Pięć sposobów na pozyskanie leadów
Mówią na nich „wyznawcy apple’a”. Wszędzie, gdzie się nie pojawią, ostentacyjnie błyszczą ich legendarne urządzenia. Słowa „telefon komórkowy” kojarzą im się jednoznacznie firmą …
Mówią na nich „wyznawcy apple’a”. Wszędzie, gdzie się nie pojawią, ostentacyjnie błyszczą ich legendarne urządzenia. Słowa „telefon komórkowy” kojarzą im się jednoznacznie firmą z Cupertino. Chciałbyś zbudować zaangażowanie godne marki Steve’a Jobsa? Chciałbyś mieć więcej klientów niż włosów na głowie? Dobrze trafiłeś.
Pozyskiwanie leadów (z ang. lead generation) to, mówiąc najprościej, proces wzbudzania zainteresowania naszymi produktami, usługami bądź twórczością. W tym celu tworzymy treści, zachęcające użytkowników do pozostawienia nam swoich danych, takich jak numer telefonu lub adres e-mail. Istnieje kilka sprawdzonych sposobów na osiągnięcie tego celu. Chcesz je poznać? Do dzieła!
Przyspiesz swoją stronę
Przeciętny użytkownik internetu wykazuje się cierpliwością godną nastolatka na pierwszej randce. Nie daruje nam nawet jednej chwili zwłoki i bez zastanowienia wróci na stronę z wynikami wyszukiwania. Dane zebrane przez kissmetrics.com dowodzą, że sekunda opóźnienia może zmniejszyć konwersję witryny nawet o 7%! Wniosek jest prosty: jeśli zauważasz wysoki współczynnik odrzuceń (ang. bounce rate) na swojej stronie, spróbuj powiązać go z prędkością ładowania strony. Możesz ją zmierzyć np. za pomocą tego narzędzia Google: https://developers.google.com/speed/pagespeed/.
Przygotuj wyjątkowy formularz zapisu
Użytkownicy internetu są przyzwyczajeni do formularzy zapisu i chętnie z nich korzystają. Nie znaczy to, że możesz pójść na łatwiznę. Pamiętaj o kilku podstawowych zasadach, żeby zwiększyć atrakcyjność swojej witryny: zadbaj o dobre CTA (więcej na ten temat dowiesz się z naszego kompendium marketingowego), a także wizualną spójność formularza z Twoją marką. Dobrym pomysłem jest umieszczenie go w sekcji strony nazywanej header (u góry) lub tuż pod nią. Jeśli Twój formularz nie spełnia wyznaczonej mu roli, spróbuj przygotować kilka wariantów i zbadaj ich skuteczność za pomocą testów A/B.
Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych
Dobry konkurs w mediach społecznościowych robi więcej leadów niż tysiąc słów. Świetnym pomysłem jest dołączenie do np. facebooka zewnętrznej aplikacji, zbierającej dane kontaktowe od zainteresowanych ofertą użytkowników. Jeśli chciałbyś mieć dedykowaną aplikację internetową dla swojego biznesu, daj nam znać, jesteśmy mistrzami w tej dziedzinie. Innym sposobem na konkurs jest przekierowanie użytkownika na zewnętrzną stronę, na której będzie już czekał na niego piękny formularz (patrz wyżej).
Użyj wtyczki typu Call247
Właściwie to najlepiej użyć dokładnie wtyczki Call247, ponieważ na tle konkurencji odznacza się bardzo dobrym stosunkiem ceny do możliwości. Jak to działa? Użytkownik, który jest zainteresowany kontaktem z Twoją firmą, może za pośrednictwem naszej aplikacji zostawić informacje o numerze telefonu i preferowanej godzinie kontaktu. Nie ma chyba łatwiejszego sposobu na generowanie wartościowych leadów.
Rób dobry content i bądź z niego kontent
Udostępnienie specjalistycznego e-booka w zamian za maila, niesie ze sobą kilka korzyści. Poza zdobyciem cennego adresu, budujemy wizerunek eksperta, który będzie pracował na nas długie miesiące, a nawet lata. Użytkownik internetu nie chce kupować od anonimowego sprzedawcy. Chce człowieka z krwi i kości, z własną historią i własnymi sposobami komunikacji. Chce eksperta, którego wiedzę potwierdzają czyny i słowa, własnoręcznie i nieodpłatnie opublikowane w sieci. Taka postawa buduje zaufanie, tworzy osobiste marki i samoistnie generuje leady. Chcemy być stale w kontakcie z ekspertami interesujących nas dziedzin, dlatego ufamy im podejmując decyzję zakupowe.
To tylko kilka sposobów na skuteczne pozyskanie leadów. W praktyce marketingowej jest ich o wiele, wiele więcej. Jeśli chcesz, by kwestią budowania zaangażowania wokół Twojej marki zajęli się eksperci ー skontaktuj się z nami!