Loga narzędzi dla Social MediaZastanawialiście się kiedyś, z jakich aplikacji najczęściej korzystamy? Co ma większy zasięg pod względem użytkowania? Jaki czas średnio spędzamy w naszej ulubionej aplikacji?

Jak wynika z badań Mobience, w ubiegłym miesiącu największe powodzenie wśród mobilnej społeczności internetowej zanotowały aplikacje Facebook (60% użytkowników smartfonów z systemem Android) oraz Messenger (51% użytkowników smartfonów z systemem Android).

Badanie Mobience jest realizowane od jesieni ubiegłego roku przez firmę Spicy Mobile na grupie ok. 2,5 tys. użytkowników, którzy na swoich urządzeniach mobilnych z systemem Android zainstalowali aplikację.

Mobience? Co to takiego?

Zapewne wielu z Was zastanawia się teraz, czym właściwie jest Mobience. Już spieszymy z odpowiedzią! Mobience to darmowa aplikacja badawcza zbierająca dane o korzystaniu z urządzeń mobilnych. Instalując taką aplikację na naszym smartfonie lub tablecie z systemem operacyjnym Android, stajemy się częścią panelu badawczego dostarczając danych i informacji o korzystaniu z urządzeń mobilnych. Aplikacja w żaden sposób nie jest uciążliwa dla użytkowników, gdyż działa w tle. W czasie korzystania z urządzenia, Mobience w ciągły sposób rejestruje naszą aktywność i prowadzi pasywne badanie użytkowników telefonów komórkowych i tabletów.

Facebook najczęściej używaną aplikacją

Jak wspomnieliśmy już na początku, najwięcej użytkowników korzysta z aplikacji Facebook (60% użytkowników). Drugie miejsce zajmuje Messenger (posiada go 51% użytkowników mobilnych aplikacji), podium zaś zamyka Skype osiągając wynik na poziomie 12%. Na dalszych miejscach znalazły się: Instagram – 12%, WhatsApp – 11%, Snapchat – 6%, Twitter – 4%.
W przeliczeniu na liczbę użytkowników, sytuacja wygląda następująco: Facebook – 7,9 mln, Messenger – 6,7 mln, Skype – 2,4 mln, Instagram – 1,6 mln, WhatsApp – 1,5 mln, Snapchat – 805 tys. oraz Twitter – 535 tys.

Ile czasu spędzamy w aplikacji

Badanie Mobience ukazują także, ile czasu przeciętny użytkownik systemu Android spędza na korzystaniu z wybranej aplikacji. Na Facebooka poświęcamy codziennie średnio 20 minut, na Messengera natomiast około 2,5 minuty. Snapchat zanotował średni czas nieco ponad 10 minut, WhatsApp – 7 minut, Instragram prawie 6 minut, a Skype i Twitter na prawie 4 minuty.
Warto przy tym przypomnieć, że zgodnie z badaniem przeprowadzonym przez TNS Polska w maju bieżącego roku, przeciętny użytkownik smartfona w naszym kraju korzysta z niego przez średnio niemal 3 godziny dziennie, z czego dwie godziny tego czasu poświęcamy na przeglądanie Internetu.

Najmłodsi wybierają Snapchat

Zdecydowanie najmłodszą grupę użytkowników ma Snapchat, gdyż dwie trzecie z nich jest w przedziale wiekowym 15-24 lata. Generalnie połowa użytkowników całego Internetu jest w tym przedziale wiekowym. Starsi użytkownicy aplikacji mobilnych wybierają natomiast Skype (ponad 30% użytkowników ma ponad 35 lat)

Jak wynika z powyższych wyników, coraz częściej sięgamy do Internetu i aplikacji mobilnych, bez względu na wiek czy miejsce zamieszkania. Różnorodność udogodnień na nasze smartfony jest tak ogromna, że tak naprawdę nie zastanawiamy się nad tym, czy w ogóle korzystać z dobrodziejstw rozwoju Internetu. Pytanie jest już inne – z jakich aplikacji chcemy korzystać i które z nich najbardziej spełniają nasze oczekiwania. Czy można mieć lepszy dowód na potęgę Internetu we współczesnym świecie?