Feed produktowy
Czym jest feed produktowy? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło …
Czym jest feed produktowy? Aby przybliżyć Wam to i inne zagadnienia z dziedziny marketingu, stworzyliśmy kompendium wiedzy. Dzisiaj kolejne hasło z zakresu marketingu.
Feed produktowy, czy też z polskiego – plik produktowy, to systematycznie aktualizowany zbiór produktów danego e-commerce’u. Każdy produkt zawarty w feedzie posiada konkretne atrybut (parametry). Posiadanie takiego pliku pomaga we współpracy z zewnętrznymi partnerami, którzy wykorzystują produkty znajdujące się w ofercie w dynamicznych materiałach reklamowych.
Feed produktowy – budowa
Plik produktowy zbudowany jest w oparciu o logiczną strukturę, najczęściej wypracowaną przez lata. Feed występuje w formacie CSV bądź XML. W jego skład wchodzi szczegółowe zestawienie wszystkich produktów umieszczonych w e-shopie. Każda pozycja powinna zawierać:
- nazwę;
- kategorię;
- markę;
- kolor;
- krótki opis;
- link do zdjęcia;
- link do strony docelowej produktu;
- cenę;
- dostępność itd.
Aby stworzyć feed produktowy należy skorzystać z własnych zasobów developerskich, bądź z narzędzi, które są dostępne w oprogramowaniu sklepowym. Można też zlecić stworzenie pliku firmie zewnętrznej, która zwraca zeskanowane produkty używając crawlerów lub wykorzystuje integrację z bazą danych.
Po co tworzyć plik?
Plik produktowy odgrywa ważną rolę w wielu kwestiach:
- afiliacji – marketingu partnerskim (np. programy partnerskie);
- remarketingu – docieranie do potencjalnych klientów, którzy już odwiedzili stronę ale nie dokonali konwersji;
- e-mail marketingu – newsletter;
- umieszczaniu oferty e-commerce w porównywarkach cen – np. Ceneo;
- tworzeniu dynamicznych kreacji;
- reklamy produktów w wynikach wyszukiwania dzięki Google Products Listing Ads.
Odpowiednio i logicznie skonstruowany plik produktowy pozwala na szereg niestandardowych działań. Za jego pomocą możemy tworzyć dynamiczne kreacje oraz angażujące i atrakcyjne reklamy.
Zainteresował Cię artykuł i jesteś ciekaw, jak feed produktowy może pomóc w Twoim sklepie internetowym? Skontaktuj się z nami!