Skuteczna reklama na Facebooku, część I
Planujesz kampanię reklamową na Facebooku? Zastanawiasz się, jak przygotować reklamę, która będzie skutkowała zwiększeniem sprzedaży? W poniższym artykule przybliżymy Ci …
Planujesz kampanię reklamową na Facebooku? Zastanawiasz się, jak przygotować reklamę, która będzie skutkowała zwiększeniem sprzedaży? W poniższym artykule przybliżymy Ci tajniki reklam na niebieskim portalu i podpowiemy Ci, jak zyskać więcej dzięki skutecznym kampaniom.
Komunikacja dobrana do celów kampanii reklamowej
Jeżeli chcesz zakomunikować, że w Twoim sklepie internetowym można kupić konkretny produkt, musisz o tym powiedzieć prosto i jasno. Niestety, jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez reklamodawców jest błędne przedstawienie intencji reklamy. Uważaj, ponieważ jeżeli Twoi potencjalni klienci wyczują, że “kręcisz” – nie zaufają Ci. Mało tego, w reklamę będą klikać nieodpowiednie osoby, które nie będą nastawione na kupno, a zostały zachęcone np. nowym, ciekawym produktem i zdobyciu wiedzy na jego temat.
Kolejnym błędem popełnianym przez reklamodawców jest niedopasowanie komunikatu do grupy odbiorców. Przed przystąpieniem do projektowania kampanii reklamowej należy jasno określić cel i grupę odbiorców przedsięwzięcia. Inaczej, jeżeli będziesz chciał mieć wymierne korzyści, będziesz musiał zainwestować w remarketing. Odpowiednio dobrana grupa odbiorców już od samego początku może Ci pomóc w sile przebicia komunikatu. Wtedy, jeżeli na Twoją stronę trafią osoby niekoniecznie zainteresowane zakupem w pierwszej chwili, działania remarketingowe będą bardziej skuteczne. Ważną kwestią w kontekście określania grupy odbiorców jest jakość podobnych Grup Odbiorców, czyli Lookalike Audience. Na czym to polega? Algorytm Facebooka analizuje zachowania, dane i zainteresowania osób, które odwiedziły bądź śledzą daną stronę, a następnie wyszukuje reklamy – możemy kierować reklamę do osób podobnych do naszej grupy odbiorców.
Jeżeli w skład naszej grupy będą wchodzili potencjalni klienci, a nie przypadkowe osoby, reklama będzie dużo bardziej skuteczna. Facebook tworzy Lookalike Audience na podstawie:
- użytkowników aktywnych w danym poście
- fanów na fanpage’u
- użytkowników, którzy obejrzeli dane wideo przez 3 sekundy albo w całości
- danych osobowych i kontaktowych
- danych z piksela konwersji
Efektywna reklama, czyli jaka?
Najważniejszym elementem każdej Facebookowej reklamy jest przycisk (button) call to action, czyli wzywający do reakcji: np. Kup teraz, Zamów dla siebie. Zaraz obok buttona CTA ważna jest jasno zakomunikowana cena, ponieważ wtedy potencjalny klient będzie wiedział, że ma do czynienia z ofertą sprzedażową, a nie z informacją na temat produktu.
Najważniejsze elementy efektywnej reklamy. Aby określić to, czym interesuje się grupa, przeprowadź analizę behawioralną. Można to zrobić korzystając z Menagera Reklam – sprawdzimy to za pomocą narzędzia Statystyki Grupy Odbiorców (Audience Insights). Dzięki analizie behawioralnej będziesz w stanie tworzyć grafiki, które będą korespondowały z zainteresowaniami odbiorców, co zwiększy Twoją widoczność. Inaczej mówiąc: jeżeli grupa interesuje się piłką nożną, na grafice ma się znaleźć piłkarz, piłka lub coś, co nawiązuje do tego sportu. Oczywiście gra skojarzeń powinna być prowadzona w granicach zdrowego rozsądku – jeżeli sprzedajesz artykuły niemowlęce, to ciężko skojarzyć je z piłką nożną, prawda?
Chcesz wiedzieć więcej na temat skutecznej reklamy na Facebooku? Śledź naszego bloga – już niebawem dalsza część artykułu!