Pop-up jest jednym ze skuteczniejszych sposobów na generowanie leadów w obrębie strony internetowej. To pojawiająca się niby znikąd i znienacka przynęta, wyskakujący baner. To właśnie dzięki niemu możesz zatrzymać klienta, który właśnie miał zamiar opuścić Twoja stronę. Ale pozostał na niej – w zamian za dane kontaktowe, zaproponowałeś zniżkę. I udało się! Masz klienta i masz dane do kontaktu. Brawo pop-up!

Odbiorca a pop-up

Mimo niewątpliwie wielu zalet, jakie przynoszą pop-up’y, użytkownicy mają o nich negatywne zdanie. Według badań przeprowadzonych przez ekipę WebMeUp dla 70% Amerykanów pop-up’y są irytujące. Przeszkadzają, są nieładne i psują pozytywne doświadczenie korzystania ze strony internetowej. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w lutym tego roku Google wprowadziło aktualizację, która obniża rankingi stronom internetowym, które stosują agresywne okienka reklamowe i pop-up’y, na podstawie oceny jakości strony.

Uwierz statystykom

Jednak wyniki tych samych badań wykazały jednocześnie, że pop-up’y zwiększają ilość zapisów do newslettera dwukrotnie oraz zwiększają sprzedaż o 162%. To zadziwiająca rozbieżność między negatywnym odbiorem pop-up’ów przez klienta a pozytywnymi efektami, jakie przynoszą. Stosowanie tej metody jest jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie sprzedaży i generowania leadów.

Jak przygotować pop-up pod odbiorcę?

Wiesz już, że pop-up zazwyczaj przeszkadza użytkownikom w korzystaniu i poruszaniu się po stronie internetowej. Zawsze jednak możesz postarać się o to, by te odczucia względem pop-upów na Twojej stronie były bardziej pozytywne. Jak to zrobić?

  1. Zadbaj, żeby pop-up nie wyświetlał się zbyt często jednemu użytkownikowi.
  2. Zadbaj, żeby pop-up nie zasłaniał całej strony.
  3. Spersonalizuj i dopasuj pop-up do konkretnej osoby.
  4. Podaj najważniejsze informacje np. dlaczego użytkownik ma się zapisać na newsletter?
  5. Wprowadź właściwe CTA w widocznym miejscu.
  6. Nie utrudniaj zamknięcia okienka np. przez uciekające „x” lub umieszczenie znaku zamknięcia okna w niewłaściwym miejscu.
  7. Zadbaj o dobry moment wyświetlenia pop-up’u. Dobrym rozwiązaniem są pop-up’y, wyświetlane dopiero w momencie, kiedy użytkownik chce opuścić stronę.
  8. Sprawdź czy pop-up’y nie spowalniają ładowania się strony.
  9. Testuj i optymalizuj dzialanie skuteczności pop-up’ów pod konkretnych odbiorców.
  10. Sprawdź, jak Twoje pop-upy wyglądają na urządzeniach mobilnych.