Menedżer firmy, czyli Facebook Business Manager to narzędzie przeznaczone dla reklamodawców na Facebooku. Ułatwia prowadzenie działań marketingowych w firmie oraz współpracę z partnerami. Oferuje możliwość wyświetlania i monitorowania reklam, zarządzania zasobami Facebooka (stronami i kontami reklamowymi) oraz dodawania agencji lub partnerów marketingowych, którzy pomagają w zarządzaniu firmą. 

Dzięki Facebook Business Manager możesz oddzielić profil prywatny od profilu firmowego. Możesz zarządzać swoimi stronami na Facebooku i reklamami z narzędzia, które zostało stworzone do zarządzania działaniami reklamowymi firmy. 

Czy Menedżer firmy jest dla Ciebie?

Z Menedżera firmy korzystają duże marki i małe lokalne biznesy, ponieważ jest to przestrzeń do integrowania działań reklamowych, dzięki której masz kontrolę nad firmowymi kontami i możesz w bezpieczny sposób zarządzać dostępem innych użytkowników do poszczególnych zasobów. Menedżer firmy jest dla Ciebie, jeśli:

  • Twoja firma ma dział marketingowy lub kilka osób zajmuje się marketingiem i PR,
  • Zarządzasz wieloma zasobami – prowadzisz kilka stron na Facebooku i Instagramie, masz konta reklamowe, aplikacje,
  • Zlecasz innym firmom lub osobom tworzenie stron i reklam oraz zarządzanie nimi, ale chcesz, aby Twoja firma zachowała prawo własności do wszystkich zasobów,
  • Chcesz mieć możliwość poproszenia o dostęp do innych stron, kont reklamowych i aplikacji lub udostępniać swoje strony, konta reklamowe i aplikacje innym agencjom.

Zalety Facebook Business Manager 

  • Menedżer firmy to darmowe narzędzie biznesowe do zarządzania firmą,
  • nie musisz się bać, że pomieszasz treści firmowe z prywatnymi,
  • zyskujesz przestrzeń do przechowywania i zarządzania wszystkimi zasobami firmy na Facebooku – stronami, kontami, aplikacjami,
  • możesz edytować uprawnienia do zasobów w jednym miejscu, a osoby, które miały dostęp do strony przed jej przeniesieniem do Menedżera firmy, nie utracą go.

Tworzenie Menadżera firmy

Aby utworzyć Menedżera firmy potrzebujesz prywatnego profilu na Facebooku. 

  1. Zaloguj się do swojego konta na Facebooku.
  2. Następnie przejdź do strony business.facebook.com.
  3. Kliknij opcję Utwórz konto.
  4. Wprowadź nazwę firmy i wybierz stronę główną, a następnie wpisz imię i nazwisko oraz firmowy adres e-mail.
  5. Uwaga: Jeśli nie masz jeszcze strony firmowej, utwórz ją.

Więcej informacji o Menedżerze firmy znajdziesz w Centrum pomocy Facebooka.