Inbound marketing
Czym jest Inbound marketing? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło …
Czym jest Inbound marketing? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.
Inbound marketing opiera się na założeniach marketingu za przyzwoleniem (“permission marketing”), metodzie opisanej przez Setha Godina. Podobnie jak marketing za przyzwoleniem, Inbound marketing zakłada, że treści powinny trafiać do konsumentów tylko w momencie, kiedy są przez nich wyszukiwane, a tym samym – staną się odpowiedzią na ich potrzeby. Oznacza to rezygnację z agresywnej formy marketingu (outbound) i skupienie się na atrakcyjnych treściach, SEO oraz wszelkich działaniach w serwisach społecznościowych. Inbound marketing to nic innego jak odpowiednia dystrybucja informacji na temat produktu bądź usług tak, aby konsument w momencie wyszukiwania trafił właśnie na nasze komunikaty.
Narzędzia metody Inbound marketing
Jak każda inna metoda, Inbound marketing również korzysta z właściwych dla siebie narzędzi. Są to:
- newsletter i mailing – cykliczna komunikacja z klientem za pomocą e-maila. Komunikacja zakłada wersję sprzedażową i wizerunkową. Korzystając z tego narzędzia, nie można zapomnieć o materiałach ekskluzywnych, które zapobiegną wypisaniu się z listy mailingowej;
- obecność w mediach społecznościowych – fanpage na Facebooku, profile w takich serwisach jak Instagram, Twitter, YouTube, LinkedIn. Media społecznościowe zapewniają nam właściwą interakcję z klientem;
- blog firmowy bądź personalny;
- odpowiednia optymalizacja SEO, której celem jest wygenerowanie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach;
- content marketing – tworzenie unikatowych treści, dystrybuowanych jako infografiki, raporty, przewodniki, case study czy webinary.
Tę metodę marketingu odróżnia od innych form między innymi docieranie do odbiorców. Patrząc na reklamę telewizyjną wiemy, że ma ona bardzo szerokie grono odbiorców. W Inbound marketingu jest zupełnie inaczej – nasz komunikat dociera do ściśle określonego grona, któremu przekażemy wartość dodaną do produktu. Dzięki takim działaniom angażujemy potencjalnych klientów i mamy realną szansę na przeistoczenie ich w klientów stałych i przywiązanych do marki.