E-marketing dla biur nieruchomości cz.2
W poprzednim tekście udowodniliśmy Wam za pośrednictwem danych statystycznych, że prowadzenie działań w Internecie jest dzisiaj koniecznością. Dotyczy to zwłaszcza …
W poprzednim tekście udowodniliśmy Wam za pośrednictwem danych statystycznych, że prowadzenie działań w Internecie jest dzisiaj koniecznością. Dotyczy to zwłaszcza środowiska biur nieruchomości, którego rynek jest znacznie rozdrobniony, a konkurencja bardzo duża. Ponadto, dzięki pierwszej części niniejszego mikrocyklu poznaliście już niesamowite korzyści finansowe, jakie płyną z prowadzenia e-marketingu na Facebooku.
Dzisiaj skupimy się na czysto marketingowych aspektach prowadzenia profilu na Facebooku przez podmioty branży nieruchomości.
Obecność w Internecie
Dzisiaj internetową wizytówką jest nie tylko reprezentacyjna i przyjazna użytkownikowi strona internetowa, ale także profesjonalnie i spójnie prowadzone konto na Facebooku.
Potencjalni klienci biur nieruchomości coraz częściej sprawdzają w Internecie z kim nawiązują przyszłą współpracę, czytają opinie, czy szukają wiadomości. A gdzie zasięgną najlepszych informacji, jak nie z portalu społecznościowego, gdzie każdy może się swobodnie wypowiedzieć na profilu danej firmy?
Duży zasięg działań marketingowych
W przypadku Facebooka, to właściciel profilu decyduje, jakie środki jest w stanie zainwestować w działania promocyjne oraz do jakiego klienta docelowego chce dotrzeć. W tym przypadku doskonale sprawdza się zasada – im więcej zainwestujesz, tym więcej zyskasz. Tym bardziej, że wszelkie włożone nakłady finansowe skierowane są wyłącznie na konkretną grupę docelową, więc nie ma możliwości ich marnowania czy nieefektywności.
Szerokie możliwości marketingowe
Facebook umożliwia użytkownikom stosowanie różnorodnych narzędzi mających na celu promocję naszej firmy. W zależności od obranego przez biuro nieruchomości celu, możemy zaktywizować użytkowników oraz pozyskać nowych klientów za pośrednictwem udziału w zorganizowanym konkursie. Możemy także postawić na urozmaicenie naszej oferty inwestując w odpowiednie aplikacje do prezentacji ofert nieruchomości. Aby lepiej zaistnieć w sferze Facebooka, możemy wykorzystać możliwości aktywnych postów lub postów promujących. Możemy także tworzyć kampanie reklamowe dla danej oferty, określając szczegółową grupę docelową i zasięg działań.
Pod względem e-marketingu, Facebook wydaje się być zatem najlepszym kanałem komunikacyjnym z potencjalnymi odbiorcami i klientami. Zwłaszcza, że to właśnie ci potencjalni odbiorcy, obok bogatych propozycji ofertowych, stanowią trzon i idee funkcjonowania każdego biura nieruchomości.
Mamy nadzieję, że zarówno tym tekstem, jak i poprzednim, udowodniliśmy każdemu przedstawicielowi środowiska obrotu nieruchomościami, że bezsprzecznie warto zainwestować zarówno czas, jak i fundusze w prowadzenie Facebooka. Sprawdźcie sami, a efekty tych działań zobaczycie szybciej, niż się spodziewaliście!