4 zasady tworzenia grafik na portale społecznościowe
Jeżeli prowadzisz swój profil na portalu społecznościowym, na pewno wiesz, jak trudno wybić się ze swoimi treściami ponad konkurencją. Jeżeli …
Jeżeli prowadzisz swój profil na portalu społecznościowym, na pewno wiesz, jak trudno wybić się ze swoimi treściami ponad konkurencją. Jeżeli masz taki problem, kluczem do sukcesu może być odpowiednie komponowanie grafik, które towarzyszą Twoim wpisom. Obraz jest bardzo ważny na portalach społecznościowych – ale nie byle jaki! Obraz musi wyrażać to, co chcemy przekazać i wzbudzać w odbiorcach określane przez nas emocje. Jak stworzyć grafikę, która wywoła reakcję wśród odbiorców?
-
Wyróżnij się!
Na Twoich grafikach nie może zabraknąć logo – to po nim odbiorcy będą Cię rozpoznawać. Jeszcze większą świadomość Twojej marki uzyskasz wtedy, kiedy nie będziesz tworzył randomowych kompozycji, a spójne, określające Twój charakter i pasujące do Twojego profilu. Dzięki temu odbiorca będzie kojarzył obraz z Twoją firmą, co może wzbudzić w nim większą ciekawość. Ładna grafika to jednak nie wszystko! Najważniejsza jest jasność przekazu. Uświadom sobie, że nie każdy przeczyta treść, którą zamieścisz nad grafiką: to ona musi mówić jasno, o co Ci chodzi.
-
Dobra kompozycja to podstawa
Dzięki zgrabnej, dobrze przemyślanej kompozycji, możesz kierować uwagą odbiorcy. Ciekawostką jest to, że elementy grafiki umieszczone po lewej stronie działają na prawą półkulę mózgową (bardziej kreatywną), a te elementy, które są po prawej stronie, zadziałają na lewą półkulę (bardziej analityczną). Jeżeli więc nie chcesz, aby Twój obraz tracił na spójności i atrakcyjności względem treści, umieść go po lewej stronie grafiki. Oczywiście nie wszystkie grafiki muszą być komponowane na tej zasadzie! Niektóre elementy będą dobrze analizowane przez obie półkule. Kolejna wskazówka, to umieszczanie hasła w centralnym punkcie optycznym, czyli w odległości mnij więcej ⅓ od głównej krawędzi obrazu. Aby wzmocnić przekaz i nakierować uwagę odbiorcy, możesz też użyć strzałek, wskazujących dłoni, bądź… zdjęcia osoby, która patrzy wprost na odbiorcę.
-
Kolor ma ogromne znaczenie!
Najprościej i najkrócej mówiąc: kolor wpływa na emocje odbiorcy. Klasycznym podziałem barw jest podział na barwy zimne i ciepłe. Ciepłe pobudzają, zimne z kolei uspokajają. Dzięki temu można nadać poszczególnym kolorom konkretne cechy:
- kolor żółty wzbudza optymizm
- kolor pomarańczowy daje radość
- kolor czerwony to ekscytacja i odwaga
- kolor fioletowy wzmaga kreatywności
- kolor niebieski wzbudza zaufanie
- kolor zielony uspokaja
-
Wychodź poza schematy!
Ustaliliśmy już, że chcesz, aby Twój przekaz był wysoce rozpoznawalny. Największym błędem, jakim możesz uczynić, to powielanie schematów. Nie kopiuj na ślepo rozwiązań innych – inspiruj się nimi. Dzięki temu stworzysz niepowtarzalną korespondencję wizualną ze swoimi odbiorcami i zwiększysz świadomość marki.