Facebook Canva Ads – nowe narzędzie reklamowe od Facebooka
Jak wynika z badań TNS Polska, w miesiącu publikacji raportu (maj 2015) smartfonizacja w Polsce wynosiła 58%. Ta wartość jest …
Jak wynika z badań TNS Polska, w miesiącu publikacji raportu (maj 2015) smartfonizacja w Polsce wynosiła 58%. Ta wartość jest równoznaczna z tym, że dzisiaj w kieszeniach Polaków w wieku 15+ znajduje się niemal 19 milionów smartfonów. Dziennie korzystamy z internetu na smartfonach przez około 2 godziny. W związku z tym, że popularność urządzeń mobilnych stale rośnie, Facebook postanowił wprowadzić nowe narzędzie reklamowe. Facebook Canva Ads to świetny pomysł na przedstawienie produktu swojej marki lub samego brandu.
Dlaczego Canva jest tak ważnym narzędziem?
Facebook Canva Ads pomaga reklamodawcom osiągać lepsze wyniki, proponując w pełni konfigurowalną cyfrową przestrzeń, w której budujemy multimedialną zawartość reklamową. Prezentuje się to naprawdę bardzo ciekawie i wnosi o wiele więcej angażujących treści aniżeli standardowe zdjęcie. Jeśli klikniemy w aktualnościach na Facebooku w reklamę, otwiera się nam pełnoekranowa multimedialna prezentacja, zawierająca filmy, obrazy, teksty i linki. Przykładową prezentację tego typu możecie obejrzeć tu: https://canvas.facebook.com/
Kanwa pozwala nam śledzić takie statystyki, jak średni czas wyświetlania reklamy, średnia liczba milisekund, jaką odbiorcy poświęcili na obejrzenie kanwy i interakcje z nią, a także średni procent wyświetlania kanwy – jeśli kanwa ma cztery ekrany, a odbiorcy średnio wyświetlają trzy, wartość ta będzie wynosić 75%.
Co jest naszym celem reklamowym?
Najważniejszym celem reklamowym każdej kampanii jest to, aby reklama dotarła do jak największej ilości osób. W związku z tym możemy zachęcać odbiorców do obejrzenia swojego przekazu poprzez promocję posta. Facebook podpowiada nam, jakie inne cele reklamowe możemy wybrać w związku z promocją naszego wideo. Są to m.in. zwiększenie liczby konwersji w witrynie, zwiększenie odbiorców do instalacji aplikacji lub zwiększenie aktywności użytkowników aplikacji. Dzięki takim celom i naszej konsekwencji kanwa ma szanse na dotarcie do większej publiczności.
Podsumowując Facebook Canva Ads to nowe, multimedialne narzędzie do tworzenia treści reklamowych, które mają szanse dotrzeć i przede wszystkim zaangażować większą część odbiorców. Pamiętajcie o tym i śledźcie poczynania Facebooka, aby jak najlepiej wypromować swój biznes w internecie. Jak mówi pierwsze prawo marketingu wg Philipa Kotlera: Lepiej być pierwszym, niż lepszym.