Pierwsze wrażenie jest ważne (o ile nie najważniejsze) w każdej branży. Najlepiej postarać się o to, aby było ono jak najlepsze, ponieważ można to zrobić tylko jeden raz. Pierwsze wrażenie często rzutuje na dalsze postrzeganie marki, więc tym większy problem, jeśli było ono wybitnie złe. Jeżeli tak się stanie, na nic nie przyda Ci się wysiłek, który wkładasz w pozyskiwanie i obsługę klientów!

Pozytywne pierwsze wrażenie możesz budować już z poziomu swojej strony internetowej. Przyjrzyj się jej dokładnie: jakie drobne rozwiązania możesz na nią wprowadzić, aby już na samym początku miło zaskoczyć potencjalnych klientów? To prawda, że prowadząc stronę internetową jesteś już w czołówce firm sukcesu: ułatwiasz klientom znalezienie podstawowych informacji na temat swojej działalności. To jednak nie wszystko – na swojej witrynie postaraj się stworzyć warunki, które sprawią, że klient będzie się czuł bezpiecznie z Tobą. Call 247 może okazać się dla Ciebie przydatnym narzędziem, które zostanie miło odebrane przez klientów, a Tobie ułatwi pracę.

Wyjdź z inicjatywą kontaktu

Nie narzucaj się z chęcią kontaktu – delikatnie go zaoferuj. Propozycja kontaktu jeszcze przed tym, zanim klient o niego poprosi, jest dobrym sposobem na pozyskiwanie kontrahentów. Podczas rozmowy telefonicznej masz szansę na rozwianie wszelkich wątpliwości, które naturalnie pojawiają się w głowach klientów. Dobry sprzedawca będzie jednak potrafił rozwiać te wątpliwości, a nawet nakłonić rozmówcę do skorzystania z usług. Samo wyjście z inicjatywą rozmowy to nie wszystko. Określ jasno, kiedy ten kontakt nastąpi! Oczywiście nie musi to być od razu telefon sprzedażowy. Nakreśl, że jeżeli klient ma takie życzenie, chętnie oddzwonisz do niego z ofertą w konkretnym przedziale czasowym, np. w ciągu 30 sekund, minuty czy godziny.

Pomagaj, nie nakłaniaj

Szukając specjalistów w danej branży, klienci często wiele razy oglądają te same strony internetowe. Porównują cenniki, doświadczenie firmy, opinie. Proces dokonywania wyboru można znacząco przyspieszyć poprzez pomoc w podjęciu jej! Siła perswazji ma tu znaczenie kluczowe – proste i konkretne informacje, których poszukują klienci, można przekuć w hasła zapobiegające wyjściom ze strony i zawahaniom przed dokonaniem zakupu. Ważne, żeby zrobić to z wyczuciem, inaczej nie potrzebnie wystraszysz potencjalnych klientów. W kwestii pomagania można wyróżnić jeszcze jedną cechę, na którą warto zwrócić uwagę: kierowanie od razu do konkretnego działu. Dzięki temu Twój klient nie będzie się denerwował, że rozmawia z którymś z kolei pracownikiem Twojej firmy nie potrafiąc rozwiązać sprawy, ale i zaoszczędzisz czas pracowników, którzy będą wiedzieli konkretnie o czym rozmawiać z klientem.

Nie działaj zbyt szybko

Brak odpowiedzi na wypełniony formularz kontaktowy to najgorsze, co może spotkać Twojego klienta. Jeżeli obiecasz mu kontakt, a nie dojdzie do niego, klient poczuje się oszukany oraz będzie miał przeświadczenie, że zmarnowałeś jego czas. Nie możesz do tego dopuścić! W zależności od tego, z jakiej jesteś branży, możesz dać klientowi czas potrzebny do przygotowania się do rozmowy z Tobą. Na swoim Call 247 możesz zamieścić informację o tym, że oddzwonisz w ciągu jednego dnia – oczywiście w dni robocze. Twój klient będzie oczekiwał telefonu od Ciebie, a czas, który dałeś mu między zgłoszeniem a telefonem da mu możliwość przemyślenia ewentualnych pytań do Ciebie, dzięki czemu rozmowa będzie maksymalnie merytoryczna. Nie inaczej zadziała prosta informacja, że aktualnie nie przebywasz w biurze i zadzwonisz przy pierwszej możliwej okazji następnego dnia bądź po weekendzie. Twoja strona pracuje 24/7, więc dzięki temu nie będą to czcze obietnice kontaktu a jasny i zrozumiały przekaz. W czasie oczekiwania na kontakt z Twojej strony Twój klient może skorzystać – możesz zaproponować mu np. darmowego e-booka.

Kontakt z klientem po jego prośbie jest niezmiernie ważny – dzięki temu Twoja firma może zyskać nowego, zadowolonego klienta, który dla Ciebie będzie oznaczał zysk. Jeżeli nie oddzwonisz do niego, albo zapomni o Tobie, albo w tym czasie skorzysta z usług konkurencji. Najgorszą konsekwencją zaniechania kontaktu jest wywołanie negatywnego pierwszego wrażenia, które jest bardzo ciężkie do zatuszowania.

 

call 247