Frazy kluczowe, o ile dobrze dobrane, pomagają odnieść sukces w internecie. Dziś przyjrzyjmy się im bliżej – nie pod względem doboru, a pod kątem ich rodzajów.

Słowa kluczowe Google

Frazy kluczowe, inaczej słowa kluczowe to wyrażenia wpisywane w wyszukiwarkę, które służą do znalezienia konkretnej informacji, konkretnego produktu lub usługi. Planując działania pozycjonujące stronę, na początku musimy zastanowić się nad wyborem odpowiednich fraz. Możemy wyróżnić parę rodzajów słów kluczowych:

  1. Ogólne słowa kluczowe

Składają się z jednego do dwóch słów. Używamy ich wtedy, kiedy nie mamy dokładnej wizji dotyczącej wyszukiwanych informacji. Kiedy na przykład szukamy zegarka, ale nie mamy na myśli konkretnego modelu, wpisujemy “zegarek”, “zegarek damski/męski”. Należy zauważyć, że w przypadku ogólnych słów kluczowych mamy do czynienia z ogromną konkurencją, dlatego jeżeli pozycjonowanie naszej strony ma być dla nas korzystne, nie powinniśmy się skupiać tylko na takich sformułowaniach.

  1. Brandowe słowa kluczowe

Ten rodzaj fraz używany jest wtedy, kiedy użytkownik nie zna dokładnego adresu danej firmy. W pole wyszukiwarki wpisywane są najczęściej fragmenty adresu bądź jedynie nazwa przedsiębiorstwa. Wtedy szukana strona plasuje się na pierwszym miejscu wyników wyszukiwania. Zdarza się, że nazwa firmy nie jest unikatowa i na rynku istnieje wiele podobnych. Wówczas, aby nie tracić potencjalnych klientów, należy zadbać o odpowiednią optymalizację pod frazę z nazwą firmy.

  1. Long tail – słowa kluczowe typu “długi ogon”

W odróżnieniu od ogólnych słów kluczowych, takie frazy składają się z więcej niż dwóch wyrazów. Frazy tego typu są bardzo precyzyjne i pomagają w pozycjonowaniu stron specjalnie pod konkretnych klientów. Mniejsza konkurencja sprawia, że posługiwanie się takimi frazami w pozycjonowaniu jest łatwiejsze. Jako przykład frazy typu long tail może posłużyć “zegarek damski skórzany pasek brązowy”.

  1. Słowa kluczowe z problemami klientów

Krótko mówiąc są to szczegółowe pytania klientów, a także prośby o opinie innych. Takich fraz używamy, gdy chcemy poznać konkretną opinię innych użytkowników na temat danego produktu lub usługi. Słowa kluczowe z problemami klientów wykorzystywane są również wówczas, gdy szukamy rozwiązania problemu. Jeżeli chcemy poznać realne problemy naszych klientów, należy monitorować takie frazy.

Aby pozycjonowanie strony było skuteczne, należy dobrać odpowiednie słowa kluczowe. Warto poświęcić temu zagadnieniu jak najwięcej czasu. W ten sposób cały poświęcony przez nas czas zwróci się w postaci wysokich wyników wyszukiwania.