawno dawno temu, agencje reklamowe prowadziły dziesiątki precyzyjnych testów. Dzięki nim mogły sprawdzić, która wersja tekstu lepiej działa na klientów, czy bardziej atrakcyjne jest zdjęcie z produktem, czy może lepszą moc przekonywania ma zdjęcie osoby używającej produkt.
Testowali wszystko. Wydawali na to dziesiątki tysięcy dolarów. Nie było wtedy Internetu, radio raczkowało, a o telewizji nikt nie słyszał. Do dyspozycji była prasa i wysyłka reklam bezpośrednio do skrzynki pocztowej.
Kiedyś testowanie reklam było trudniejsze, ale dzięki temu teraz wiemy, jak to dobrze robić
Wybierano kilka podobnych miast pod względem demograficznym. W lokalnej prasie drukowano ogłoszenia reklamowe różniące się jednym aktualnie badanym elementem. Każde ogłoszenie na końcu zawierało kupon, dzięki któremu można było uzyskać zniżkę, albo zamówić katalog. Kupony w każdym mieście miały inne numery, lub numery telefonów podane w ogłoszeniu były inne. Dzięki temu agencja mogła ocenić która reklama przyniosła większy odzew.
Po przetestowaniu serii reklam i różnych kombinacji ostatecznie w prasie krajowej pojawiała się kampania, która było dopieszczona w każdym szczególe.
Chwytliwy nagłówek, dobry tekst i zdjęcie, które idealnie komponowało się z treścią. Wiele z tych kampanii było publikowanych przez lata w niezmienionej formie. I przez lata generowały miliony dolarów zysku dla klientów agencji.
Jak ograniczyć nietrafione reklamy?
Odpowiedź jest prosta i częściowo opisana jest w poprzednim akapicie. Testuj, testuj, testuj. Testuj hasło reklamowe, treść reklamy i grafikę. Testuj opis na stronie, do którego prowadzi reklama. Oprócz tego możesz sprawdzić która grupa docelowa jest lepsza i które miejsce publikacji (Facebook, Instagram, Audience Network) generuje większy odzew. Możliwości jest wiele.
Testy A/B idealnie nadają się do sprawdzania skuteczności reklam
Obecnie nie musisz wydawać wielkich pieniędzy na testowanie. Facebook udostępnia Ci narzędzia, dzięki którym w szybki i tani sposób możesz ocenić, która wersja reklamy lepiej zadziała. W niektórych przypadkach nawet zamiana kolejności zdań w treści reklamy powoduje wyraźne różnice w skuteczności.
Dzięki wykorzystaniu potencjału jaki daje Facebook możesz przestać się zastanawiać, które ogłoszenie będzie skuteczniejsze, tylko po prostu to sprawdzić.
Przygotuj kilka wersji hasła przewodniego kampanii. Opracuj kilka tekstów, stwórz kilka wersji graficznych.
Aby testy były skuteczne możesz jednorazowo testować tylko jedną zmienną – np. nagłówek reklamy. Potem – grafikę.
Testuj grupy odbiorców, aby jak najskuteczniej dotrzeć do potencjalnych klientów
W podobny sposób należy testować pozostałe zmienne – grupę docelową, czy umiejscowienie reklamy. Testuj też różne cele reklamowe. Kto wie, może skuteczniejsze będzie kierowanie na stronę www z ofertą? Albo zachęcenie ludzi do wysłania Ci wiadomości?
A może po prostu trzeba to przetestować i przestać się domyślać?
I co dalej?
Jak widzisz, stworzenie skutecznej reklamy wymaga czasu i solidnego przygotowania. Ale dzięki takiemu przygotowaniu kampania, którą stworzysz, będzie skuteczniejsza. Skuteczniejsza niż reklama napisana na kolanie, na chybił trafił, czy “na czuja”.
Pamiętaj – reklama to inwestycja w Twoją firmę. A inwestycje muszą się zwracać i generować zyski.
Jeśli nie wiesz jak, albo nie masz na to czasu – zgłoś się do nas.
Stworzymy dla Ciebie kampanię reklamową, która pozwoli Ci ograniczyć straty i zyskać nowych klientów.