8 zasad skutecznego wideo marketingu
Według badań przeprowadzonych przez Mobience, obecnie najczęściej wykorzystywaną aplikacją jest Youtube. Ale reklamy w formie wideo pojawiają się również na …
Według badań przeprowadzonych przez Mobience, obecnie najczęściej wykorzystywaną aplikacją jest Youtube. Ale reklamy w formie wideo pojawiają się również na Facebooku, a także na stronach internetowych. A skoro tak, warto rozszerzyć swój marketing o wideo i traktować go tak poważnie, jak reklamy telewizyjne. Część Twoich odbiorców nie ogląda telewizji, więc przekaz prezentowany za pośrednictwem Internetu musi być nie mniej perfekcyjny. Twoja publiczność powinna rosnąć z dnia na dzień, więc przed przystąpieniem do realizacji pomysłu zastanów się nad skutkami, które chcesz osiągnąć. Pamiętaj o złotej zasadzie wideo marketingu: lepiej poświęcić na niego więcej czasu, niż wypuścić w świat mało zachwycający zlepek przypadkowych ujęć.
Chcesz przygotować skuteczne wideo? Pamiętaj o kilku zasadach:
- Określ odbiorcę swoich treści. Jeżeli masz kilka różnych grup odbiorców, przygotuj kilka klipów, natomiast jeżeli możesz przygotować tylko jeden spot – zrób go tak, aby był jak najbardziej uniwersalny.
- Zauważ, że Youtube i Facebook nie są takimi samymi kanałami przekazu – każde z medium rządzi się innym prawem. W związku z tym koniecznie dostosuj scenariusz do miejsca, w którym chcesz opublikować swoją reklamę. Niektóre filmy, jak case study czy wywiady wymagają również innych technik realizacji obrazu i dźwięku – weź to pod uwagę.
- Walcz o każdą sekundę uwagi odbiorcy, ale szanuj jego czas! Zainteresuj go i wzbudź w nim emocje tak, aby zapamiętał Twój przekaz. Nie twórz przekazu sam – skonfrontuj swój pomysł z odczuciami reszty zespołu. Dzięki temu uzyskasz wypadkową różnych gustów i odczuć, co pozwoli na lepsze dopasowanie przekazu do Twojego odbiorcy.
- Pamiętaj o budżecie: musi być dostosowany do celu, jaki chcesz osiągnąć. Jeżeli nie wiesz, jak zrealizować dany pomysł, skonsultuj go z kimś bardziej doświadczonym od Ciebie. Może się bowiem okazać, że to, co uważasz za proste, jest a wykonalne i odwrotnie.
- Formę przekazu dostosuj do platformy: Facebook domyślnie odtwarza wideo bez dźwięku (odbiorca musi w niego kliknąć), smartfon bez problemu poradzi sobie z pionowym obrazem, natomiast telewizja i Youtube mogą mieć z nim problem. Pierwsze parę sekund będzie też świadczyło o tym, czy odbiorca obejrzy przekaz, czy go przewinie.
- Jakość materiału musi być idealna. Odbiorca musi zobaczyć i usłyszeć to, co najważniejsze w przekazie. Inaczej szybko zrezygnuje z dalszego oglądania materiału.
- Po udostępnieniu materiału w sieci nie pozostawiaj go samego sobie. Wykorzystaj potencjał narzędzi do monitorowania skuteczności swojego przekazu, aby w przyszłości wiedzieć, na jakie treści reagują Twoi odbiorcy.
- Pracuj nad szczegółami do momentu, aż nie będziesz w pełni zadowolony z uzyskanego efektu. Detale są na miarę złota – na wypadek, gdyby ktoś miał ochotę przejrzeć klip klatka po klatce.