Facebook Canva Ads – nowe narzędzie reklamowe od Facebooka
Jak wynika z badań TNS Polska, w miesiącu publikacji raportu (maj 2015) smartfonizacja w Polsce wynosiła 58%. Ta wartość jest …
Jak wynika z badań TNS Polska, w miesiącu publikacji raportu (maj 2015) smartfonizacja w Polsce wynosiła 58%. Ta wartość jest równoznaczna z tym, że dzisiaj w kieszeniach Polaków w wieku 15+ znajduje się niemal 19 milionów smartfonów. Dziennie korzystamy z internetu na smartfonach przez około 2 godziny. W związku z tym, że popularność urządzeń mobilnych stale rośnie, Facebook postanowił wprowadzić nowe narzędzie reklamowe. Facebook Canva Ads to świetny pomysł na przedstawienie produktu swojej marki lub samego brandu.
![Aplikacja Facebook Canva aps, marketing social media, https://getso.pl/](https://getso.pl//wp-content/uploads/2016/03/Blog_FC_canva.jpg)
Dlaczego Canva jest tak ważnym narzędziem?
Facebook Canva Ads pomaga reklamodawcom osiągać lepsze wyniki, proponując w pełni konfigurowalną cyfrową przestrzeń, w której budujemy multimedialną zawartość reklamową. Prezentuje się to naprawdę bardzo ciekawie i wnosi o wiele więcej angażujących treści aniżeli standardowe zdjęcie. Jeśli klikniemy w aktualnościach na Facebooku w reklamę, otwiera się nam pełnoekranowa multimedialna prezentacja, zawierająca filmy, obrazy, teksty i linki. Przykładową prezentację tego typu możecie obejrzeć tu: https://canvas.facebook.com/
Kanwa pozwala nam śledzić takie statystyki, jak średni czas wyświetlania reklamy, średnia liczba milisekund, jaką odbiorcy poświęcili na obejrzenie kanwy i interakcje z nią, a także średni procent wyświetlania kanwy – jeśli kanwa ma cztery ekrany, a odbiorcy średnio wyświetlają trzy, wartość ta będzie wynosić 75%.
Co jest naszym celem reklamowym?
Najważniejszym celem reklamowym każdej kampanii jest to, aby reklama dotarła do jak największej ilości osób. W związku z tym możemy zachęcać odbiorców do obejrzenia swojego przekazu poprzez promocję posta. Facebook podpowiada nam, jakie inne cele reklamowe możemy wybrać w związku z promocją naszego wideo. Są to m.in. zwiększenie liczby konwersji w witrynie, zwiększenie odbiorców do instalacji aplikacji lub zwiększenie aktywności użytkowników aplikacji. Dzięki takim celom i naszej konsekwencji kanwa ma szanse na dotarcie do większej publiczności.
Podsumowując Facebook Canva Ads to nowe, multimedialne narzędzie do tworzenia treści reklamowych, które mają szanse dotrzeć i przede wszystkim zaangażować większą część odbiorców. Pamiętajcie o tym i śledźcie poczynania Facebooka, aby jak najlepiej wypromować swój biznes w internecie. Jak mówi pierwsze prawo marketingu wg Philipa Kotlera: Lepiej być pierwszym, niż lepszym.