Backlinks – pozyskiwanie linków
Czym są Backlinks? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z …
Czym są Backlinks? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.
Backlinks, czyli linki zwrotne, są niczym innym, jak adresami dowolnej innej witryny bądź podstrony, która zawiera się w konkretnej domenie. Operujemy nimi w SEO marketingu, aby zoptymalizować kod i linkowanie stron, co w efekcie ma realnie zwiększyć pozycję strony w wynikach wyszukiwania.
Backlinks a wyniki wyszukiwania
Linki zwrotne są niezbędnymi narzędziami stosowanymi w ramach SEO. Linkiem zwrotnym jest każde łącze zamieszczone gdziekolwiek w Internecie. Docelowo wyprowadza on użytkownika do innego adresu URL bądź strony, na której prowadzone są działania w ramach SEO. O popularności danej witryny wśród społeczności internetowej świadczy między innymi wysoka liczba takich linków.
Stosując backlinks należy zachować zdrowy umiar – niewłaściwie prowadzony link building może skutkować nałożeniem kary na witrynę, a nie wzrostem jej popularności. W praktyce oznacza to tyle, że jeżeli będziemy zbyt często linkować do zbyt wielu odnośników w krótkich odstępach czasu, możemy zostać objęci filtrem w wyszukiwarce. Kara skutkuje spadkiem z pozycji w wynikach wyszukiwania, ale w gorszych przypadkach witryna może zostać całkowicie wykluczona z obszaru działań mechanizmów wyszukiwarki. Jeżeli tak się stanie – strona teoretycznie przestaje istnieć.
Nowe witryny są zwłaszcza narażone na kary, ponieważ wysoki przyrost hiperłączy jest w tym przypadku rzeczą nienaturalną. Domniema się, że największą skuteczność mają odnośniki zamieszczone na stronach, które tematycznie powiązane są z witryną docelową.
Backlink z dyrektywą: dofollow i nofollow
Powszechnie uważa się, że atrybuty dofollow działają na korzyść strony, a nofollow – nie. Przypisywanie atrybutów nie może odbywać się na zasadzie loterii i należy je przypisywać umiejętnie. Linki przychodzące, które umożliwiają zapoznanie się z treścią na promowanej stronie można przypisać do jednego z tych dwóch atrybutów. Większa liczba pozyskanych linków dofollow powoduje to, że roboty, czyli mechanizmy indeksujące stronę w wyszukiwarce, będą reagowały na zamieszczone atrybuty. Na czym polega różnica?
- Dofollow rozpoczyna przekierowywanie wartości strony zawierającej hiperłącze na rzecz witryny, do której prowadzi backlink;
- Nofollow powoduje że linki nie muszą podlegać analizie, co wcale nie oznacza, że nie mogą. Nofollow generuje ruch na stronie, pozyskuje wartość wskaźnika odwiedzin z witryny, na której zamieszczony jest backlink.
Dofollow wpływa pozytywnie na pozycjonowanie, natomiast atrybut nofollow powoduje, że odnośniki do witryny są naturalne. Jeżeli chcemy relatywnie szybko zwiększyć popularność strony, stosujemy atrybuty dofollow.
![](https://getso.pl//wp-content/uploads/2020/06/LH_art_spons_750_200.png)
Linki zwrotne – po co mi one?
Linki zwrotne, wykorzystywane w pozycjonowaniu witryn, działają cuda. Aby zwiększyć naszą wiarygodność dla mechanizmów wyszukiwania, linkowanie powinno odbywać się w sposób naturalny. Kontrolowanie sumy wszystkich linków (współczynnik BL) będzie bardzo pomocne przy ocenie skuteczności działań SEO i jakości strony, dlatego jest to niezmiernie ważne.
Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak poprawne linkowanie może pomóc Twojej firmie? Skontaktuj się z nami!