Co to jest Google Ads

Po prawie 18 latach narzędzie Google AdWords poddany zostaje znacznym przekształceniom i modyfikacjom. Od 24 lipca 2018 roku zaczniemy go nazywać: Google Ads (info: https://adwords.googleblog.com/2018/06/new-brands-and-solutions.html).

Zatem nic straconego zarówno dla tych, którzy przekonali się o jego zaletach, jak i przedsiębiorców chcących po raz pierwszy skorzystać z usług programu. Na wskutek prac modernizacyjnych będzie działać sprawniej, zyskuje przecież dodatkowych funkcji. Właściciele firm zaczną docierać do klientów z jeszcze większą precyzją.

Google Ads to kontynuacją Google AdWords

Przez prawie dwie dekady, od czasu gdy specjaliści z Google uruchomili AdWords, docierały do nich rozmaite feedbacki. Wreszcie twórcy tego systemu reklamowego wyciągnęli z nich wnioski i udoskonalili swój program oraz interfejs narzędzia.

Różnicę pomiędzy Google AdWords a Google Ads

Na pierwszy rzut oka widać, że zmieniono logo. Obecnie charakteryzuje się ono zaokrąglonymi kształtami – poprzednie kontury były dość ostro zarysowane. Google AdsJak należałoby to rozumieć? Realizatorzy nie wydali w tej sprawie żadnego komunikatu. Niektórzy dociekliwi interpretują to tak, że Google Ads jest bardziej przyjemny oraz elastyczny w obsłudze niż jego zasłużony poprzednik. Odznacza się również dużą przejrzystością interfejsu.

 


*stary zasłużony i funkcjonalny interfejs Google AdWords

*nowy interfejs panelu Google AdWords, czyli Google Ads

Co to jest Smart Campaigns?

Przy czym najważniejsze, rzecz jasna, nie są zmiany estetyczne. Pierwszą znaczącą nowinką jest wprowadzenie kampanii Smart Campaigns opartej na Machine Learning (najprawdopodobniej ma zastąpić Google AdWords Express). Kampania ta będzie przeznaczona dla małych oraz lokalnych biznesmenów. Także dla tych, którzy nawet nie mają własnych stron internetowych!

Jak się przecież okazuje aż 75% małych przedsiębiorstw jest otwartych na internetową promocję. Tendencje jasno wskazują na to, że wskaźnik ten w najbliższym czasie wzrośnie. Udoskonalony system reklamowy wychodzi naprzeciw oczekiwaniom właścicieli firm o bardzo różnorodnym profilu.

Wspomniane rozwiązanie to tylko jedno z wielu zapowiedzianych innowacji. Spece z Google na razie uchylają tylko rąbka tajemnicy. Poza tym wiadomo, że sztuczna inteligencja systemu zostanie jeszcze silniej zautomatyzowana.

Google Ads to szansa dla Twojego biznesu

W wirze ciągłych przeobrażeń nie należy stać bezradnie ze zwieszonymi smętnie ramionami. Trzeba się dostosować do zmian, aby nie stracić dystansu do konkurencji!

Pamiętaj, że Twoi branżowi rywale już korzystają albo z pewnością zapragną skorzystać z nowych udogodnień oferowanych przez Google Ads. Także i Ty powinieneś zmaksymalizować efektywność promocji swojej marki oraz proponowanych usług czy produktów.

Warto tutaj zwrócić się do specjalistów, którzy mają wieloletnie doświadczenie  i wiedzą, jak zorganizować kampanię przynoszącą klientowi satysfakcjonujący zysk.

Google Ads cz. II


Rozkręć swój biznes z Google Ads – i pokonaj konkurencję

Pisanie reklam w programie Google Ads jest wymagającym wyzwaniem. Pochłania dużo czasu nawet tym, którzy długo w tym siedzą. Specjalista w krótkim, składającym się jedynie z 80 znaków, tekście powinien zawrzeć w reklamie wiele cennych sprzedażowo informacji. Należy przedstawić wartość Twojej oferty. Zadanie polega na tym, by w prosty sposób wyjaśnić, co ją wyróżnia od asortymentu konkurencji, dlaczego jest unikalna, jedyna w swoim rodzaju.

Nie można zapomnieć o słowach kluczowych. Dobiera się je rozważnie, to przecież one jak najszybszą drogą sprowadzą do Ciebie coraz to nowych klientów.

Istotne jest także wezwanie do akcji (z ang. call to action). To ono w decydującym stopniu wpływa na pozyskanie nabywcy. Najprościej mówiąc, jest to takie sformułowanie, które mobilizuje internautę do zapoznania się z oferowanym przez Ciebie produktem lub usługą. Zachęcony, przekonany i umocniony przez Ciebie w swej decyzji – dokonuje transakcji. Wezwanie to wpisane jest w przycisk przyciągający wzrok. Po kliknięciu w niego przenosi się na konkretną stronę. Ta jest ściśle powiązana z treścią reklamy.

Ostatnie badania wykazały, że dużą korzyść, czyli wysoki współczynnik konwersji przynoszą calls to action pisane w pierwszej osobie, na przykład: “chcę zrealizować swoje marzenia”. W sposób klarowny i dobitny sformułowane zostają jego mniej czy bardziej uświadamiane potrzeby.


W skrócie chodzi o to, aby zainteresowany użytkownik kliknął w Twoją reklamę i pominął ogłoszenie rywala z branży. Nie możesz dać się prześcignąć. Dlatego najważniejsze jest, by pisać najlepsze jakościowo reklamy.

Eksperci z Google twierdzą dodatkowo, że grupy reklam o wysokiej wartości przynoszą więcej kliknięć czy konwersji niż tylko jedna, równie dobrze przemyślana. Im więcej reklam wysyłasz – uzupełniają – tym większa szansa, że trafisz prosto do klienta.

Zgodnie z takim myśleniem do programu Google Ads dodano nową opcję. Mowa o sugestiach reklamy (ad suggestions). Funkcja ta generuje do 50 sugestii reklamowych na tydzień. Oczywiście każdy użytkownik programu może te propozycje akceptować, odrzucać czy do woli edytować. Dzięki temu udogodnieniu łatwiej się tworzy różne wersje istniejących już reklam.

Tak czy inaczej automatycznie pisane propozycje nie zastąpią eksperta, który od lat tworzy kampanie reklamowe i zna techniki skutecznego działania. Omawiana opcja jest dla nich tylko ciekawostką i pewną wskazówką.

Notatki w Google Ads

Kolejnym usprawnieniem jest funkcja dodawania wewnętrznych notatek. Można je załączyć na poziomie swojego konta, kampanii czy grupy. Komentarze dodaje się również poprzez kliknięcia w określone wartości wykresów. Przebiega to łatwo, a opcja jest, jak się okazuje, przydatna. Odtąd twórca reklam wszystkie cenne informacje, uwagi zamieści w jednym miejscu. Następnie szybko, nie marnując czasu, je odnajdzie.

W odpowiednim okienku umieszcza się ważne dla siebie oraz projektu dopiski. Miejsca jest akurat tyle, aby wyczerpująco sformułować swoje przemyślenia.Tutaj także skorygujesz datę, o ile wcześniej Ci się pomyliła. Sporządzony komentarz zobaczy, kto ma dostęp do konta.

Przydatne jest też to, że za sprawą jednego kliknięcia obejrzysz wszystkie swoje notki. Następnie przefiltrujesz je zależnie od potrzeb. W osobnej karcie pojawiają się daty powstania komentarzy oraz to, kto je stworzył.

Nowinka jest na pewno przydatna. Odtąd nie musisz szukać ważnych informacji w zewnętrznych dokumentach. Dodatkowo wpisuje się je w odpowiedni kontekst.

Nowe opcje targetowania

Na Zachodzie program Google Ads zaoferował reklamodawcom większe możliwości targetowania. Stało się ono jeszcze precyzyjniejsze. Bez wątpienia z pewnym opóźnieniem dotrze to również do Polski. Nowością jest tutaj kierowanie reklam do internautów pod kątem wydarzeń życiowych (life events targeting).

Cykl życia człowieka składa się z etapów szczególnych, przejściowych. Zmieniają one jego potrzeby, zapatrywania czy sposób postrzegania świata. Także zdecydowanie przeobrażają jego konsumenckie cele. Do takich momentów zalicza się ukończenie studiów, zawarcie małżeństwa czy przeprowadzkę. W ostatnim przypadku osoba przenosząca się na nowe miejsce niezwłocznie wyszukuje w internecie adresy wszelkiego rodzaju sklepów, restauracji, czy obiektów usługowych.

Na początku jest tylko kilka profili tego rodzaju klientów. W niedalekiej przyszłości ich liczba zapewne wzrośnie. Zwłaszcza, że pierwsze testy wykazały skuteczność takiej formy targetowania

Czy warto zainwestować w Google Ads?

W wirze ciągłych przeobrażeń nie należy stać bezradnie ze zwieszonymi smętnie ramionami. Trzeba się dostosować do zmian, aby nie stracić dystansu do konkurencji!

Pamiętaj, że Twoi branżowi rywale już korzystają albo z pewnością zapragną skorzystać z nowych udogodnień oferowanych przez Google Ads. Także i Ty powinieneś zmaksymalizować efektywność promocji swojej marki oraz proponowanych usług czy produktów.