Influencer Marketing jest narzędziem, który pomaga w kształtowaniu decyzji zakupowych konsumentów. Obecnie ponad 70% kupujących szuka informacji o produktach i usługach w mediach społecznościowych, które znajdują się na drugim miejscu rankingu zaufania odbiorców. Influencer Marketing wykorzystuje preferencje konsumentów, aby trafić do nich za pomocą autorów opinii.

Influencer marketing – o co chodzi?

Zdaniem Kyle Wonga, Influencer marketing nastawiony jest na komunikację nie tyle z konsumentami, co z osobami, które mogą mieć wpływ na ich decyzje zakupowe. W tym kręgu znajdziemy przede wszystkim celebrytów, ale nie tylko. Dzięki temu, że odbiorcy bardziej ufają influencerom niż markom, ta strategia marketingowa jest bardzo trafna i zwyczajnie działa. Influencer nie zajmuje się tradycyjnie rozumianą reklamą produktu – blogerzy i vlogerzy tworzą treści dla siebie i dla swoich fanów, a więc nie dla marki, a we współpracy z nią.

Wpływowi autorzy

W Influencer Marketingu to nie sposób komunikacji jest najważniejszy, a sam influencer, czyli osoba, która bezpośrednio zajmuje się przekazem. Im bardziej wpływowy autor, tym jest bardziej świadomy preferencji swoich odbiorców, a tym samym wie, w jaki sposób dotrzeć do nich najlepiej. Autor – celebryta dodatkowo przyciągnie konsumentów swoim autorytetem i wizerunkiem. W środowisku blogowym i vlogowym autorzy najczęściej zgadzają się na tego typu promocję w zamian za samą możliwość testowania danego produktu czy usługi. Bardziej wpływowi twórcy niemal na pewno będą się wiązali z większymi kosztami kampanii. Wśród zalet wykorzystywania znanych osób w kampanii jest fakt, że dzięki temu budujemy autentyczne więzi z marką. Tym sposobem zdobywamy również zaufanie i wzbudzamy zainteresowanie konsumentów. To wszystko przekłada się na zwiększenie świadomości marki, wzrost konwersji, znacznie wyższy poziom zainteresowania, ale także edukację odbiorców. To wszystko skutkuje najbardziej pożądanym efektem – zwiększeniem sprzedaży.

Choć umowa z autorem treści jest ściśle określona i zawiera zakres działań influencera, twórcy często nadprogramowo działają na rzecz marek z którymi współpracują. Objawia się to w postaci dodatkowych treści a także ustnych przekazów na temat produktów i usług, co wpływa na jeszcze wyższy zasięg. Konsumenci sami przekazują dalej informacje, powodując, że żywotność kampanii jest jeszcze dłuższa, niż zakładano.

Influencer Marketing już teraz jest bardzo popularną formą marketingu, a jego popularność stale rośnie. Aktualnie korzysta z niego aż 65% marek, a wiele z nich ma swoje stałe twarze.