Wymiary i umiejscowienie reklam Facebook Ads
Zapewne nie raz zdarzyło się Wam szukać wymiaru konkretnej grafiki na Facebooka. Albo stworzyliście reklamę i na ostatnim etapie dodawania …
Zapewne nie raz zdarzyło się Wam szukać wymiaru konkretnej grafiki na Facebooka. Albo stworzyliście reklamę i na ostatnim etapie dodawania grafiki okazało się, że obraz jest w niewłaściwym formacie. Facebook obsługuje wiele typów reklam i zawsze trzeba mieć na uwadze nie tylko format reklamy (rozmiar, wygląd, ilość tekstu), ale także umiejscowienie reklamy, czyli miejsce, w którym będzie wyświetlana.
Niestety wymiary grafik na Facebooku bardzo często się zmieniają, a niedostosowanie rozmiaru obrazu do wytycznych może prowadzić do pogorszenia jakości reklamy. Na przykład przygotowana wcześniej grafika zostanie automatycznie wykadrowana lub co gorsze – istotny element kreacji będzie niewidoczny.
Poniżej znajdziecie informacje o aktualnych wymiarach i umiejscowieniach reklam Facebook Ads.
Reklama: obraz, zdjęcie, grafika
Facebook rekomenduje obrazy w proporcjach od 9:16 do 16:9 o możliwie najwyższej rozdzielczości. Warto pamiętać, że grafiki, które zawierają więcej niż 20% tekstu mogą być rzadziej wyświetlane.
Obrazy poziome w rozmiarze 1200 x 900 pikseli to najczęściej wykorzystywany format posta na Facebooku.
Obrazy kwadratowe w wymiarze 1200 x 1200 pikseli pozwalają na lepsze wyświetlanie na monitorach o większej rozdzielczości. Jednak często stosowany jest ten sam rozmiar jak na Instagramie, czyli 1080 x 1080 pikseli.
Uwaga: obrazy mniejsze np. 600 x 600 pikseli mogą wyświetlać się jako małe obrazki z opisem z prawej strony.
Obrazy pionowe o rozmiarze 640 x 960 pikseli wyglądają najkorzystniej na smartfonach, ponieważ zajmują całą przestrzeń w Aktualnościach. Jest to najlepszy format pod ikonografiki, ale także pod reklamy – w szczególności jeśli chcesz zwiększyć powierzchnię reklamową!
Rozmiar obrazu a umiejscowienie reklamy:
- Aktualności na Facebooku na komputerze i urządzeniu mobilnym: wymagane proporcje obrazu: 9:16 do 16:9 o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Artykuły ekspresowe: Proporcje obrazu: 9:16 do 16:9 o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Marketplace Facebooka: proporcje obrazu 9:16 do 16:9 o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Relacje Facebook/ Instagram/ Messenger: współczynniki proporcji obrazów: od 9:16 i 16:9 do 4:5, ale warto pozostawić około 14% (250 pikseli) górnej i dolnej części obrazu bez tekstu i logo.
- Aktualności na Instagramie: o możliwie najwyższej rozdzielczości zgodny z wymaganiami dotyczącymi współczynnika proporcji (minimalne proporcje obrazu: 400 x 500, maksymalne proporcje obrazu: 191 x 100).
- Sponsorowana wiadomość: Proporcje obrazu: 9:16 do 16:9 o możliwie najwyższej rozdzielczości.
- Skrzynka odbiorcza Messengera: Proporcje obrazu: od 16:9 do 1:1 o możliwie najwyższej rozdzielczości.
Reklama: obraz z linkiem
Czyli grafika, która ukazuje się po wklejeniu linku na fanpage (w tym miejscu warto przypomnieć, że zmiana obrazu zaciąganego z danej strony jest możliwa tylko w Menadżerze reklam).
Jeszcze do niedawna rekomendowany był tylko jeden wymiar 1200 × 628 pikseli. Jednak aktualnie w Menadżerze Reklam można tworzyć link-posty w proporcjach 1:1, zalecana rozdzielczość to co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Wyżej podane wymiary są odpowiednie także do reklam z formularzem kontaktowym oraz reklam odsyłających do Messengera.
Rozmiar obrazu z linkiem a umiejscowienie reklamy:
- Aktualności na Facebooku: proporcje obrazu: od 1,91:1 do 1:1; zalecana rozdzielczość: co najmniej 1080 × 1080 pikseli.
- Prawa kolumna: to format przeznaczony tylko na komputery. Wymagane proporcje obrazu: 9:16 do 1:1 o zalecanej rozdzielczości co najmniej 1200 x 1200 pikseli.
- Artykuły ekspresowe: obrazy przycięte w proporcji 1:1; zalecana rozdzielczość co najmniej 1200 x 1200 pikseli.
- Marketplace Facebook: obrazy mogą być przycięte do 1:1; zalecana rozdzielczość co najmniej 1200 x 1200 pikseli.
- Natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network – proporcje obrazu: 9:16 (pełnoekranowy format pionowy); rozdzielczość co najmniej 1200 × 628 pikseli.
- Sponsorowana wiadomość: Obrazy przycięte w proporcji 1,91:1; zalecana rozdzielczość: co najmniej 1200 x 628 pikseli.
Reklama karuzelowa
Format karuzelowy umożliwia zaprezentowanie max. dziesięciu obrazów lub filmów, przy czym każdy element ma oddzielny link. Osoby, które oglądają reklamę mogą przewijać karty karuzeli przesuwając palcem na ekranie lub klikając strzałki.
Zalecana rozdzielczość jedno obrazu to co najmniej 1080 x 1080 pikseli.
Rozmiar reklamy karuzelowej a umiejscowienie:
- Aktualności na Facebooku
- Prawa kolumna na Facebooku
- Artykuły ekspresowe
- Marketplace Facebook
- Aktualności na Instagramie
- Natywna, baner i pełnoekranowa w Audience Network
– maksymalna liczba kart:10; zalecana rozdzielczość co najmniej 1080 x 1080 pikseli; zalecany współczynnik: 1:1. - Instagram Stories: Maksymalna liczba kart: 3; zalecana rozdzielczość: 1080 x 1920.
Reklama: polubienia strony
Tworząc reklamę w Menadżerze reklam obraz wyświetli się tylko w Aktualnościach jako tzw. zastępcze zdjęcie w tle, czyli przycięte zdjęcie w tle (wymiary cover photo to: 820 x 312 pikseli, rekomendowane przez Facebooka jest 1920 x 730 pikseli, ale na urządzeniu mobilnym zdjęcie w tle zostanie przycięte centralnie do 640 x 360 pikseli).
Grafikę można jednak przygotować i wgrać – zalecany rozmiar do reklamy na polubienia strony to 1200 x 444 pikseli (lub zastosowanie rozdzielczości tj.: 1:1 oraz 2:3).
Reklama: kolekcja
Kolekcja rekomendowana jest dla branży e-commerce, jest to format reklamy ułatwiający odkrywanie, przeglądanie i kupowanie produktów i usług na urządzeniu mobilnym. Kolekcja zazwyczaj zawiera obraz lub film w tle (proporcje obrazu: od 1,91:1 do 1:1) wraz z kilkoma zdjęciami produktów (kafelkami). Rekomendowany wymiar kafelków to 1080 x 1080 pikseli. Gdy użytkownik klika reklamę w formie kolekcji, przechodzi do materiału błyskawicznego. Finalnie, każdy z kafelków przenosi do sklepu.
Reklama kolekcja wyświetlana jest tylko w Aktualnościach na Facebooku oraz na Instagramie.
Pamiętajcie, żeby przed publikacją każdej reklamy sprawdzić, czy po załadowaniu grafiki, wszystko wyświetla się poprawnie. Sprawdźcie czy grafika jest nieostra lub rozmyta. Dobrym rozwiązaniem, aby uniknąć nieostrej grafiki jest zastosowanie nieco większej rozdzielczości niż ta, którą rekomenduje Facebook.
Warto także pamiętać, aby obrazy zawierały nie więcej niż 20% tekstu, ponieważ mogą być rzadziej wyświetlane lub reklama w ogóle nie zostanie opublikowana. Tekst na obrazie to dowolny tekst na obrazie reklamy (ale nie jest to tekst poza obrazem – opis, nagłówki).
Uwaga: Niektóre obrazy mogą zostać zaliczone do wyjątków (np. okładki książek, albumów i obrazy produktów).
Kliknij i sprawdź ilość tekstu na obrazie.